ه دنبال یادداشت روز پنجشنبه روزنامه کیهان، مجمع روحانیون مبارز در بیانیه ای مقایسه محمد خاتمی و "بی نظیر بوتو" توسط این روزنامه را به شدت محکوم کرد. در همین راستا حسین شریعتمداری به مجمع روحانیون مبارز درباره ارائه "اسناد غیر قابل انکار" هشدار داد.

به گزارش شبکه ایران پس از آنکه روزنامه کیهان در شماره روز پنجشنبه 24 بهمن ماه خود نسبت به دچار شدن محمد خاتمی به سرنوشتی مشابه با "بی نظیر بوتو" هشدار داد، مجمع روحانیون مبارز در بیانیه ای به شدت از روزنامه کیهان انتقاد کرد.

در این یادداشت که با عنوان "براى مشارکت یا برهم زدن" به قلم سعدالله زارعی نگاشته شده بود، نویسنده در بخش پایانی سرمقاله خود اینگونه نوشت: "آمریکایی ها در پاکستان ابتدا تلاش وافری کردند تا از طریق تبلیغاتی و دیپلماتیک بی نظیربوتو را به قدرت برسانند و از طریق او پاکستان را بدوشند ولی زمانی که دریافتند به هیچ قیمتی حزب او توان به دست آوردن اکثریت کرسی ها را ندارد به روش دیگری متوسل شدند."

به عبارتی سرمقاله روز پنجشنبه روزنامه کیهان، ترور "بی نظیر بوتو" را، عبرتی برای محمد خاتمی دانست که می تواند از جانب آمریکایی ها وی را تهدید کند.

به دنبال یادداشت "سعدالله زارعی"، مجمع روحانیون مبارز در بیانیه ای که روز جمعه منتشر کرد ضمن محکوم کردن روزنامه کیهان، خواستار تغییر اداره کنندگان این روزنامه شد.

مجمع روحانیون مبارز در بیانیه خود یادداشت روزنامه کیهان را در راستای "تلاش‌ و تقلا" برای "از صحنه بیرون کردن" خاتمی دانست و پیش‌بینی کردن سرنوشتی مشابه سرنوشت بی‌نظیر بوتو برای خاتمی را شدیداً محکوم کرد.

به دنبال بیانیه روز جمعه مجمع روحانیون مبارز، روزنامه کیهان در پاسخ مطلبی را با عنوان" شما چرا...؟!" به قلم حسین شریعتمداری به چاپ رساند.

حسین شریعتمداری در این یادداشت، با بیان اینکه هشدار دادن در مورد ترور فیزیکی یک نفر نیازمند "تشویق" است و نه ملامت و اعتراض، نوشت: " فقط سه دسته از این هشدار عصبانی خواهند شد."

وی ادامه داد: "اول؛ کانونی که قصد ترور داشته است و با هشدار کیهان، نقشه خود را نقش برآب می بیند. دوم؛ کسانی که زلف خود را با کانون ترور کننده گره زده اند و از این که کانون یاد شده تروریست معرفی شود، حیثیت سیاسی خود را بر باد رفته تلقی می کنند و سوم؛ کسانی که به هر علت و انگیزه از شخصیتی که نسبت به ترور او هشدار داده شده است، دل خوشی ندارند و ترجیح می دهند احتمال ترور او مطرح نشود تا تروریست ها با خیال راحت نقشه خود- که آرزوی دسته اخیر نیز هست- را به اجرا درآورند."

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه به جز سه دسته مذکور هیچ آدم عاقل، با انصاف و با وجدانی از هشدار کیهان درباره احتمال ترور فیزیکی یک شخصیت نظام عصبانی نمی شود این سوال را از مجمع روحانیون می پرسد: "آیا آمریکا را تروریست نمی دانید یا از این که هشدار کیهان، نقشه احتمالی آمریکا را نقش برآب کرده است، عصبانی شده اید؟ یا خدای نخواسته، از این رخداد احتمالی چندان هم بدتان نمی آید!!"

روزنامه کیهان در پایان با بیان اینکه علت اصلی عصبانیت برخی از اطرافیان خاتمی را می داند، به مجمع روحانیون مبارز درباره ارائه "اسناد غیر قابل انکار" هشدار داد.