محمد صدر: بارها ملک عبدالله به من گفت که خاتمی را برای حج به عربستان بیاور. عبدالله گفت اگر این سفر انجام شود من تمام کارهای خود را رها خواهم کرد و همراه خاتمی، لباس احرام خواهم پوشید و اعمال حج را انجام خواهم داد. این موضوع محقق نشد اما خاتمی چند سفر کاری موفق به عربستان داشت

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ محمد صدر در مصاحبه با نامه‌نیوز از رابطه خوب ملک‌عبدالله و خاتمی خبر داد و گفت: پادشاه عربستان علاقه فراوانی به آقای خاتمی داشت. بارها ملک عبدالله به من گفت که خاتمی را برای حج به عربستان بیاور. عبدالله گفت اگر این سفر انجام شود من تمام کارهای خود را رها خواهم کرد و همراه خاتمی، لباس احرام خواهم پوشید و اعمال حج را انجام خواهم داد. این موضوع محقق نشد اما خاتمی چند سفر کاری موفق به عربستان داشت.

عضو شورای عالی بنیاد باران همچنین گفته است: من در زمان اصلاحات بارها به عربستان سفر کردم، چه در زمان فهد و چه در زمان ملک عبدالله و پیام‌های خاتمی را به آنها رساندم. یادآور می‌شود خاتمی یک ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸- که به آشوبگری ۸ماهه اصلاح‌طلبان فتنه‌گر انجامید- و بدون اینکه سمتی داشته باشد، به عربستان رفت و با ملک عبدالله ملاقات کرد. بهانه این سفر شرکت در نشست موسوم به شورای تعامل ادیان بود آل سعود در حالی‌که با استفاده از عناصری چون خاتمی و مهاجرانی ادعای گفت‌ و گوی ادیان را مطرح می‌کردند که طی ۲ دهه گذشته با حمایت مالی و مذهبی و رسانه‌ای جریانات سلفی و تکفیری تندرو، مقدمات اختلافات شدید مذهبی در جهان اسلام و قتل‌عام میلیون‌ها انسان مسلمان به دست تکفیری‌ها و جریان‌هایی نظیر طالبان و القاعده و... را فراهم کردند و به جنگ نیابتی درون جهان اسلام به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی دامن زدند.

به گزارش کیهان، شاه خونخوار عربستان از متهمان اصلی جنایت و نسل‌کشی در عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، مصر، بحرین و یمن است.

بنا بر برخی گزارش‌ها استخبارات سعودی یک میلیارد دلار برای موفقیت فتنه سبز سرمایه‌گذاری کرده بود. بعدها اسنادی از وزارت امور خارجه آمریکا لو رفت که ضمن آن ملک‌عبدالله در مذاکره با مقامات آمریکایی با ابراز نگرانی درباره موج بیداری اسلامی گفته بود سر مار در ایران است و باید سر آن را کوبید.