تئوریسین‌ جریان اصلاحات در مصاحبه با رادیو فرانسه گفت: پیروزی اصلاح‌طلبان در تهران همه به ویژه خود اصلاح‌طلبان را شگفت‌زده و شوکه کرد چون در این دوره حتی یک چهره جدی و واقعی اصلاح‌طلب را تایید صلاحیت نکردند و دو سوم این لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان، افراد ناشناخته بودند؛ اهالی رسانه و فعالان سیاسی دو سوم لیست اصلاح طلبان را نمی‌شناسند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ وی ادامه داد: اگر قبل از انتخابات از من می‌پرسیدند چند نفر از لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران رای می‌آورند، خیلی می‌خواستم خیال‌پردازی کنم می‌گفتم حداکثر 10 نفر شناخته شده از این طرف مثل عارف، مطهری، محجوب، جلودارزاده و کواکبیان و 20 نفر از اصولگرایان.

پیش از زیباکلام، وبسایت بی‌بی‌سی در تحلیلی نوشته بود: فهرست امید با هیچ معیاری، لیست اصلاح‌طلب نیست. اصلاح‌طلبان در سال 92 از نامزدی حسن روحانی حمایت کردند که نه سوابقش از عضویت او در جناح اصلاح‌طلب حکایت می‌کرد و نه در میان نامزدها، نزدیک‌ترین نامزد به اصلاح‌طلبان بود.
بی‌بی‌سی می‌افزاید: انتخابات 94 فهرست اصلاح‌طلبان در نهایت چنان شکل گرفت که با هیچ معیار و ملاکی نتوان آن را فهرستی اصلاح‌طلبانه، در مقایسه با فهرست‌های پیشین این جریان خواند.(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/PuPQp