پس از انتشار بخشی از اسناد وزارت امور خارجه عربستان سعودی توسط سایت ویکی‌لیکس و افشای تأمین هزینه تحصیل و اقامت فرزند وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات توسط دولت عربستان، با تأیید سند سایت ویکی‌لیکس توسط یکی از نمایندگان مجلس این رسوایی اکنون وارد مرحله تازه‌ای شده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ صبح دیروز اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این سند را موثق اعلام کرد و گفت: «سند تأمین هزینه تحصیل فرزند مهاجرانی توسط عربستان معتبر است.»
مطابق این سند وزارت خارجه عربستان سعودی به درخواست عطاءالله مهاجرانی مبلغ ۶۵۴۸۴ پوند را برای اقامت و تحصیل فرزندش در دانشگاه وارویک انگلستان به وی اهدا می‌کند.
این در حالی است که نشریات زنجیره‌ای و اصلاح‌طلب در مواجهه با این خبر سکوت پیشه کرده و حاضر به موضع‌گیری نشده‌اند. اما علیرغم نشریات اصلاح‌طلب این خبر در فضای مجازی با واکنش‌های مختلفی همراه شد.

در همین رابطه یکی از کاربران اصلاح‌طلب در صفحه شخصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «آن وقت‌ها که داور ]ابراهیم[ نبوی در ایران بود و هنوز نظریه‌پرداز پروژه‌های احمقانه‌ای از قبیل «اسب تروآ» نشده بود، لاطائلاتی را به اسم طنز به خورد خلق‌الله می‌داد که بعداً در کتاب‌هایی چون «ستون پنجم»، که اگر اشتباه نکنم نام ستون روزانه‌اش در روزنامه «جامعه» بود، هم گردآوری و منتشر شد. حسین شریعتمداری، که شدیدتر از حالا، به کوبیدن اصلاح‌طلبان و، در واقع، هر که به تمامی با جمهوری اسلامی نبود، مشغول بود، یک بار از پول‌هایی نام برد که برخی اصلاح‌طلبان از عربستان گرفته‌اند. در آن فضا، این قضیه دستمایه تمسخر نبوی قرار گرفت: تقریباً در تمام یادداشت‌های روزانه‌اش به نحوی به آن می‌پرداخت و مسخره‌بازی درمی‌آورد.
تا همین لحظه هم، شخصاً آن خبر را واهی می‌دانستم؛ ]...[ با همه این توصیف‌ها، این سند مرا تکان داد؛ اگر مهاجرانی اکنون که به قول این سند وزیر سابق است، توانسته بدون وجود هیچ دلیل روشنی از عربستان پول بگیرد، چرا همان زمان که وزیر بوده به طرق دیگر پول نگرفته باشد؟ از کجا معلوم دیگران در گذشته و حال چنین پول‌هایی به جیب نزده باشند؟ از پاک‌دستی بگذریم؛ از کجا معلوم سایر مدعیاتی که در همه این سال‌ها تحویل‌مان داده‌اند درست باشند؟ چه دلیلی برای تأییدشان در اختیار داریم؟ آدم به خیلی چیزها می‌تواند (و باید؟) شک کند، خیلی چیزها.»

گفتنی است پیشتر نیز در بحبوحه آشوب‌های سال ۸۸؛ وبسایت روزنامه گاردین خبر از کمک ۵۰ میلیون دلاری یک بازرگان عرب به نام صائب عریقات به میرحسین موسوی داد. کمکی که با هماهنگی جرج میشل فرستاده ویژه آمریکا در غرب آسیا انجام شد.
لازم به ذکر است اخذ کمک مالی از عربستان برای مقابله با جمهوری اسلامی سابقه‌ای دیرینه دارد. احمد علی مسعود انصاری مشاور مالی رضا پهلوی در خاطرات خود می‌نویسد: «در سال ۱۹۸۱ عربستان سعودی توسط ملک حسن پادشاه مراکش ۱۰ میلیون دلار به چند تن از سلطنت‌طلبان داد و پیش از آن هم عربستان دو میلیون دلار نقداً به خود او داده بود.» با این اوصاف به نظر می‌رسد پس از سلطنت‌طلبان اکنون اصلاح‌طلبان به مشتریان پر و پا قرص کمک‌های مالی رژیم مرتجع عربستان سعودی تبدیل شده‌اند(+)

"Our President, analytical news site"

در همین زمینه بخونید:

ـ افشای کمک مالی آل‌سعود مدعیان اصلاح‌طلبی را سرافکنده کرد