وزیر صنعت، معدن و تجارت حدود ۲۵ روز است که در آلمان به سر برده است. وی که از قبل از آغاز تعطیلات نوروزی به برلین رفته است، برای انجام امور درمانی همچنان در این کشور به سر می برد.

 

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»، تهران پرس نوشت: منابع نزدیک به نعمت زاده در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر از خروج وی از ایران قبل از تعطیلات نوروزی می دهند و می گویند که وی به دلیل کهولت سن برای انجام امور درمانی به آلمان سفر کرده است. نعمت زاده در این سفر ظاهرا گوش و سیستم شنوایی خود را به تیغ جراحان سپرده است.

در عین حال، برخی از نزدیکان وی در وزارت صنعت، می گویند که پس از بازگشت از سفر، قرار است که از وزارت صنعت، معدن و تجارت خداحافظی کرده و رضا ویسه معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور، جایگزین وی شود.

شنیده های تکمیلی خبرنگار تهران پرس حاکی از آن است که برخی نزدیکان دولت یازدهم نیز چندان از اتفاقات پیرامون نعمت زاده ناراحت نیستند و معتقدند با این وضعیت نعمت زاده باید استعفا دهد و دست حسن روحانی برای انتخابات وزیر دلخواهش باز خواهد شد. این طیف معتقدند زنگنه و نعمت زاده ۲ اسپانسر اصلی ستادهای انتخاباتی موسوی در انتخابات دهم و روحانی در انتخابات یازدهم بوده اند و انتصاب آنها به وزارت از سوی روحانی نه از صمیم قلب بلکه برای پاسخ به زحمات مالی آنها در انتخابات بوده است و گرنه روحانی اعتقادی به این انتخاب ها نداشته است و با رودربایستی این افرادرا به عنوان وزیر انتخاب کرده است.