مدیرکل راه آهن استان قم، گفت: از صبح امروز جابجایی مسافران با قطار سریع السیر قم - تهران آغاز شد.

به گزارش نکات پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرشاد زادخوربا اعلام این خبر گفت:با توجه به حادثه اخیر در جاده قم –تهران، طبق دستور مقام وزارت راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی راه اندازی قطار قم-تهران مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده قطار ویژه قم – تهران راه اندازی شد که صبح امروز ساعت 6 بامداد به سمت تهران حرکت خود را آغاز کرد.

وی درخصوص ساعت حرکت قطار نیز گفت: قطار قم –تهران همه روزه از ساعت 6 بامداد در ایستگاه مرکزی در خیابان آیت الله سعیدی به سمت تهران حرکت می کند و عصر ساعت 16 و سی دقیقه نیز به قم باز می گردد.

به گفته وی؛ این قطار در زمان یک ساعت و چهل و پنج دقیقه مسیر قم – تهران را طی می کند.

مدیرکل راه آهن قم، ادامه داد: سالن های قطار به صورت اتوبوسی دارای دو طبقه با ظرفیت 540 نفر دارای سیستم های گرمایشی، سرمایشی مطبوع و تهویه هوا و سیستم های صوتی و تصویری می باشد.

زادخور در خصوص سرعت قطار نیز یادآور شد:این قطار با سرعت 140 کیلومتر در ساعت مسیر دو ایستگاه قم –تهران را می پیماید که در صورت استقبال شهروندان امکان توسعه ظرفیت و افزایش ساعت حرکت نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بلیط قطار 40 هزار ریال می باشد که امیدواریم با استقبال مردم از این طرح بتوانیم ظرفیت های لازم را افزایش دهیم.