لاریجانی در بخشی از این نامه گفته است 'در مورد مطروحه هیچ‌گونه سوء‌استفاده مالی از طرف او وجود نداشته است.'

انتشار بخش هایی از یک فیلم توسط محمود احمدی‌نژاد در جلسه استیضاح وزیر کار که مربوط به ملاقات سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی بود، واکنش های فراوانی را برانگیخت.
فاضل لاریجانی رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد آمل یک روز پس از این اقدام رئیس جمهور، از وی به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شکایت کرد.
وی در بخشی از نامه خود به عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران که نسخه‌ آن در اختیار رسانه ها قرار داده است، با تأکید بر اینکه "در مورد مطروحه هیچ‌گونه سوء‌استفاده مالی از طرف او وجود نداشته" علیه رئیس جمهور و مرتضوی اعلام جرم کرد.

وی در این نامه نوشته است: "ماجرا از آنجا آغاز شد که آقای سعید مرتضوی که با اتهامات مختلف مواجه است، به دلیل در پیش بودن محاکمه، از من دعوت کرد تا نزد ریاست محترم قوه قضائیه و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی تمهیداتی فراهم شود. در جریان این دیدار، وی بر خلاف اصول قانونی با تجهیز اتاق ملاقات، مکالمات فیمابین را ضبط و تصویربرداری کرد و در حالی که بیشتر وقت ملاقات به سخنان او اختصاص داشت، با حذف گزینشی آن قسمت از مکالمات خود که بسترساز پاسخ‌های من بود و قطع و وصل‌های دلخواه کلمات و جملات، به زعم خود شاهکاری از کشف فساد پدید آورد."
فاضل لاریجانی در ادامه نامه اش نوشته است: من آمادگی کامل دارم که تمام طول دوران خدمتم در نظام مقدس اسلامی زیر ذره‌بین قضایی قرار گیرد و چنانچه مرتکب جرم و خلافی شده باشم، در محکمه‌ای صالحه رسیدگی شود و بر هر حکمی که صادر شود نیز، گردن می‌نهم اما آیا جناب آقای احمدی‌نژاد هم اجازه می‌دهد به اتهامات مالی و امنیتی اطرافیانش رسیدگی شود؟
وی متذکر شده است: آقای «ب - ز» نیز که در نوار ضبط شده نامش آمده و با حدود 40 سال سن مالک 60 شرکت و یکی از چند ثروتمند تراز اول کشور است.