دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: از آنجايي كه اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها آثار اقتصادي گسترده‌اي دارد بنابراين نيازمند ايجاد بستر و زمينه‌هاي اجتماعي لازم است.

 

 

به گزارش فارس حسين فدايي دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي عصر چهارشنبه در نشست ماهانه جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در خصوص تشريح فتنه پس از انتخابات 22 خرداد گفت: برخي‌ها چنين تحليل مي‌كنند كه حوادث پس از انتخابات يك اتفاقي بود كه تلخ‌كامي‌هايي را به دنبال داشت و تمام شد از همين رو چرا برخي‌ها به اين مسئله مي‌پردازند و بعد از گذشت 4 يا 5 ماه از اين غائله آن را زنده مي‌كنند در حالي اين گونه نيست.

 

وي افزود: شايد خيلي از سياسيون فكر مي‌كنند اين دوره را پشت سر گذاشتيم و نبايد وارد اين مباحث شويم در حالي كه قطعاً در اين 30 سال بعد از انقلاب اسلامي بزرگترين ظلم و حادثه‌اي كه عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران شكل گرفت غائله پس از انتخابات و اين فتنه بزرگ بود.

 

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اينكه عده‌اي درصدد هستند نگذارند عوامل اصلي فتنه و ريشه‌ها و هويت آن شناخته شود، اظهار داشت: اگر كسي وارد تشريح فتنه پس ازانتخابات مي‌شود، اينها مي‌گويند كه اين افراد تندرو و افراطي هستند در حالي كه اصل كانون فتنه و افراطي‌گري از اين غائله شكل گرفته است.

فدايي در خصوص ظلم‌هايي كه عليه نظام صورت گرفته است، بيان داشت: همانطور كه اميرالمؤمنين علي (ع) در اوج اقتدار مظلوم واقع شد نظام جمهوري اسلامي ايران هم در اوج اقتدار با پشتوانه رأي 85 درصدي در انتخابات و پشت سر گذاشتن توطئه‌هاي 30 ساله نظام استكبار در مقام بدهكار به عناصر طلبكار "كساني كه فتنه را ايجاد كردند " قرار گرفت و مظلوم واقع شد.

وي ادامه داد: در اين انتخابات به نام امام عليه امام، به نام قانون عليه قانون، به نام آزادي عليه آزادي، به نام شهدا عليه شهدا، به نام عقلانيت عليه عقلانيت، به نام ايثارگري عليه ايثارگران و به نام حكومت جمهوري اسلامي عليه آن تلاش و به نظام ظلم كردند و هنوز هم دست‌بردار نيستند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد:‌ يكي از كارهاي اين افراد ايجاد اختلاف بين امت بود يعني مردم را عليه مردم وامي‌داشتند كه اين ظلم بزرگي است كه صورت گرفت و يا تلاش كردند مردم را در مقابل حكومت، مردم را نسبت به حكومت و نظام بي‌اعتماد كنند، مسئولان را مقابل مسئولان، مرجعيت را در مقابل رهبري، روحانيت را در مقابل روحانيت قرار دهند كه از ديگر ظلم‌هاي صورت گرفته عليه نظام بود.

فدايي با بيان اينكه در حوادث پس از انتخابات تلاش كرده و مي‌كنند مردم را از سپاه و بسيج جدا و نسبت به آنها بي‌اعتماد كنند، گفت: همچنين اين افراد تلاش كرده و مي‌كنند مردم را نسبت به رسانه ملي بي‌اعتماد و نسبت به رسانه‌هاي بيگانه اين اعتماد را ايجاد كنند.

وي افزود: پس از انتخابات تلاش كردند با تهمت تقلب آبروي نظام را برده و به عنوان يك نظام خشن و شكنجه‌گر نشان دهند و حيثت نظام را كه در عرصه بين‌المللي طي 30 سال آبرومند شده بود را برباد دهند كه بايد پاسخگو باشند.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در خصوص هدف فتنه‌گران خاطرنشان كرد: اين افراد تلاش كرده و مي‌كنند فضايي درست كنند تا مسئولان به جاي پرداختن به آباداني كشور به مسائل دسته چندم مشغول شوند.

فدايي با بيان اينكه آنهايي كه با مشي ديكتاتوري مقابل نظام ايستادند بايد پاسخگو باشند، افزود: ملتي كه در اين انتخابات افتخار آفريده بود به جاي اينكه در مقام پرسشگري و مطالبه‌گري از عناصر، بازي‌خوردگان، عوامل و مديران اين فتنه سؤال كنند، برعكس شده و آنها سؤال مي‌كنند و ما بايد پاسخگو باشيم كه اين هم يك ماجرايي است.

وي ابراز داشت‌: نيروهاي انقلاب بايد با بصيرت و عبرت‌گيري از اين حوادث روحيه جهادي و انقلابي خود را حفظ كنند و منفعل نشوند چرا كه اگر منفعل شوند آنها قدم‌به‌قدم جلو مي‌آيند.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تأكيد كرد:‌ حوادث پس از انتخابات كمتر از جنگ تحميلي نبود و اگر از پرداختن به آن غفلت كنيم در پيشگاه امام و شهدا مورد مذمت قرار مي‌‌گيريم از همين‌رو بايد در مقابل تلاش آنها كه مي‌خواهند در مدارس و دانشگاهها اين واقعيت‌ها را برعكس نشان دهند غفلت نكنيم.

فدايي تأكيد كرد:‌ حوادث پس از انتخابات كودتاي نرم بود به اين معنا كه عده‌اي كودتاگر دست به دست هم دادند تا كودتا كنند كه در يك سر آن نظام سلطه و در سر ديگر آن عناصر خواص طرفدار نظام با يكسري ابهامات و سؤالات جدي، قرار داشتند.

وي عنوان داشت: اين طيف گسترده در غائله پس از انتخابات در بعضي از مواضع‌شان با هم هماهنگ شدند در حالي كه با هم نيستند كه اين يك فضاي غبارآلود را ايجاد كرد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تجربه‌هاي جريان دوم خرداد پس از حادثه 18 تير 78 و تحصن در مجلس ششم، گفت: سران جريان دوم خرداد با استفاده از تجربه خود از اين حوادث معتقد بودند كه بايد از پشتيباني مردم برخوردار باشند؛ بنابراين براي انجام اين كار يك گروه كه نام آن سازمان رأي بود را نياز داشتند.

فدايي افزود: همچنين سران جريان دوم خرداد معتقد بودند كه در مواضع خود اشتباه كرده‌اند؛ چرا كه با اصول و هنجارهاي مذهبي مردم مواجه شده و به صورت مستقيم با رهبري درگير شدند و همچنين معقتد بودند وقتي نافرماني مدني را ايجاد مي‌كنند بايد تدبيري براي حفظ ارتباط خود بيانديشند كه از همين رو از چندين هزار موبايل خط ثريا استفاده كردند.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در همين خصوص ادامه داد: آنها معتقد بودند مشكل جدي‌شان عدم وجود امكان پيام‌رساني از طريق رسانه قابل برنامه‌ريزي است كه از همين‌رو به توسعه سايت‌ها، شبكه‌هاي ماهواره‌اي، NGO‌ها و روزنامه‌هاي زنجيره‌اي پيش رفتند و براي آن نيازمند آموزش نيروهايي بودند كه اين نيروها را در اروپا و برخي از كشورهاي همجوار و يا داخل كشور خودمان آموزش دادند و اما براي حل مشكل مالي خود به خارج از كشور رفتند.

وي با تأكيد براينكه آنها معقتد بودند مشكل رهبري را بايد به صورت جمعي دنبال كنيم نه به صورت متمركز در يك فرد تصريح كرد: حضور مستقيم نظام استكبار و حضور غير مستقيم برخي از كشورهاي منطقه خصوصاً عربستان با هدايت و تشويق جريان وهابيت جزئي از جريان فتنه بود.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي عنوان داشت: جزئي از فتنه جريانات ضدانقلاب بود كه از گروهايي همچون لائيك، ماترياليست‌ها، حزب‌ توده، سلطنت‌طلب‌، بهائيت، فراماسونرها گرفته تا مجاهدين خلق، نهضت آزادي و حتي فاسدين و اراذل و اوباش را شامل مي‌شد و همچنين بخشي هم نيروهاي سياسي مؤثر قدرت‌طلب داخلي بودند كه هر كدام هدفي داشتند.

فدايي هدف اين گروهها را از حاكم كردن اسلام آمريكايي گرفته تا محدوديت ولايت فقيه در قانون اساسي، تغيير نظام و به قدرت رسيدن اين افراد برشمرد و اظهار داشت: همه اين انگيزه‌هاي مختلف در يك نكته موضع مشترك داشتند و آن نفي احمدي‌نژاد بود و نظام سلطه اين را فهميده بود و براي تحقق اين هدف يك روش در همه مشترك بود و آن فشار از پايين و چانه‌زني از بالا به وسيله نافرماني مدني بود.

وي تأكيد كرد: با اين هدف حداقل يك ائتلاف حداكثري را سامان دادند تا ضربه‌اي را به نظام بزنند و از آنجايي كه عوامل، ابزار و عناصر در اين جريان متفاوت بود اسم آن را فتنه مي‌گذاريم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در كودتاي مخملي معتقدند كه بايد التهابات اجتماعي را به اوج رساند تا به هدف رسيد، ابراز داشت: برخي‌ها سعي كردند در منبرها و جاهاي ديگر حمايت از دولت را نامشروع قلمداد كنند كه در اين فضاي التهاب‌آميز اثر گذار است.

فدايي در پاسخ به سؤالي مبني براينكه حمايت شما از احمدي‌نژاد چگونه‌ است، گفت: چه قبل و چه بعد از انتخابات قبل از اينكه حمايت از فردي باشد روي گفتمان بود و درصدد بوديم كه اين گفتمان تضعيف نشود و هركس كه در اين گفتمان آسيبي وارد كند او را نقد مي‌كنيم.

وي ادامه داد: الان هم اگر از دولت حمايت مي‌كنيم اولاً تكليف ديني خود مي‌دانيم چرا كه ولي فقيه از آن حمايت مي‌كنند و ثانياً مي‌دانيم هرگونه تضعيف دولت مورد سوءاستفاده قرار مي‌گيرد و لذا با تخريب و تضعيف دولت مخالفيم هرچند از بعضي رفتارها گله‌مند هستيم.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به لايحه هدفمند‌سازي يارانه‌ها اظهار داشت: 50 سال اقتصاد ما دچار بيماري شده است و بسياري از مسئولان متوجه اين امر بودند ولي فقط مثل خانه‌اي كه در حال خراب شدن است به آن تيرك مي‌زنند، به اقتصاد تيرك زدند هرچند راه‌حل را مي‌دانستند ولي به دليل ترس از عدم رأي‌آوري در انتخابات آن را اجرا نكردند.

فدايي افزود: براساس برآوردي كه كارشناسان گذشته و حال دارند اگر روال مصرف انرژي را چون گذشته ادامه مي‌داديم بايد روزي 95 ميليون ليتر بنزين مصرف مي‌كرديم در حالي كه امروز با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته اين ميزان به 65 ميليون ليتر رسيده است.

وي با تأكيد براينكه در نهايت بعد از اين همه سال به اصلاح‌ قيمت‌ها روي‌ آورده‌ايم، بيان داشت: تمام كارشناسان با هر نظر سياسي و كارشناسي معتقدند چاره‌اي جز اجراي لايحه هدفمندسازي يارانه‌ها نداريم از همين‌رو قطعاً كساني كه مردم را از آن مي‌ترسانند به نظام خيانت مي‌كنند كه بايد به اين مسئله رسيدگي و عاملان آن محاكمه شوند.

دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: از آنجايي كه اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها آثار اقتصادي گسترده‌اي دارد بنابراين نيازمند وفاق ملي هستيم و بايد از همه ظرفيت‌ها استفاده كنيم و حداقل در اين شرايط فتنه بايد درون اصولگرايي يك وفاقي صورت گيرد هرچند متأسفانه فضا و مقدمات خوب نيست و بسياري از اخبار و اطلاعاتي كه به مردم داده مي‌شود غلط است.

فدايي در خصوص نظر مجلس و دولت در اجرا و نحوه مديريت لايحه هدفمندسازي يارانه‌‌ها، خاطرنشان كرد: هنوز در اجرا و مديريت صحنه بين دولت و مجلس اختلاف‌نظر وجود دارد كه نهايي نشده است؛ از همين‌رو هيئتي براي اين موضوع تشكيل شده است كه تا هفته آينده اين تفاهم صورت گيرد.

وي اضافه كرد:‌ اگر براي اجراي اين لايحه نتوانيم بستر و زمينه‌هاي اجتماعي لازم را فراهم كنيم طرح‌هاي ساده هم قابل اجرا نيست چه برسد به طرح هدفمندسازي يارانه‌ها كه پيچيدگي خودش را دارد.