«او می‌تواند با تغییر دادن روش مذاکره با جامعه جهانی و اتخاذ تاکتیک‌های بهتر، مذاکرات اتمی را به جای ادامه چالش و مقاومت، در مسیر توافق و سازش قرار دهد...»

پایگاه اینترنتی رادیوفرانسه (rfi) یادداشتی را به قلم "رضا تقی زاده" تحلیلگر ضدانقلاب، منتشر نموده است. در مقدمه این یادداشت، نگارنده با کنار هم چیدن چند نمونه، دخالت یک کشور در انتخابات کشور دیگر را امری عادی جلوه داده و در نهایت نتیجه می گیرد که جانبداری غرب از آقای هاشمی رفسنجانی، موجه و متضمن منافع ایران و قدرت های خارجی است!

نوشتار یادشده را در پایین می خوانید:

««انتقاد تند خانم "وندی شرمن" معاون سیاسی وزیر امور خارجه امریکا، از سرکوب سازمان یافته مخالفان و عملکرد شورای نگهبان در حذف نامزدهای انتخابات رئیس جمهوری در ایران، بخشی از اقدامات "نرم" غرب در جهت ابراز نارضایتی در قبال تلاش اصول‌گرایان برای به قدرت رساندن مهندسی شده یکی از نامزدهای افراطی مورد حمایت سپاه و رهبر جمهوری اسلامی است[!]

خانم شرمن که روز چهارشنبه برای ایراد سخنرانی در جلسه سنای امریکا حضور یافته بود، ضمن محکوم کردن روند غیرآزاد انتخابات در ایران و تصمیم گیری های خودسرانه و پشت درهای بسته شورای نگهبان، تأکید کرد که "ما در این انتخابات طرف هیچ کاندیدایی را نخواهیم گرفت."

روند تأثیرگذاری یک کشور بر انتخابات داخلی کشور دیگر، دارای سابقه ای طولانی و شناخته شده است. تازه ترین اتهامات انعکاس یافته از این دست، متوجه دولت کنونی اسرائیل و در رابطه با شائبۀ حمایت تل‌آویو از میت رامنی در مقابل باراک اوباما در انتخابات نوامبر گذشته رئیس جمهوری امریکا است.

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه، هم اکنون درگیر یک اتهام حقوقی سنگین مبنی بر دریافت کمک مالی 50 میلیون دلاری از معمر قذافی، دیکتاتور لیبی، به منظور استفاده در فعالیت های انتخاباتی است.

دولت پادشاهی ایران نیز در گذشته، متهم به حمایت مالی از ریچارد نیکسون، رئیس جمهور پیشین امریکا، طی مبارزات انتخاباتی آن کشور شده بود.