"عقل به ما می‌گوید هیهات منا الذله، عقل می‌گوید اگر منافع دنیایی می‌خواهید در برابر استکبار بایستید. عقل به ما می‌گوید از منافع کوتاه مدت بگذرید و به منافع بلندمدت خود برسید."

روز چهارشنبه روزنامه اعتماد در حالی تیتر یک خود را به تجمع بزرگ «۱۳ آبان، تداوم استکبارستیزی عاشورای حسینی» اختصاص داد که برخی دیگر از رسانه ها و روزنامه‌های هم سو با آن از کوچکترین پوشش خبری نیز دریغ کرده یا آنرا به حاشیه بردند و به موضوعات فرعی پرداخته‌ و در عمل تجمع بزرگ ضداستکباری مردم را نادیده گرفتند.
اما روزنامه اعتماد نیز در بازتاب سخنرانی حجت الاسلام پناهیان به رویه سایر رسانه ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلبپايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما روی آورده است و قسمت هایی از صحبت های ضد استکباری وی را به زیر تیغ سانسور خود برده است.
در ادامه مهم ترین بخشهای سخنان حجه الاسلام پناهیان را که روزنامه اعتماد منتشر نکرده است، می خوانیم:
پناهیان با اشاره به اینکه امروز استکبار در حال اضمحلال است و مبادا با یک دولت ضعیف و زبون و خبیثی مثل آمریکا دولتمردان ما ضعیف برخورد کنند اظهار داشت: حتی در روابط دیپلماسی با آمریکا با این موجودهای نجس که خون شهیدان منطقه از دندان های انها میچکد دست ندهید و به آنها بگوید که ما با حامیان تروریست های آدم خوار اگر هم گفتگو کنیم حاضر نیستیم کنار بیاییم و والا ننگ ابدی در تاریخ بر پیشانی هرکسی خواهد نشست که با یزدیان زمان با مدارا سخن بگوید.
این ها با وحشی ها در حال گفتگو هستند؛ وحشی هایی که اگر به سر عقل نیایند ما حتما همه آنها را به دست خود و سربازانی که در منطقه داریم نابود خواهیم کرد.
پناهیان همچنین افزود: دولتمردان ما غیرت عباس بن علی را فراموش نکنند و از این غیرت فاصله نگیرند تا نامی از انها در تاریخ باقی بماند.
وی در واکنش به سخنان اخیر یکی از تئوریسین‌های اصلاح طلب در خصوص قیام امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: آیا قیام امام حسین یک قیام غیرعقلانی و احساسی بود که برخی ها یاوه سرایی کنند که بعد از عاشورا ائمه با محاسبات عقلانی رفتار کردند؟
حجت‌الاسلام پناهیان افزود: برخی بی شعور می‌گویند امام حسین با محاسبات عقلانی رفتار نکرد. دولتمردان به توهین کنندگان به ملت و امام حسین میدان ندهند.
مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان داشت: سید حسن نصرالله گفتند که ما وقتی می‌بینم دشمنان می‌خواهند ما را به خاک و خون بکشند ما به خانه آنها می‌رویم و با آنها مبارزه می‌کنیم؛ این یک حرکت عقلانی است.
وی در ادامه افزود: عقل به ما می‌گوید اسرائیل تا قدرت ما را نبیند دست از قتل عام مردم منطقه بر نمی‌دارد. عقل به ما می‌گوید هیهات منا الذله، عقل می‌گوید اگر منافع دنیایی می‌خواهید در برابر استکبار بایستید. عقل به ما می‌گوید از منافع کوتاه مدت بگذرید و به منافع بلندمدت خود برسید.
عقل به ما می‌گفت که ما قدرت اول منطقه می‌شویم و شده‌ایم و عقل به ما می‌گوید اگر پای رکاب حسین (ع) باشیم قدرت اول جهان خواهیم شد. عقل می‎گوید برای حسین (ع) اشک بریزیم و عقل می‌گوید کسی فریاد یا حسین سر ندهد قصاوت قلب دارد.
عقل می‌گوید به خاطر فتنه‌های فتنه‌گران 88 دشمن امروز جرات و جسارت محاصره اقتصادی علیه ایران به خود داده است و اگر دشمن ما را محاصره اقتصادی کرده و فشار می‌آورد، به خاطر این است که به بعضی از انسان‌های ضعیف سیاسی چشم دوخته است و اگر این عناصر سیاسی ضعیف در کشور نابود شوند استکبار در مقابل ما زانو خواهد زد.
عقل به ما می‌گوید تا مشت محکم بر دهان دشمن خونخوار زده نشود، دست از توطئه علیه ملت و کشورمان برنخواهد داشت و اگر کسی که عقل ندارد، حق تنفس را در فضای سیاسی این کشور نخواهد داشت و عقل به ما می‌گوید که محکم در برابر استکبار بایستیم و عقل به ما می‌گوید جامعه ما قدرت مقابله در برابر محاصره اقتصادی دشمن را دارد. اگر ما 30 سال پیش می‌گفتیم که قدرت اول منطقه خواهیم بود و عده‌ای به نادانی به این گفته ما می‌خندیدند، امروز می‌بینند که به کوری چشم آمریکا قدرت اول منطقه شده‌ایم و انشاءالله اگر پای حسین بایستیم، قدرت اول جهان نیز خواهیم بود.