قائم مقام حزب اعتماد ملی از دولت و رئیس جمهور می‌خواهم که با جدیت و تلاش در جهت مطالبات مردم و بازکردن فضای سیاسی و توسعه فرهنگ مترقی اسلامی ایرانی و همچنین مبارزه با تنگ نظری‌ها ، انحصارطلبی‌ها و خشونت و کوتاه کردن دست افراط گرایان از ساحت نظام جمهوری اسلامی اقدام کنند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ رسول منتجب نیا در همایش سراسری اصلاح‌طلبان کشور در بیان علت حضور خود در این جمع گفت: قرار نبود که من در این جلسه سخنرانی داشته باشم، اما به من گفته شد از آن جایی که جای دبیرکل حزب اعتماد ملی خالی است!!! شما این جای خالی را به نحوی پر کنید و من به خاطر همین موضوع این دعوت را پذیرفتم.

منتجب‌نیا در ادامه با بیان اینکه اصلاحات و اصلاح طلبی اندیشه زلال، خالص و مردمی است که دارای ریشه تاریخی از پیامبران الهی تا امیرالمومنین(ع) و حضرت سیدالشهدا و تا انقلاب مشروطیت ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی و شخص رهبر کبیر انقلاب دارد اظهار کرد: اصلاحات متعلق و وابسته به هیچ فرد و دولت و حکومتی نیست و این میراث بزرگ تا ابد استمرار دارد. انسان‌ها می‌میرند، ولی اصلاحات همیشه زنده است چون فکر و اندیشه زنده است.

وی صداقت، ایمان، راستی، امانت‌داری، پاک‌دستی، مردمداری، اخلاق‌گرایی، مصلحت اندیشی، قانون‌مداری و اعتدال گرایی را از شاخصه‌های اصلاحات و اصلاح‌طلبان دانست و اظهار کرد:‌ اصلاحات حرکتی رو به جلو و تحول‌خواه است که هرگز به وضع موجود رضایت ندارد و به دنبال حاکم ساختن شایستگی‌ها و زدودن ناشایستگی‌ها است. در واقع اصلاحات نه تن دادن به وضع موجود و توجیه شرایط جاری را مدنظر دارد و نه سیر قهقرایی و تحجرگرایی را، از این رو اصلاح‌طلبان باید هریک از پیروان راستین پیامبران و امام معصوم و پیرو خط نورانی امام امت باشند.

منتجب نیا در ادامه گفت: در جامعه مدنی وجود احزاب فراگیر و قدرتمند از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است، لذا به منظور ارزش دادن به آحاد ملت لازم است مسئولان کشور در جهت تقویت و حمایت تشکل‌های سیاسی قدم بردارند و ما از مسئولان جمهوری اسلامی و روسای قوا و نهادهای انقلاب اسلامی می‌خواهیم که در شرایط حساس کنونی که کشور ما آماج حربه‌های قدرت طلبانه است، از دامن زدن به اختلافات و زنده کردن زخم‌های کهنه با کرامت و بزرگواری و عبور از گذشته و با مورد توجه قراردادن محو آثار کدورت‌ها، کینه‌ها و منازعات ، رسیدن به وحدت ملی و آشتی ملی به معنای واقعی را فراهم کنند و همه احزاب، اقوام، مذاهب و سلایق مختلف را در جهت مقابله با توطئه‌های ایران اسلامی فراخوانند و فضایی دوستانه ایجاد کنند.

وی گفت: همچنین از مسئولان برگزاری انتخابات نیز می‌خواهم که با کمال بی طرفی و حفظ کرامت انسانی زمینه انتخابات پرشور و کاملا بی‌حاشیه را فراهم کنند و به جای هشدار و خط و نشان کشیدن‌ها، به اعتمادسازی و جلب اعتماد مردم و صیانت از حق‌الناس بپردازند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار کرد: از آنجا که پس از رحلت امام (ره) بسیاری از دوران انتخابات به بحران سیاسی مبدل گشته!!! و نظام هزینه‌های سنگینی را متحمل شده است، باید گفت سرآغاز همه این‌ها بی‌اعتمادی و سوءظن و جهت‌گیری مجریان و ناظران انتخابات بوده است. اکنون که مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی سیاست‌های کلی انتخابات پرداخته است، می‌خواهیم که نسبت به اصلاح، قاعده‌مندی و شفاف سازی بیشتر قوانین مربوط به انتخابات به ویژه نظارت استصوابی شورای نگهبان و موضوع احراز صلاحیت کاندیداها بپردازند.

وی در ادامه همچنین اظهار کرد: از گروه‌های اصلاحات تقاضا می‌کنم که در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان در کلیه استان‌ها، شهرها و روستاها با کمال صمیمیت و برادری گرد آمده و گرایش‌های حزبی را فدای جریان اصلاحات کنیم. همچنین از بزرگان اصلاحات می‌خواهیم که با تدبیر و بزرگواری زمینه تقویت جبهه اصلاحات را فراهم کنند.

وی همچنین خطاب به دولت و رییس جمهور نیز گفت: از دولت و رئیس جمهور می‌خواهم که با جدیت و تلاش در جهت مطالبات مردم و بازکردن فضای سیاسی و توسعه فرهنگ مترقی اسلامی ایرانی و همچنین مبارزه با تنگ نظری‌ها، انحصارطلبی‌ها و خشونت و کوتاه کردن دست افراط گرایان از ساحت نظام جمهوری اسلامی اقدام کنند.

منتجب نیا گفت: به همه رقبای سیاسی چه اصولگرایان و چه دیگران تذکر می‌دهم که در عرصه رقابت سیاسی همه افراد ذینفع می‌توانند با رعایت اخلاق بدون کمترین تنازغ به رقابت پرداخته و همگی از تخریب و توهین بپرهیزند.

وی همچنین با اشاره به نطق علی مطهری در مجلس شورای اسلامی و واکنش نمایندگان مجلس به صحبت‌های او گفت: ما بزرگواری برادر شجاع و دلسوز آقای مطهری را ارج می‌نهیم و از اقدامات شجاعانه ایشان تشکر می‌کنیم، ضمن اینکه اعمال غیرقانونی و ضداخلاقی برخی نمایندگان مجلس را محکوم می‌کنیم.

منبع: ایسنا

"Our President, analytical news site"