شبكه خبري العربيه كه هزينه‌هاي مالي آن را دولت عربستان سعودي تأمين مي‌كند، پس از اعلام کاندیداتوری خاتمي براي نامزدي دوره دهم انتخابات رياست جمهوري، تبليغات براي وي را به‌طور رسمی و علنی آغاز كرد.

 شبكه خبري العربيه پس از اعلام رسمي نامزدي خاتمي، بارها اين خبر را در بخش‌هاي مختلف خبري خود اعلام كرده و هر بار با دعوت از كارشناسان مختلف ایرانی و عربي به ويژه از مصر، اين خبر را مورد تحليل و بررسي قرار داده است.

العربیه با دعوت از اين كارشناسان سعي می‌کند به افکار عمومی جهان عرب القا كند كه پيروزي خاتمي به نفع كشورهاي عربي منطقه خواهد بود زيرا به ادعاي اين شبكه و كارشناسان آن، احمدي نژاد سياست صدور انقلاب را در پيش گرفته اما خاتمي به گفتگو و صلح بيشتر تمايل دارد.

از جمله افرادي كه براي بررسي اين مسئله در يكي از بخش‌هاي خبري العربيه حضور يافت، "ماشاءالله شمس الواعظين" روزنامه نگار اصلاح طلب بود كه وي به‌طور تلويحي پيروزي خاتمي را به سود ملت ايران اعلام كرد.

از ديگر شركت كنندگان در يكي از برنامه هاي العربيه، "سيد محمدعلي ابطحي" رئيس دفتر خاتمي بود كه وي نيز به نوبه خود دفاع تمام عياري از رئيس‌جمهور سابق كرد.

العربيه از سال 2001 كه راه اندازي شد تاكنون همواره سياست‌هاي ضد ايراني را در منطقه دنبال كرده و در قبال موضوعات روز نیزدر خدمت سیاست‌های ايالات متحده و رژيم صهيونيستي بوده است.