یکی از اشخاصی که پشت صحنه مناظره یادشده قرار داشت و نخواست که نامش فاش شود به خبرنگار ما گفت: اتفاقا این موضوع برای دست اندرکاران برگزاری مناظره نیز سئوال ایجاد کرده بود و ما متوجه شدیم که 'تبلت' وی در تمام مدت مناظره آنلاین بوده و وی می توانسته با خارج از استودیو در تماس باشد!

هنوز دقایقی از مناظره 4 ساعته نامزدها نگذشته بود که تمرکز دوربین بر دستان محمد باقر قالیباف که در حال چرخش بر صفحه تبلتش بود توجه بینندگان رابه خود جلب کرد، این اتفاق اما در هنگام پاسخ این نامزد به پرسش هایی که از وی می شد و یا در موقعی که می خواست درباره سخنان دیگر نامزدها اظهار نظر کند بیشتر جلب توجه می کرد.

به گزارش پرسش نیوز، پرسش این بود که آیا قالیباف به واسطه یک عادت همیشگی به جای یادداشت بر روی کاغذ از فناوری های روز استفاده می کند و به عبارتی تبلتش در حالت "آف لاین" قرار دارد یا نه آقای شهردار به شکلی غیر ملموس و توسط جعبه جادویی کوچکش با مجموعه مشاورانش خارج از استودیو در تماس زنده قرار دارد و بست به موضوع اطلاعات لازم را دریافت می کند؟

تا پیش از این بسیار کمتر دیده شده که قالیباف در جلسات عمومی و یا محدود به گروهی خاص "تبلت به دست" دیده شود. برای همین استفاده از "تبلت" این شبهه را ایجاد کرده است که گویی آقای شهردار روز گذشته به تنهایی در جلسه شبه مناظره شرکت نداشته بلکه تیم مشورتی وی از طریق اینترنت ارتباط مستقیمی با وی داشته و با توجه به شرایط، به وی مشورت ها و اطلاعات لازم برای ارائه در جلسه را می رساندند.
در همین حال یکی از اشخاصی که پشت صحنه مناظره یادشده قرار داشت و نخواست که نامش فاش شود به خبرنگار ما گفت: اتفاقا این موضوع برای دست اندرکاران برگزاری مناظره نیز سئوال ایجاد کرده بود و ما متوجه شدیم که "تبلت" وی در تمام مدت مناظره آنلاین بوده و وی می توانسته با خارج از استودیو در تماس باشد!
این گزارش می افزاید: هر چند مشخص نیست که آیا در قانون تبلیغات انتخابات و مصوبات شورای نظارت بر تبلیغات انتخابات در صدا و سیما در این باره که نامزدها در حین مناظره یا حضور در برنامه های زنده می توانند با افرادی خارج از محل مناظره در ارتباط آنلاین باشند چه وضعیتی پیش بینی شده است و به تبع آن نمی توان گفت که آقای قالیباف کاری خلاف قوانین و مقررات انجام داده است یا نه ،اما در صورت بهره گرفتن آقای شهردار از این امکان، در حالی که سایر رقبایش از آن بی بهره بودند، می تواند از حیث اخلاقی محل بحث باشد. همچنین این پرسش پیش می آید که آیا آقای قالیباف به واسطه آنکه بیشتر چهره ای اجرایی است بر موضوعات اقتصادی تسلط نداشته و بدینوسیله خواسته است عدم تسلط خود بر این مقوله را با اتصال آنلاین به مشاورانش پوشش دهد؟
اما این پایان ماجرا نبود، زیرا در قسمت دوم مناظره که پس از استراحت 15 دقیقه ای نامزدها برگزار شد اینبار آقای قالیباف بدون "تبلت" در مقابل دوربین شبکه یک حاضر شد تا مشخص شود که کاربرد جعبه جادویی کوچک آقای دکتر صرفا یک ابزار برای دسترسی به یادداشت هایش نبوده و به دنبال حساسیت بر روی موضوع و یا اشکال وارد کردن از سوی ناظران بر تبلیغات انتخابات مجبور شده است از همراه آوردن آن خودداری کند.
فارغ از قضاوت در این باره به نظر می رسد بهتر آن است که آقای قالیباف صریحا اعلام موضع کند تا این شبهه پیش نیاید که تسلط کمتر وی بر روی مباحثی که در بخش دوم مناظره روز گذشته مطرح شد معلول قطع ارتباط وی با مشاورانش از طریق"تبلت"ی بوده که در بخش اول همراه داشته است.