نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما در سال ۹۰ و ۹۱ صادرکننده بنزین بودیم اما نحوه مدیریت آقای زنگنه ما را به واردکننده بنزین تبدیل کرده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از تسنیم، بررسی سوال سه نماینده تهران از بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در دستور کار جلسه علنی صبح سه شنبه مجلس قرار گرفت.
این نمایندگان تهران از وزیر نفت پرسیده بودند که دلیل اظهارات خلاف واقع که سیاه‌نمایی مطلق است، چیست؟
حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در توضیح این سوال و با اشاره به اخطارهای برخی نمایندگان در اعتراض به طرح چنین سوالی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: اسم بنده در لیست تذکرات نفر دوم بود و در اخطار‌ها نفر پنجم بود اما برخی از دوستان که اسامی‌شان بعد از من قرار داشت، اخطار هم دادند؛ برخی هم غیرمنصفانه صحبت کردند و درباره سوال‌کنندگان ادعاهای عجیب و غریبی مطرح کردند بنابراین 5 دقیقه‌ای اعمال ماده 79 آیین نامه را تقاضا دارم که حدود 25 دقیقه می‌شود که من از آن صرف نظر می‌کنم و تذکر ماده 79 را نمی‌دهم و از رئیس مجلس که به این سخنان دوستان پاسخ داد، تشکر می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: در طول دو هفته اخیر تلاش زیادی شد تا این سوال ناموجه جلوه داده شود در حالی که این سوال مسیر قانونی خود را طی کرد؛ بنده برای برخی از دوستانی که علیه این سوال مصاحبه کرده بودند، توضیح دادم و آن‌ها هم حلالیت طلبیدند.
این نماینده مجلس ادامه داد: برخلاف آن‌ چیزی که برخی رسانه‌ها القا می‌کنند ما به دنبال چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیستیم. بنده و همکارانم به طرح این سوال نه از حب کسی و نه از بغض کسی اصرار داشتیم و تنها به این دلیل بود که با بیانات بیژن زنگنه آبرویی از کشور برده شده بود که ما به دنبال اصلاح آن هستیم؛ آیا حفظ عزت و آبروی کشور از وظایف وزیر است یا خیر و اگر وزیر در یک جلسه عمومی مطالبی را مطرح کرد که آبروی نظام جمهوری اسلامی را برد، آیا نباید این سخنان اصلح شود؟
رسایی برهمین اساس یادآور شد: من به دلیل اینکه گزارش کمیسیون انرژی رقیق شده و واقعیت در آن به صورت کامل نیامده است، می‌گویم که آقای زنگنه در یک جلسه عمومی که صوت و فیلم آن موجود است، پس از اینکه درباره صنعت نفت سخنانی گفت که هیچ کدام از آن‌ها هم درست نبوده، می‌گوید چند روز پیش آقای روحانی به من گفت: «یکی از وزرای پیشین نزد من آمد و گفت که من رفته‌ام امارات و خواهش کرده‌ام تا یک مقدار پول گرفتم و به ایران آوردم» و آقای روحانی گفت وقتی این وزیر رفت من گریه کردم. که چرا کار کشور باید به جایی برسد که یک وزیر از شیخ اماراتی خواهش کند تا 4 قران پول برای امور جاری کشور به ما بدهد.
وی افزود: این یک سیاه نمایی و در آستانه 13 آبان هم مطرح شد، همچنین درباره استعفای آقای زنگنه هم که می‌گوید من نگفتم باید بگویم که آقای ربیعی وزیر کار گفته‌اند که آقای زنگنه تصمیم به استعفا دارند. در هر صورت این خبر و گریه آقای روحانی بیش از 500 بار در رسانه‌های خارجی و داخلی کار شد. و تیتر یک برخی از همین روزنامه‌هایی شد که فردا می‌خواهند تیتر بزنند که رسایی و همکارانش مجلس را به هم ریختند درحالی که ما می‌دانیم امروز چه اتفاقی افتاد.
رسایی خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای رئیس این موضوع بیش از 500 بار در رسانه‌های خارجی رسانه‌های اماراتی و بی‌بی سی، کارشد و "رو انداختن دولت قبل به شیخ امارات گریه روحانی را درآورد"، "کدام وزیر احمدی‌نژاد روحانی را به گریه درآورد"، "روحانی به خاطر پول گرفتن از امارات گریه کرد"، "گریه روحانی به خاطر بی‌پولی"، "ماجرایی که وزیر فاش کرد؛ پول گرفتن وزیر دولت قبل از امارات" و... از جمله تیترهایی بود که این رسانه‌ها از گریه روحانی زدند البته برخی از تیترهای رسانه‌های خارجی توهین به نمایندگان، رهبر و عزت جمهوری اسلامی است که من آن‌ها را از پشت تریبون مجلس نمی‌خوانم.
این نماینده مجلس تأکید کرد: این‌ها فقط نمونه‌ای از 500 خبری است که در سایت‌ها، شبکه‌های ماهواره‌ای، رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، وبلاگ‌ها و... بازخوانی، تکرار و تیتر شد و دلیل اینکه چرا اصرار داشتیم این موضوع از پشت تریبون مطرح شود، همین است. یکی از وظایف وزیر حفظ مصالح و عزت ملی است و آیا اگر وزیر با اظهاراتش به مصالح ملی خدشه وارد کند و بهانه دست دشمن بدهد نباید مورد سوال قرار بگیرد؟
وی خطاب به وزیر و نمایندگان مجلس گفت: آیا واقعا آقای روحانی در جلسه هیئت دولت گریه کرده است؟ آقای زنگنه در جلسه کمیسیون انرژی گفت که وزیر پیشین برای قرض کردن پول به امارت نرفته بلکه وزیر رفته بود پول خودمان را گرفته و آمده بود. من هم گفتم آقای زنگنه اگر وزیر پیشین پول خودمان را گرفته اینکه گریه ندارد پس چرا آقای روحانی در جلسه هیئت دولت گریه کرده است؟ اگر وزیر پول خودمان را گرفته است، باید به او گفت که وزیر با عزت دستت درد نکند که پول خودمان را گرفته‌ای.
رسایی تأکید کرد: باید به چنین وزیری گفت که وقتی آن‌ها ما را تحریم کردند، دستت درد نکند که رفتی و پول خودمان را گفته‌ای و نرفته‌ای توافق نامه ژنو امضا کنید. بنابراین چرا آقای روحانی گریه کرده و چرا چنین فضاسازی ایجاد شد لذا در جلسه گفتم این موضوع اصلا گریه نداشت و اگر آقای روحانی در جلسه هیئت دولت گریه کرده است عذر بد‌تر از گناه است. و زنگنه هم گفت که این کار روزنامه‌ها است و آن‌ها شیطنت کردند بنده هم گفتم آقای زنگنه اگر کسی خلاف واقع گفته است چرا شما آن را منتشر کرده‌اید؟ اگر روزنامه‌ها این کار را کردند شما این تحریف را چرا تکذیب نکرده‌اید؟
این نماینده مجلس تأکید کرد: این موضوع در رسانه‌هایی که رهبر انقلاب فرمودند این‌ها دشمنی آمریکا را بزک می‌کنند، تیتر شد و نوشتند که ما حاضریم از آمریکا پول قرض کنیم اما از عرب‌ها پول قرض نگیریم؛ بنابراین ببینید که پشت این نوشته‌ها چه چیزی است و معنی آن‌ها چیست. بنابراین حرف من این است که چرا آقای زنگنه این موضوعات را تکذیب و یا اصلاح نکرد و پس از اینکه این موضوع در کمیسیون مطرح شد من به وزیر گفتم که این موضوع را اصلاح کند اما باز هم وزیر نفت هیچ اقدامی انجام نداد.
رسایی در بخش دوم سخنان خود گفت: آقای وزیر صدای شما موجود است که شما گفته‌اید آقای روحانی این سخنان را در جلسه خصوصی به من نگفت و در جلسه هیئت دولت این سخنان را مطرح کرد البته خودتان هم گفتید که وزیر پیشین پول خودمان را گرفته و آورده و بنده هم گفتم که این وزیر توافق نامه ژنو را امضا نکرده و تمام زحمات و خون شهدای ما را بدهد و برود و تنها 4 میلیارد و 200 میلیون تومان که قرار است در 8 قسط پرداخت شود، بگیرد در ضمن با خواهش هم این‌ها هنوز این قسط‌ها را نداده‌اند.
وی خطاب به وزیر نفت گفت: شما می‌گویید که ما می‌خواهیم جلوی تکرار بابک زنجانی‌ها را بگیریم در حالی که من به شما می‌گویم که جلوی فساد کرسنت را بگیرید؛ براساس رای دادگاه لاهه در پرونده کرسنت در شرایط حداقلی ما باید 8 میلیارد دلار خسارت بدهیم.
در این هنگام علی لاریجانی رئیس مجلس با قطع سخنان رسایی گفت: لطفا وارد این موضوع نشوید چرا که این موضوع در حال بررسی است.
نماینده مردم تهران در مجلس نیز گفت: من نمی‌خواستم وارد قضایای نفت شوم اما با این وضعیت موجود ما در پرونده کرسنت باید 8 میلیارد دلار باید خسارت بدهیم که انشالله این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گیرد.
رسایی با اشاره به سخنان وزیر درباره عدم استعفای وی تصریح کرد: این موضوع عین جملات آقای ربیعی است که گفته بود آقای زنگنه در جلسه هیئت دولت اعلام کرده که من دیگر نمی‌توانم کار کنم و استعفا می‌دهم. به هر حال اگر وزیر دیگری چنین می‌گوید و شما تکذیب می‌کنید، به ما چه ارتباطی دارد و همین خبر آقای ربیعی را روزنامه‌ها زدند و وزیر کار هم تأیید کرد.
وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: اگر بعضی‌ها در این دولت هم کوتاه بیایند اما ملت ایران، رهبر انقلاب و مجلس کوتاه نخواهد آمد.
رسایی با اشاره به سخنان بیژن زنگنه در جلسه کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: وزیر گفت که در این زمینه رسانه‌ها شیطنت کردند که باید بگویم این خبر در رسانه‌هایی تیتر شد که آقای روحانی از آن‌ها دفاع می‌کند لذا حرف ما این است که چرا اجازه می‌دهید این شیطنت‌ها را انجام دهند. آیا واقعا کاری که وزیر دولت قبل انجام داده گریه داشته است؟ ما در سال 90 و 91 صادرکننده بنزین بودیم اما نحوه مدیریت آقای زنگنه ما را به واردکننده بنزین تبدیل کرده است. آیا این کار گریه دارد یا به حراج گذاشتن سرمایه‌ای که امسال شهید احمدی روشن، شهریاری، علی محمدی، و رضایی‌نژاد برای آن خون دادند و بچه‌هایشان یتیم شدند؟
"آیا این کار گریه داشت یا توزیع سبد کالا به شکل توهین آمیزی که دست مایه سیاه نمایی علیه کشور و مورد اعتراض نمایندگان مجلس شد؟ آیا این کار گریه داشت یا اینکه در سایه سیاست‌های انفعالی، ویزا برای نماینده ایران صادر نشود؟ گفته شده بود که قرار است احترام به پاسپورت‌های ما بازگردد اما برای اولین بار ویزا برای نماینده ایران در سازمان ملل صادر نشد؟ آیا این کار گریه دارد یا کم سواد خواندن منتقدان و محرمانه کردن توافقاتی که با دشمن بسته شده است؟ این‌ها حرف اصلی ما است و تنها می‌خواستم از پشت تریبون خانه ملت مشخص شود که هیچ وزیری چنین اقدامی را انجام نداده و از دشمنان خواهش نکرده است."
رسایی با اشاره به سخنان زنگنه خاطرنشان کرد: خودتان در جلسه غیر علنی از یکی از دوستان گلایه کردید و گفتید یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده که وزیر دولت احمدی‌نژاد به مجلس آمده و وقتی گزارش خود را ارائه می‌داده گریه کرده است و آقای لاریجانی هم گفتند وضع کشور هیچ وقت بد نیست و هیچ وزیری هم چنین کاری را نکرده است و اگر چنین کسی هم اینکار را بکند ما از مجلس بیرونش می‌کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: اگر آقای روحانی گریه نکرده است، چرا چنین صحبتی را مطرح کرده‌اید و اگر روحانی گریه کرده، باید بگویم که مملکت با گریه اداره نمی‌شود و اگر قرار باشد که مملکت را با گریه اداره کنیم، باید کشور را به دست بچه‌ها بدهیم چرا که آن‌ها بیشتر از همه گریه می‌کنند لذا حرف ما این بود که‌‌ همان طور هم که وزیر نفت هم تأکید کرد، دولت باید بر توان داخلی و نیروی جوانان و جوانانی که در ستاد آقای روحانی فعالیت کردند، تکیه کند ولی امیدی به رفع تحریم‌ها نداشته باشد. چرا که دشمنان تحریم‌ها را برنمی دارند.
رسایی تاکید کرد: دشمنان تحریم‌ها را برنمی‌دارند و هرچه بیشتر از تحریم گفته شود، دشمنان هم فشار بیشتری می‌آورند بنابراین علت این بود که از این تریبون از عزت کشور دفاع شود و گفته شود هیچ وزیری این کار را نکرده است و اگر هم چنین کاری شده بود، ما باید حتما برخورد می‌کردیم و برای اینکه جلوه دهند که وضع کشور خراب است و چاره‌ای نداریم جز اینکه در مقابل غرب کوتاه بیاییم برخی از رسانه‌ها این شیطنت را کردند و چنین تیتر‌هایی زدند و این موضوع هم مانند بحث" خالی بودن خزانه "است. که به این دلیل مطرح شد که بگویند باید در مقابل دشمن کوتاه بیاییم.
وی در پایان گفت: قصد اصلی ما این بود و به دلیل اینکه وزیر نفت در پشت تریبون مجلس این موضوعات را اصلاح کردند تشکر می‌کنم و می‌خواهیم که از این به بعد در بیانات خود بیشتر دقت کنند. لذا از اینکه این توضیحات به اطلاع مردم و غربی‌ها رسید تشکر می‌کنم و دیگر نیازی به رأی‌گیری نمی‌بینم.