عارف می خواهد با بازسازی نقش خاتمی به ایفای نقش رهبر اصلاح طلبان جدید بپردازد. طرفداران او در قامت فعال سیاسی از مدتها قبل بحث سر لیستی او در جبهه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس را مطرح کرده اند و در بر آوردهای خود تا آنجا پی رفته اند که او را رئیس مجلس آینده کشور می دانند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛،محمد رضا عارف از جمله افرادی است که نگاهش به حوزه عملگرایی سیاسی این روزها بیش از هر سیاستمدار اصلاح طلب دیگری احساس می شود. اوپس از کناره گیری پر حاشیه به نفع روحانی در انتخابات سال گذشته و عدم قبول پست در دولت او بیشتر بر سر زبانها افتاد و سعی کرد خود را به عنوان یک قهرمان ملی که به اجماع تن داده جلوه گر کند.

همین موضوع اعتماد به نفس او را برای حضور در عرصه سیاست افزایش داد بطوریکه او در مراحل بعدی سعی کرد با تک روی مرز خود را از بقیه اصلاح طلبان جدا کند. او از بیم سر لیست نشدن در انتخابات آینده مجلس با کناره گیری از بنیاد باران و تشکیل بنیادی شبیه به نام دانشگاه احمدی نژاد که پسوند ایرانیان را همراه داشت راه مستقل خود را در پیش گرفت.

وی از این کار خود ۲ هدف داشت : اول اینکه با تحرکات قبل از انتخابات این موضوع را در رسانه ها و افکار عمومی جا بیندازد که اصلاح طلبی یعنی خود او و دیگر اینکه به رقبای اصلاح طلب خود این پیام غیر مستقیم را بفرستد که جز او هیچکس صلاحیت رهبری جنبش اصلاحات را ندارد.

مهمترین موضوعی که عارف را به سمت سوء استفاده از عنوان اصلاح طلبی سوق داده خلاء حضورخاتمی در فضای سیاسی اصلاح طلبان است. او اکنون در حال موج سواری و یکه تازی بی سابقه در میان اصلاح طلبان است تا به نحوی خود را جایگزین خاتمی در عرصه سیاسی جلوه دهد. گرچه هرگز به افتراق و جدایی در میان همقطارانش اشاره نمی کند و حتی ساز همراهی و ائتلاف را می نوازد اما بی شک و با سابقه ای که از رفتار قهر گونه او پس از کناره گیری از انتخابات آن هم پس از نامه خاتمی دیده شد که هر گز او و اطرافیانش حاضر نشدند به دیگران بگویند حامیان عارف به روحانی رای بدهند، اگر در انتخابات آینده نیز او سر لیست نشود به صورت مستقل و جدا حرکت خواهد کرد وتوام با همکاری تلاش خواهد کرد خود را در صدر توجهات نشان دهد.

او به منظور جلب نظر شورای نگهبان برای تائید شدن در انتخابات آینده مجلس، پیش زمینه های جدی را هم مد نظر قرار داده از جمله اینکه به دفعات در خصوص اتحاد جریان اصلاح طلب و اصولگرا سخن گفته است. عارف پروژه وجهه سازی هدفمند خود را با دعوت از همه کاندیداهای انتخابات سال ۹۲ به منزلش کمی بعد از انتخابات با عنوان هماوردی برای نظام و جمع کردن نیروهای نظام زیر پرچم وحدت خود را نشان داد. عارف اینجا نیز فرصت طلبانه عمل کرد و به نحوی به اصولگرایان پیغام داد که انگ فتنه به او نمی چسبد و او فردی فراتر از افراطی هاست.

اخیرا و به دفعات بحث شورای رهبری اصلاح طلبان مطرح شده است که عارف خود را یک پای ثابت آن قرار داده و گرچه هنوز کار به سر انجام مشخص نرسیده اما هر بار نام او از این خلال شنیده می شود و اکنون هراس عارف این است که با آمدن ناطق نوری معادلات از قبل طراحی شده اش به طرز ناگواری بر هم بخورد.

عارف می خواهد با بازسازی نقش خاتمی به ایفای نقش رهبر اصلاح طلبان جدید بپردازد. طرفداران او در قامت فعال سیاسی از مدتها قبل بحث سر لیستی او در جبهه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس را مطرح کرده اند و در بر آوردهای خود تا آنجا پی رفته اند که او را رئیس مجلس آینده کشور می دانند.

سفرهای استانی عارف نیز تقریبا آغاز شده و او به نرمی به مراکز استانها سفر می کند تا شعبه بنیاد امید ایرانیان را افتتاح کند. تاکید و تمرکز او بر تقویت نهاد های غیر دولتی و ان جی او هاست تا از این طریق آرای جوانان را برای انتخابات آینده داشته باشد.

او اخیرا نیز به جوانان وعده داد که برای مجلس آینده از چهره های جوان حمایت کند . جوانگرایی او در کنار تاکید بر افزایش حضور زنان در عرصه اجتماعی دقیقا یاد آور استراتژی سید محمد خاتمی در انتخابات دوم خرداد ۷۶ بود و او دقیقا به دنبال تکرار همان واقعه با سوء استفاده از محدود بودن خاتمی است.

اکنون عارف کاملا برنامه ریزی شده تلاش دارد رای زنان و جوانان را برای انتخابات آینده پیش خرید کند . او خوب می داند که ممکن است جایگزین هایش در لیست آینده اصلاح طلبان ناگهان مورد اقبال واقع شوند به همین منظور عارف با تحرک بخشیدن به تلاش هایش در ماه های آینده رویکرد پر شتاب تری به انتخابات خواهد .

افکار نیوز