"اگر مردم ولایتمدار نبودند انقلاب نمی‌شد، باید رهبری را همراهی کنیم و بدانیم فتنه‌ای در راه است زیرا نادانی خواص و خودفروختگی برخی کار دست ما خواهد داد/ما انقلاب کردیم و مرگ بر شاه گفتیم برای اینکه ما هم شاه بشویم؟ بدانیم انحرافات جمعی است و خداوند در این مواقع آسان نخواهد گرفت./افرادی که در تاریخ سران فتنه‌ها بودند، در روز قیامت گرفتار عذاب ویژه‌ای می‌شوند/هر چند فردی فقط یک بیانیه صادر کرده یا اینکه فردی با علامت دادن به دشمن نقاط ضعف جامعه را به دشمن نشان داده باشد، عذاب خواهد شد زیرا مردم بفهمند یا نه، خداوند که می‌بیند."

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در مراسم گرامیداشت دهه فجر که شنبه شب در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از ائمه اطهار (ع) مطرح کرد: اسلام در ارتباط با سبک زندگی نکات بسیاری را بیان کرده است و درس‌های حوزه علمیه نیز با سبک زندگی ارتباط دارد.
وی با بیان اینکه نسل‌های امروزی نسبت به وقایع انقلاب اسلامی آگاهی مناسبی ندارند تصریح کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از سبک زندگی اسلامی است و اگر فردی مسلمان نباشد انقلاب برای او معنا پیدا نخواهد کرد.
دبیرکل جبهه پایداری با تاکید بر اینکه افرادی که از اسلام بریده‌اند به هیچ جایی نمی‌رسند اظهار کرد: غرب انسان را یک حیوان می‌داند و برای تقویت این حیوان تلاش می‌کند.
وی ادامه داد: غرب در ارتباط با بعد معنوی حرف بسیاری را بیان نکرده و در این موضوع کتاب‌های بسیاری را ننوشته زیرا نگاه‌های خود را به بعدهای مادی دنیا محدود کرده است.
آقاتهرانی با اشاره به اینکه انسان‌نماها در زندگی به روح معنوی خود توجه ندارند تصریح کرد: ایده غربی و سبک زندگی غربی برای 70 سال اول زندگی انسان برنامه‌ریزی کرده اما اسلام برای یک انسان این دید اشتباه را در نظر نگرفته است و قرآن کریم می‌گوید که خداوند از روح خودش در انسان دمیده است.
وی با بیان اینکه انسان و حیوان تفاوت‌های بسیاری دارند، تاکید کرد: خداوند نیز در هنگام آفرینش انسان به خود آفرین گفت و این نشان می‌دهد که انسان برتری‌های بسیاری نسبت به موجودات دیگر دارد و باید از آن‌ها بهترین استفاده را انجام دهد.
آقاتهرانی امام خمینی(ره) را یک اسلام شناس واقعی دانست و ابراز کرد: ایشان به خوبی نسبت به هدف خلقت آگاهی داشتند به همین علت بر این مسئله تاکید کردند که زندگی انسان باید بر مبنای اهداف خلقت رقم زده شود.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا و افرادی همچون سران این کشور استکباری در طول تاریخ حضور داشته و برای نابودی اسلام حرکت‌های بسیاری انجام دادند اما در جبهه مقابل نیز افرادی برای به سعادت رساندن انسان‌ها از ظرفیت‌های خود استفاده کرده‌اند.
آقاتهرانی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) به دنبال سیاست اسلامی بودند مطرح کرد: اگر انقلاب بنا شد و ما سیاسی‌کاری‌ها را از معیارهای غربی گرفته بودیم باید بدانیم در کار خود ناکام مانده و درک ضعیفی از شخصیت امام خمینی (ره) داشته‌ایم.
دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی از امام خمینی(ره) به عنوان جلوه اخلاص و ایمان یاد کرد و گفت: اینکه افرادی به غیر اسلام روی آورده‌اند از کم کاری ماست زیرا سبکی که در میان آحاد مردم مورد نظر قرار گرفته است، اسلامی نیست و هم‌اکنون باید به دنبال تقویت شیوه زندگی که امام راحل (ره) ارائه دادند باشیم و وعده‌های اسلام را برای مردم بازگو کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان نیز در برخی از امور خود اشتباهاتی انجام داده‌اند ابراز کرد: هر فردی باید نسبت به کارش پاسخگو باشد و انقلاب اسلامی توانست الگوی مناسبی را به کشورهای اسلامی ارائه دهد و افرادی که پول و مقام برایشان معنایی نداشت در این مسیر اقدامات گسترده‌ای انجام دادند.
آقاتهرانی با اشاره به شرایط رژیم منحوس پهلوی خاطرنشان کرد: دشمن احتمال وقوع انقلاب را هم نمی‌داد اما مردم با اعتماد به وعده‌های الهی انقلاب اسلامی را تحقق بخشیده و در راستای تقویت آن حرکت‌های گسترده‌ای انجام دادند.
وی بر ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: داعش و گروه‌های افراطی را دشمن ایجاد کرده و به دنبال تقویت آن است تا بتواند با استفاده از نام اسلام از مسلمانان چهره‌های نامناسبی را به دنیا معرفی کند.
دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نیروهای الهی هرگز نابود نمی‌شوند تصریح کرد: نباید دست از دامن ولی فقیه برداریم، اگر کسی در برابر مقام ولایت ایستادگی کرد باید مقابل او ایستاد زیرا طبق تجربه سکوت در این رخدادها مشکلات زیادی را برای مومنان به وجود خواهد آورد.
وی به فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: واسطه فیض الهی بزرگان دینی هستند و مشروعیت نظام وابسته به رهبری است در نتیجه باید به دنبال حمایت و تبعیت از ایشان باشیم؛ برخی از کشورهای اسلامی که حرکت‌هایی آغاز کرده‌اند به علت نداشتن رهبری در برابر دشمن به پیروزی کامل نرسیده‌اند.
آقاتهرانی افزود: ما به برکت اهل بیت(ع)، نعمت ولایت را داریم و اینکه برخی کشورها رهبری همانند ولایت فقیه ایران ندارند، سبب شده است که با مشکلات زیادی مواجه باشند.
وی یادآور شد: برخی از روشنفکران خارجی در ارتباط با امام علی (ع) تفسیرهای بسیاری را انجام داده و نسبت به جایگاه‌های علمی و دینی ایشان علاقه پیدا کرده‌اند و این موضوع سبب می‌شود که به داشته‌های خود افتخار کنیم.
دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی از مسئولان به دنبال اهداف انقلاب اسلامی نیستند متذکر شد: ما انقلاب کردیم و مرگ بر شاه گفتیم برای اینکه ما هم شاه بشویم؟ بدانیم انحرافات جمعی است و خداوند در این مواقع آسان نخواهد گرفت. مراجع و علما نسبت به این موضوع به خوبی آگاهی و دارند هشدار می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه افرادی که در تاریخ سران فتنه‌ها بودند در روز قیامت گرفتار عذاب ویژه‌ای می‌شوند اظهار کرد: هر چند فردی فقط یک بیانیه صادر کرده یا اینکه فردی با علامت دادن به دشمن نقاط ضعف جامعه را به دشمن نشان داده باشد، عذاب خواهد شد زیرا مردم بفهمند یا نه، خداوند که می‌بیند.
آقاتهرانی خاطرنشان کرد: اگر در انقلاب ما سبک زندگی اسلامی زنده شود به عنوان یک الگو در دنیا مطرح خواهیم شد زیرا بیداری اسلامی زاییده انقلاب است و کشورهای مختلف به ایران نگاه می‌کنند اما هنوز نسبت به بسیاری از مسائل آگاهی‌های لازم را پیدا نکرده‌ایم.
وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های ایران اسلامی تاکید کرد: اگر مردم ولایتمدار نبودند انقلاب نمی‌شد، باید رهبری را همراهی کنیم و بدانیم فتنه‌ای در راه است زیرا نادانی خواص و خودفروختگی برخی کار دست ما خواهد داد.
آقاتهرانی مطرح کرد: اگر نزدیک شش الی هفت سال پیش می‌گفتند راه کربلا باز می‌شود و روزی 22 میلیون جمعیت به سمت کربلا حرکت می‌کنند، خوابش هم غیر ممکن بود اما تا کنون به باورهای بسیاری رسیده‌ایم و این نشان می‌دهد که گفته امام راحل (ره) مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد معنای ویژه‌ای داشته است.

منبع

"Our President, analytical news site"