عده‌ای دیدند نمی‌توانند احمدی‌نژاد را با چوب‌های قدیمی دولت‌های قبلی بزنند و به همین دلیل شروع به تخریب و ترسیم چهره‌های مخوف کردند و انواع تهمت ها را به ما نسبت دادند و دیگر چیزی باقی نماند که به ما نگفته باشند. این روش کار، حذفی است و اگر در کوتاه مدت یک نفر با این روش حذف شد که هیچ، ولی امان از زمانی که حذف نشود؛ چراکه مانند موجی است که برمی‌گردد و رسوا می‌کند.

 اسفندیار رحیم مشایی یک روز قبل از اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری، در جمع تعدادی از جوانان و نخبگان سراسر کشور مطالبی را درباره انتخابات و حضور احمدی‌نژاد همراه وی در زمان ثبت‌نام، درباره منتقدانش و ولایت فقیه بیان کرده بود که به تازگی از سوی خبرگزاری جنبش عدم تعهد منتشر شده است.

مشایی در این دیدار با اشاره به قانونی بودن همراهی رئیس‌جمهور با وی در روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی صحبت‌هایی که در این رابطه مطرح شد، قانونی نیست؛ هرچند برخی افراد خود را قانون می‌دانند و می‌گویند چون این حرف را من زده‌ام، پس قانونی است.

وی با بیان اینکه "برخی همراهی و حضور احمدی‌ن‍ژاد برای ثبت‌نام اینجانب در انتخابات ریاست جمهوری را ابتدا جرم و پس از مدتی خلاف اعلام کردند"، اظهار کرد: چه‌طور رئیس‌جمهور می‌تواند در پایان دور اول ریاست جمهوری برای ثبت‌نام خود به ستاد انتخابات وزارت کشور برود، ولی نمی‌تواند برای معرفی یا همراهی شخص دیگری به آنجا برود؟

مشایی در ادامه، این‌گونه صحبت‌ها را بازی تبلیغاتی خواند و افزود: متاسفانه برخی از دستگاه‌هایی که باید به شدت از سیاسی‌کاری پرهیز کنند، تحت تاثیر اخبار برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرند و فراموش می‌کنند واکنش‌های آنها اعتماد جامعه را زیر سوال می‌برد.

وی تصریح کرد: فضایی ساخته‌اند که از اول نشان دهند ما غیرقانونی و مخالف قانون هستیم؛ این فضاسازی‌ها اصلا معنی ندارد چون ما نیازی نداریم که خلاف و مخالف قانون باشیم. آنهایی به بی‌قانونی نیاز دارند که به خانه‌های مردم می‌ریزند و از یک سایت می‌ترسند. تعطیل کردن یک سایت یعنی چه؟ یعنی ترسیدن از حرف و پیام، و کسی که از حرف و پیام می‌ترسد از جنس پیامبر(ص)، امام، دین، آسمان، حقیقت و جوهر درخشان انسان نیست.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد خطاب به جوانان حاضر در این دیدار اظهار کرد: امیدوار باشید؛ آینده متعلق به شماست و این افراد مانند ابر هستند و ابر هیچ‌وقت اصالت ندارد؛ می‌بارد و می‌رود. خورشید است که اصالت دارد و شب و روز را پدید می‌آورد. به گفته حضرت علی(ع)، این افراد مانند پشه‌هایی در کنار دریا هستند و با یک نسیم جا به جا می‌شود.

مشایی با اشاره به بروز شرایط گوناگون در کشور افزود: گاهی در جامعه طوفان می‌شود ولی طوفان هم نباید ما را جا به جا کند. کسی که به حقیقت رسیده و اصول دارد، از هیچ طوفانی نمی‌ترسد و جا به جا نمی‌شود.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر صبوری و مقاومت در شرایط فعلی تاکید کرد: صبور باشید؛ ما فقط در مسیر قانون حرکت می‌کنیم. ما تحت نظر ولی فقیه هستیم و ظلم را هم برنمی‌تابیم، چراکه معتقدیم ولی فقیه هم ظلم را برنمی‌تابند.

مشایی تصریح کرد: حتی اگر در کار ما وقفه‌ای ایجاد شد، شما امیدوار باشید و بدانید که ما تا شب انتخابات داغ داغ حضور داریم حتی اگر به ما فرصت صحبت در تلویزیون (رسانه ملی) را ندهند.

مشاور رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در کشور یادآور شد: من اساساً با ستاد موافق نیستم، چراکه معتقدم یک ستاد هرگز موفق نیست و ما باید کاری کنیم که عموم جامعه با ما همفکر و همراه باشند و با وحدت، پای یک آرمان بایستند. من معتقد هستم که پیروزی ما صد در صد و قاطع است.

وی همچنین درباره انتساب برخی اتهامات به وی خاطرنشان کرد: من هیچ وقت از پاسخ فرار نکرده‌ام و به تمام سوالات پاسخ می‌دهم چراکه معتقدم جامعه‌ای که سوال نمی‌کند آنتروپی جدی دارد و می‌رود که خاموش شود. اگر پرسشگری از جامعه حذف شود، جواب هم حذف می‌شود.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد ادامه داد: سوال که مطرح شد، اگر من هم نتوانم به آن پاسخ بدهم یکی پیدا می‌شود که پاسخ بدهد ولی اگر سوال به هر دلیلی از جامعه حذف شد، پاسخ موضوعیت ندارد و هر حرف غلط و بی‌منطقی می‌تواند در جامعه پرچمدار شود.

مشایی با اشاره به رسوخ عمیق فرهنگ رسانه‌ای غرب در رسانه‌های کشور اظهار کرد: رسانه‌های ما خبرسازی و جلب نظر مخاطب را بر محتوا، حقیقت و ارزش علمی و موضوعی خبر اولی‌تر می‌دانند و علاوه بر آن رسانه‌های ما معمولا گرایشات حزبی و سیاسی دارند.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: کافی است سایتی یک شبهه یا اشکالی را در رابطه با شخصی مطرح کند؛ فوراً همه سایت‌ها و روزنامه‌ها به نقل از آن سایت خبر را بازنشر می‌کنند و این روند ادامه پیدا می‌کند تا اینکه یک شبهه بی‌اساس هزاران مرتبه منتشر شود؛ در حالیکه تکذیب همین مطلب غلط را حتی طبق قانون هم منتشر نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه "این خبرسازی‌ها و جریانات کاملا سازمان‌یافته هستند"، گفت: سایت‌هایی با هزینه‌های کلان ایجاد می‌شوند که فقط دستور دارند مشایی را خراب کنند. البته در همین شرایط دوستی‌هایی نیز شکل می‌گیرد که نشان می‌دهد دست بالای دست بسیار است.

مشایی افزود: شخصی که من او را نمی‌شناختم به من گفت در جلسه‌ای به نام بصیرت، از ابتدا تا انتها فقط از شما بد گفتند و من در آخر جلسه از سخنران خواستار سند و مدرکی که نشان دهنده این اتهامات به شما باشد شدم و او در جواب به من گفت که ای بابا، پنج - شش سال است تمام دستگاه‌های اطلاعاتی کشور تمام زوایای زندگی این شخص را بررسی کرده‌اند، هیچ چیزی پیدا نکرده‌اند، شما چطور از من سند و مدرک می‌خواهید؟

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه "تمام دولت‌ها در سال آخر کارشان چوب می‌خورند و مورد هجمه قرار می‌گیرند"، خاطرنشان کرد: عده‌ای دیدند نمی‌توانند احمدی‌نژاد را با چوب‌های قدیمی دولت‌های قبلی بزنند و به همین دلیل شروع به تخریب و ترسیم چهره‌های مخوف کردند و انواع تهمت ها و نسبت ها اعم از منافق، صهیونیست، ارتباط با بودا و غیره را به ما نسبت دادند و دیگر چیزی باقی نماند که به ما نگفته باشند. این روش کار، حذفی است و اگر در کوتاه مدت یک نفر با این روش حذف شد که هیچ، ولی امان از زمانی که حذف نشود؛ چراکه مانند موجی است که برمی‌گردد و رسوا می‌کند.

مشایی تصریح کرد: الان دوره رسوایی فرا رسیده است و هرچه جلوتر می‌رویم، دیگر من نباید حرف بزنم بلکه افرادی هستند که باید از ترس، پشت دیگران خود را مخفی کنند. هر کسی به حقیقت نزدیک شود، خوشبو می‌شود و هرکس از آن دور شود، بد بو می‌شود. ما باید مزاجمان، مزاجی باشد که هیچ کس نتواند یک چیز بدبو را به عنوان عطر به ما قالب کند.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با بیان اینکه "ولایت فقیه عاشق‌ترین شخص نسبت به مردم است"، خاطرنشان کرد: به قول دکتر احمدی‌نژاد، زندگی در سایه ولایت فقیه تمرین زندگی در زمان امام زمان (عج) است. ظهور امام زمان (عج) موجب برقراری صلح و امنیت در سراسر جهان است. ما ولایت فقیه را به عنوان یک مدل حکومتی به دنیا ارائه خواهیم کرد و می‌دانیم آنها قبول می‌کنند، چون ولایت فقیه مملو از حکمت است.