برخی از نخبه‌های حوزه و سیاست سقوط کردند، گذشته است زمانی که مردم حرف عالم را معتبر بدانند، مردم حرف عالمانه را احترام می‌کنند، چه یک روحانی بزند چه غیر روحانی، این محصول تربیت علمای راستین مثل امام علی علیه السلام و فرزندش خمینی کبیر و سلاله پاک و مدبرش سیدعلی خامنه‌ای است: انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال!

 

چه کسی باور می‌کرد که فهم عمله و کشاورزان کفن پوش ورامین در سال 42 و 57 بیش از برخی از علامه‌هایی باشد که شاگرد مکتب روح الله نبوده‌اند و نتوانستند با انقلاب همراهی کنند؟ چه کسی فکر می‌کرد قبر شاگردان خردسال و غیرحضوری مکتب روح الله تا قیامت زیارتگاه عاشفان و عارفان و دلسوختگان شود؟ شاگردان "درس خارج" خمینی و خامنه‌ای قویترند یا شاگردان "خارج درس" ایشان؟ امام درباره قبر کدام شاگرد درس خارجش چنین گفته است؟ سلام خدا بر شهدا!

 

      

 

چه کسی باور می‌کرد ملت ایران از برخی مرجع‌نماها و مفسران قرآن و شارحان نهج‌البلاغه و فحول فقهی و اصولی در شناخت نفاق و منافق، عالمانه‌تر عمل کند؟ چه کسی باور می‌کرد چیزی که دکتر حسن عباسی 5 سال پیش هشدار داد هنوز برای درک برخی حامیان هاشمی در حوزه علمیه بزرگ باشد؟ چه کسی باور می‌کرد آنان که خطبه علی ع در در رَوایی مرگ مسلمان به خاطر درآوردن خلخال از پای یک زن ذمی یا مسلمان را شرح می‌کردند خودشان در برابر فتنه بغاة و قتل و غارت مال و ناموس و جان شیعیان در ام‌القرای اسلام ساکت باشند و برخی پس از هفت کشته و دهها زخمی زبان باز کنند، آن هم به طعن، و برخی هم پس از 17 کشته، هر چند خودشان نفهمند، و الزام ولی‌فقیه را هم نادیده بگیرند اما به خاطر افکار عمومی ... .

 

          

 

چه ارتباط تلخی است بین عالم بودن برخی به حرمت جان و مال و ناموس مسلمان در "درس خارج" و جاهل بودن همان علما در "خارج درس" نسبت به تحقق همان حرمت‌ها؛ داستان خلخال را در شرح نهج البلاغه بلیغند ولی در قبال سرکردگی فرزند دوستانشان در جنایت، بلیهند. مردم چرا باید مسکوت ماندن و مسکوت کردن غیر عالمانه برخی عالمان را پیروی کنند؟ شکر خدا که شاگردان خامنه ای، استاد برخی استادان حوزه‌اند و آنان خواهی نخواهی مجبورند تابع مردم باشند، اگر سطح فهم مردم هم مثل این علما بود، چه مصیبتی بر کشور و امام زمان می‌رفت!

 

چرا تجاوز از حدود، روا داشته می‌شود؟ اگر مرجع محترمی مخالف حضور زن در ورزشکاه است، تبعیت از وی تنها بر مقلدانش واجب است، نه اینکه انتظار تبعیت رئیس جمهور در یک امر حکومتی از کسی غیر از ولی امرمسلین داشته باشند! اگر مخالف وزیر شدن زن هستند، وزیر پیشنهادی زن، اگر مقلد چنین مرجعی باشد، نمی‌تواند پیشنهاد وزارت را بپذیرد؛ نه اینکه برای غیر مقلدین هم تکلیف‌آور باشد. یادمان نرود که اگر مردم تابع هر مرجع و هر عالمی بودند، هنوز تحت سلطه حاکم جور و طاغوت بودیم!

 

چقدر عالم اين قوم ناسپاس شده                مگر مگر متقاعد به مرگ ياس شده؟

تعارف است اگر من درشت ننويسم              كه حق منبر و محراب اختلاس شده

كه حوض آبي فيضيّه نيز بي‌ماهي‌ست      و خشت‌هاي بنايش كه بي‌حواس شده

كه دست دختر جمهوري گل نرگس            دچار سرقت چشمان بي هراس شده

كه نيمه لخت بلانسبت شما امروز          به عقل جمعي جمعي چه باكلاس شده

كه تيغ نقد مبادا به "عبدوَدّ" برسد                 چرا كه سامري قوم لامساس شده

از اختلاس و غم لامساس مي‌ميرم              و از وليِ فقيهي كه داسْ داس شده

 

جنگ احزاب کدام است؟ عبدود کیست؟ چه کسانی جسم ولی فقیه را ناقص کردند؟ چه کسانی کانون آشوب بوده‌اند؟ سامری قوم کیست که نمی‌گذارد به وی(۱) و فرزندانش دست زد؟ گوساله سامری کیست؟ سلام بر علمای راستین و ولی شناس قوم، سلام بر ولی خدا خامنه‌ای، مرد داس داس شده! سلام بر مظلومیت فرزندان خامنه‌ای!

 

-------------------------

 

(۱). قالَ فَاذْهَبْ فَإِنَّ لَكَ فِي الْحَياةِ أَنْ تَقُولَ لا مِساسَ وَ إِنَّ لَكَ مَوْعِداً لَنْ تُخْلَفَهُ ... طه/97. روایت: اما ان لكل قوم سامريا و هذا سامرى هذه الامة! تفسیر نمونه ج13، ص286.

 

به نقل از قلم پرس