ما بر ذخایر استراتژیک دنیا مسلط هستیم و به عنوان حافظان این بخش از اقتصاد جهان، بر خلاف قدرت‌های فرامنطقه‌ای، به ثبات امنیتی این منطقه می‌اندیشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان ما برآوردها و الگوهای رفتاریشان را بر اساس واقعیت‌های موجود و قدرت جمهوری اسلامی ایران اصلاح کنند و خط ارعاب و تهدید را کنار بگذارند.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در بازدید از یگان‌های شناوری و موشکی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و دریای عمان، در جمع رزمندگان این یگان‌ها اظهار کرد: ما بر ذخایر استراتژیک دنیا مسلط هستیم و به عنوان حافظان این بخش از اقتصاد جهان، بر خلاف قدرت‌های فرامنطقه‌ای، به ثبات امنیتی این منطقه می‌اندیشیم.
وی با تاکید بر اینکه "راهبردهای دفاعی ما مقتدرانه، اما ثبات‌بخش هستند"، تصریح کرد: قدرت دریایی ما در یک چشم‌انداز وسیع ژئوپلیتیک عمل می‌کند و بخشی از راهبرد دفاعی کشور است.
جعفری در ادامه به دشمنان توصیه کرد که برآوردهایشان را اصلاح کنند و الگوهای رفتاریشان را بر اساس واقعیت‌های موجود و نهفته در ظرفیت‌های ملی جمهوری اسلامی ایران و شعاع نفوذ این قدرت تغییر دهند و خط ارعاب و تهدید را کنار بگذارند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به ناکامی و شکست‌های پی در پی نظام سلطه در مقابله با جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به ظرفیت بالفعل و بالقوه قدرت دفاعی و تهاجمی جمهوری اسلامی ایران بویژه توان بازدارندگی راهبردی سپاه، نظام سلطه باید مسیر برخورد با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را بازنگری و در آن تجدیدنظر کند.
جعفری همچنین در جریان بازدید از قرارگاه‌های عملیاتی و اطلاعاتی مستقر در جنوب شرق کشور و دیدار با سران برخی طوائف منطقه، خاطرنشان کرد: مردمی کردن امنیت در این منطقه، به عنوان راهبرد موفق سپاه، با قدرت و تأمین تدریجی زیرساخت‌های آن پیوسته است تا دشمنان را ناامید و ضریب امنیت این منطقه را به شدت افزایش دهد.