درج خبری تحریف شده در یکی از سایتهای داخلی که در ایام انتخابات در اجاره یک آقازاده بود، بهانه ای شد تا روز گذشته خوراک بسیاری از رسانه های ضد انقلاب و سلطنت طلب مهیا شود.

 

انتشار تحریف آمیز اظهارات زاکانی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق که با حذف صدر و ذیل آن توسط یک سایت معلوم الحال ؛ اینگونه القا شده که زاکانی هم بعنوان یکی از حامیان دولت به تقلب در انتخابات اعتراف کرده است! به خط خبری خوبی برای مانور رسانه های ضد انقلاب و دشمنان نظام تبدیل شد.

 

 بنا به این گزارش در روز اول آذرماه سایت مذکور با این تیتر  "اظهارات متفاوت دبیرکل رهپویان: در نظر سنجی وزارت اطلاعات  و وزارت کشور انتخابات به دور دوم می رفت."  نوشت:

 

دبیر كل جمعیت رهپویان انقلاب در سخنرانی خود در دانشگاه امام صادق(ع) اظهار كرد كه مطابق با نظرسنجی‌های وزارت اطلاعات و وزارت كشور در یك روز قبل از انتخابات، انتخابات به دور دوم كشیده می‌شود. شورای عالی امنیت ملی هم اعلام كرده كه انتخابات به دور دوم كشیده می‌شود، زاكانی درباره رتبه كاندیداها در این نظرسنجی‌ها اشاره‌ای نكرد.

 

هرچند بواسطه سابقه این سایت در جعل و تحریف اخبار مختلف،  بسیاری از رسانه ها از جمله رسانه های منصف دوم خردادی به این خبر توجهی نکردند اما رسانه های خارج از کشور مانند: "بی بی سی فارسی", "صدای آمریکا" و سایت کمونیستی "پیک نت" بلافاصله به این خبر استناد کردند.

 

عناوین برخی از اخبار این سایتها را بخوانید:

 

پیک نت :دو وزارتخانه اطلاعات و کشور از شکست احمدی نژاد آگاه بودند

 

BBC : طبق نظرسنجی دولت انتخابات به دور دوم کشیده می شد

 

voa: نظرسنجی وزارت اطلاعات از دو مرحله ای شدن انتخابات خبر می داد

 

اعتراف نماینده کودتاچی به تقلب در انتخابات: طبق نظر سنجی دولت ...

 

اعترافات یک حامی کودتا: طبق نظرسنجی دولت، انتخابات باید به دور دوم ...

 

اما اصل ماجرا چه بود؟

زاکانی که در اظهارات خود اعلام کرده بود بر خلاف تمام نظر سنجی ها حتی نظر سنجی های انجام شده توسط دستگاههایی با گرایش مخالف دولت، که حکایت از پیروزی احمدی نژاد با فاصله زیاد از رقیب در دور اول انتخابات داشت، 2 نظر سنجی مشکوک در دولت توسط دستگاه امنیتی که وی آنرا دنباله های جریان دوم خرداد در دولت دانست، زمینه ای شد تا توهم تقلب در انتخابات برای عده ای از افراد باورپذیر شود.

 

البته اشاره زاکانی به بخش هایی از عناصر منفک شده از دستگاه های امنیتی کشور بود که طراحی پروژه هایی نظیر قتل های زنجیره ای، نوارسازان، سازماندهی برخی از گروه های اراذل و اوباش، ربوده شدن دختر جواد امام ، ماجرای ترانه موسوی و پروژه هایی مانند اینها به استناد شواهد و اسناد و مدارک گوناگون توسط آنها انجام شده است.

 

البته سایت مذکور هم در انتخابات نقش رسانه ای این جریان را با هدایت یک آقازاده برعهده داشت . با این حال قلب و پنهان سازی واقعیت شیوه حرفه ای جریانی است که "دانستن را حق مردم می داند!"

 

در همین زمینه چندی پیش علی معلم دامغانی فعال عرصه فرهنگی کشور با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه ها به خبرنگار جهان گفت : "امروز برخی از رسانه های ما بجای بیداری مردم سعی دارند آنها را بخوابانند تا با این روش به مطامع خود دست یابند. این رسانه ها با اهانت به مخاطبانشان بجای اطلاع رسانی و روشنگری نوعی دیکتاتوری نرم ایجاد کرده اند".

 

سایت جهان براین باور است که اقدامات اخیر این جریان  از نکات عبرت آموزی است که روشنگری و اطلاع یافتن از آن به بیداری اذهان عمومی می انجامد .