یکی از سرشاخه‌های افراطیون در دولت اصلاحات می‌گوید نباید کاری کرد که حکومت مانند مجلس ششم احساس خطر کند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از کیهان، عبدالله نوری چند روز پیش در جلسه محفلی افراطیون در مشهد با بیان این که نمره قبولی به عملکرد دولت می‌دهد، گفت: گر چه در سیاست داخلی و مشکلات جدی مثل حصر موسوی و کروبی و رهنورد و یا مسئله زندانیان سیاسی تغییری به وجود نیامده اما باز هم ناامید نیستیم و امیدواریم که مشکلات برطرف شود.
وی گفت: نباید انتظار داشت که اتفاق خاصی بیفتد. آنچه تاکنون اتفاق افتاده نسبتا خوب بوده ولی دولت گرفتاری‌های خودش را دارد مثلاً همین آقای جهانگیری تا قبل از این که معاون اول رئیس‌جمهور شود هر بار که به قم می‌آمد به دیدار آقای صانعی می‌رفت اما حالا که معاون اول شده وقتی به دیدار ایشان می‌رود اعتراض می‌شود و حتی مسئله برکناری وی مطرح می‌شود که نشان از وجود موانع دارد.
او افزود: مهمترین خواست اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس آینده، نفی جریان افراط است.
وی تاکید کرد: 70 درصد مسئله سازماندهی و انسجام درونی مربوط به خود اصلاح‌طلبان است حال می‌خواهد استاندار حسن باشد یا حسین تفاوتی نمی‌کند.
نوری با تاکید بر اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: در خبرگان ما اصلا به دنبال این نیستیم که افرادی را به داخل این مجلس بفرستیم که حکومت و ارکان آن احساس خطر کنند بلکه ما فقط نفی برخی افراد تندرو را مدنظر داریم.
وی افزود: می‌شود در انتخابات خبرگان از افراد معقولی که حکومت نیز نسبت به آنها حساسیت نداشته باشد حمایت کرد و در انتخابات مجلس نیز باید همین روش را در پیش گرفت و نباید از کسانی حمایت کرد که حکومت فکر کند قرار است مجلس ششم تکرار شود.
وزارت کشور در دوره وزارت عبدالله نوری، یکی از مراکز اصلی پمپاژ تشنج و افراطی‌گری در کشور بود. شورای شهر اول نیز که ریاست آن بر عهده نوری بود، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، سرنوشتی بهتر از انحلال توسط دولت اصلاحات پیدا نکرد.