حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره از مدتها قبل منشا چالش و تنش شده بود . با این حال سخنرانی 40 دقیقه ای او به قدری آشفته و مملو از ادعاهای غیر واقعی بود که بسیاری از سیاسیون امریکایی از آن ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش فرهنگ نیوز ، سال 2012 در مجمع عمومی سازمان ملل بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که ایران تا دست یابی به سلاح هسته ای یک سال فاصله دارد . نقاشی های نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن روز حسابی معروف شدند تا آنجا که آن سخنرانی به نقشه بمب هسته ای ایران معروف شد .
اقدام عجیب نتانیاهو آن روز با تمسخر بسیاری از رسانه ها و فعالان دیپلماسی در دنیا همراه شد . حواشی آن سخنرانی تا همین چند هفته پیش هم ادامه داشت زمانی که اسناد فاش شده موساد نشان داد میان موساد و نتانیاهو درباره مسئله هسته‌ای ایران، اختلاف نظر بوده و آنچه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال 2012 در مقر اصلی سازمان مل به نمایش درآورده از نظر موساد یک دروغ بزرگ است .
از نقاشی های آن روز نتانیاهو سه سالی می گذرد . و حالا بازهم اظهارات آشفته بنیامین نتانیاهو در کنگره امریکا همگان را بیاد آن سخنرانی مضحکش در مجمع عمومی سازمان ملل انداخت .
حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره از مدتها قبل منشا چالش و تنش شده بود . با این حال سخنرانی 40 دقیقه ای او به قدری آشفته و مملو از ادعاهای غیر واقعی بود که بسیاری از سیاسیون امریکایی از آن ابراز نارضایتی کردند.

روزنه 165 | دانلود فیلم

60 نماینده کنگره سخنرانی او را تحریم کردند و بیشتر اعضای کاخ سفید نیز واکنشی تحقیر آمیز به اظهارات او نشان دادندتا این بار نتیجه ای مفتضحانه تر از سال 2012 نصیب آقای نخست وزیر شود .
نتانیاهو در بخشی از سخنرانی اش می گوید : از تهدید ایران برای ترک میز مذاکره نترسید، آنها به این توافق نیاز دارند، یادتان باشد آنها در بازار و هنگام معامله هم بلوف می زنند !
این بخش از اظهارات او شبیه حرف های چند سال قبل او بود که گفته بود جوانان ایرانی اجازه ندارند شلوار جین بپوشند و به موسیقی گوش دهند
نتانیاهو با ژستی حق به جانب ایتن را هم گفت که : برخی می گویند جایگزین توافق حاضر جنگ است ، اما من مخالفم، توافقی خوب است که باعث فشار بر ایران شود.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی معتقد است : باید ایران را مجبور کرد که از حمله به همسایگان خود و تهدید برای از بین بردن اسرائیل دست بردارد !
نتانیاهو نظرش را نسبت به مذاکرات هم اینطور اعلام کرد : او در کنگره امریکا گفت که توافق با ایران یک توافق بد خواهد بود چرا که تاسیسات اتمی این کشور را از بین نمی برد.
و در پایان هم با صدای بلند اعلام کرد که : لازم باشد اسرائیل دست تنها مقابل ایران خواهد ایستاد اما حتم دارم که امریکا در کنار ما است.
پیشتر گفته می‌شد سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا که برخلاف نظر اوباما رییس جمهور این کشور برژزار شد شکاف‌ها بین آمریکا و اسرائیل را به بی‌سابقه‌ترین سطح رسانده است . شاید از همین روست که اوباما در جریان سخنرانی نتانیاهو در کنگره بی اعتناء به این امر در حال مکالمه تلفنی با شماری از مسئولان کشورهای اروپایی بود. یک منبع خبری خبری به نقل از یک مسئول عالی رتبه در کاخ سفید عنوان کرد که رئیس جمهوری آمریکا در واقع سخنرانی نتانیاهو در کنگره را تحریم کرده بود و ترجیح داد به جای گوش دادن به سخنان وی، با برخی مسئولان اروپایی به منظور رسیدگی به پاره ای مسائل و موضوعات مهم تلفنی گفتگو کند.
اوباما در باره سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره گفته بود: او هيچ پیشنهاد و راه حل عملی جایگزین برای مذاکره با ايران ارائه نکرد.
اوبا بعداز سخنرانی نتانیاهوگفته بود سخنرانی نتايناهو را نشنیده ام ، اما متن اين سخنرانی را خوانده ام.
جان کری وزیر امورخارجه امریکا هم پیشتر گفته بود که با سخنرانی نتانیاهو در کنگره مخالف است. تا اختلافات این روزهای این دو دست قدیمی بیشتر از پیش نمایان شود .
نانسی پلوسی"، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات هم ،در واکنش به سخنرانی نتانیاهو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در طول سخنرانی نتانیاهو از توهینی که به فهم آمریکا شد نزدیک بود اشکم در بیاید. نتانیاهو فکر می کند امریکایی ها هیچی نمی فهمند .
واکنش به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی هم ادامه دارد.
رقیب نتانیاهو در انتخابات چند روز آینده به کمیسیون انتخاباتی شکایت کرده که سخنرانی او جنبه تبلیغاتی دارد. قاضی این شکایت را رد کرد اما دستور داد که سخنرانی نتانیاهو نه به صورت مستقیم که با قدری تاخیر در اسرائیل پخش شود. این در حالیست که نظر سنجی ها در اسرائیل نشان می دهد نتانیاهو پیشتاز نیست.
از دیگر نکات جالب سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا افزایش قیمت نفت بود که به نفع ایران تمام شد.
او که به قصد تحت فشار قرار دادن ایران به سخنرانی کنگره رفته بود ، اقدامش در نهایت قدری به نفع ایران تمام شد
بر اساس این گزارش ،قیت هر بشکه نفت خام بلافاصله پس از سخنرانی نتانیاهو ۲ دلار و ۲۷ سنت افزايش يافت.
تحلیلگران می گویند تاکنون سابقه نداشته است که رئیس دولتی از اسرائیل در امریکا تا این حد تحقیر شود.
حالا به نظر می رسد هرچه مذاکرات به روزهای سرنوشت ساز خود نزدیک می شود این آشفتگی و بهم ریختگی در میدان طرف مقابل است که نمایان می شود . تا آنجا که ایران امروز موضوع اختلاف ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است (+)

"Our President, analytical news site"