با روشن تر شدن ماهيت رويدادهاى اخير و بر ملا شدن ادعاى بى پايه جريان كودتاى سبز، همانگونه كه جناح هاى صهيونيست و نئوكان هاى جمهوريخواه آمريكا به طمع سراب بر رويكرد استمرار حمايت از اقدامات غيرقانونى در ايران تاكيد كردند، بازمانده هاى فتنه اخير هم، براى عقب نماندن از غافله از هر تلاشى فروگذار نمى كنند. منطق اين است كه اگر ديگ براى ما نمى جوشد.....

 

به گزارش ثانيه نيوز، مهم ترين تلاش جماعت بى رمق كودتا در شرايط فعلى اين است كه از كرنش غرب در اعتراف به اقتدار نظام جلوگيرى كنند يا در بين دوستداران نظام اسلامى در منطقه و جهان ترديدها را گسترش دهند. چندى قبل يك تيم چند نفره به بهانه استراحت و معالجه!! به لبنان رفته اند و در مهمانى ناهار و شام با همسر نبيه برى و... براى اثبات حقانيت دروغ هاى خود در اذهان برخى رهبران لبنانى تلاش كرده اند.

 

يك گروه كوچك تر هم به روسيه رفته و به اين بهانه كه تمامى كارهاى مهم در مناسبات خارجى با كشورهاى مهم، «تلاش بابام» است به دنبال اين بودند روس ها را نيز در تعامل با ايران كم انگيزه كنند. چشم پزشك سياستمدار هم در تدارك سفر به لندن است تا در كنار بقيه حاميان كودتاى سبز، دست به دامان حكومت لرزان براون شوند.

 

روزنامه اعتماد هم در تيتر يك دوشنبه، با تمام اخلاص براى افكار واقعيت هاى مهم منطقه اى همچون سفر بشار اسد به تهران را به موضوعات توهين آميز مرتبط كرده است. البته خوب است بدانيم كه فرانسوى ها پس از دستگيرى خانم ريس كه ظاهراً وظايف مهم ترى از آنچه در عنوان كارى عادى دارد، از راه هاى ويژه دست به تكاپو زدند تا رسوايى را كاهش دهند ولى چون پاسخ منفى دريافت كردند، سفر كوشنر به همين منظور به تهران را لغو كرده و مواضع تندى را در كنار ساركوزى عليه ايران (از حدود دو هفته قبل) بروز دادند.

 

بر كسى پوشيده نيست كه روابط و مناسبات ايران و سوريه از سطوح راهبردى برخوردار است و اهميت آن در معادلات منطقه اى برجستگى خاصى دارد. چون تحريريه محترم جريده اعتماد جوهر جهان را كشورهاى غربى مى داند، از بشار اسد به عنوان چند رهبرى در جهان كه رياست احمدى نژاد را تبريك گفته اند ياد كرده و قبل از «خودزنى» و كينه توزى با نظام اسلامى و اعتبار آن، به رئيس يك كشور عربى قدرتمند در منطقه، توهين كرده است.

 

باز هم بر كسى پوشيده نيست كه تحولات مهمى در لبنان، فلسطين و عراق و رويكردهاى عربى كشورهاى سازشكار در جريان است و سفرهاى رهبرى سوريه به تهران همواره به جز مناسبات دوجانبه، به هماهنگى و تبادل نظر در خصوص اين تحولات اختصاص داشته است. حال در گمانه زنى اين «جريده» دسته چندم جريان كودتا چرا بايد يك رئيس جمهور از همه موضوعات مهم منطقه اى و مناسبات راهبردى تنزل كرده و كار چاق كن آزادى يك آشوبگر يا احتمالاً... باشد.

 

اين جريان فتنه ساز و خودباخته براى كسب قدرت حاضر است همه چيز و اعتبارات اساسى نظام را به بازى بگيرد تا به اميد هزينه هاى بالا براى نظام، كسب امتياز كند.

 

* پيشينه‏اي از همكاري چپ‏هاي ايران با روسيه

 

نشریات فرانسوی «لوموند» و «پاری ماچ» و هفته نامه انگلیسی «اکونومیست» در سال های 1985 و 1986 گزارش های تامل برانگیزی از پیشینه موسوی خوئینی ها (دبیرکل مجمع روحانیون مبارز) منشر نموده اند.

 

به گزارش خبرنامه دانشجویان، بخشی از این گزارش ها در سال 1381 در کتابی به نام "شنود اشباح" منتشر گردید که سریعا با واکنش تند وزارت ارشاد دولت اصلاحات مواجه شده و پس از جمع آوری نسخه های کتاب مذکور از بازار، هیچ گاه مجوز انتشار مجدد برای این کتاب صادر نشد.

 

بنابراین گزارش در فصل "پاتریس لومومبا" ی این کتاب آمده است:

 

از نشريه فرانسوي «پاري مارچ» - 28/06/1985:

 

 

... اين مرد اسرار آميز حجت الاسلام محمد موسوي خوئيني ها» ست.

... مدتها تمام دستگاههاي پليس جهان پس از واقعه خونين مسجد اعظم مكه كه منجر به مرگ صدها نفر در فاصله سالهاي 8019-1979 شد در جستجوي او بودند. او حتي بدون اين كه پليس فرانسه متوجه شود، سفر كوتاهي به پاريس انجام داد و در پاييز سال 1983 سه روز در سفارت ايران در پاريس اقامت كرد و هنگامي كه پليس متوجه حضور او شد به «بروكسل» گريخت... .

 

اشخاص وارد به امور كرملين، معتقدند كه او يار «كا.گ.ب» در ايران و دوست قديمي «حيدر علي اف» عضو دفتر سياسي شوروي است.(«علي اف» اجداد ايراني دارد و در گذشته 17 سال رئيس پليس مخفي آذربايجان بوده است)

 

دوستي آنها از دهه 1960 در مجارستان شروع شد. در آن زمان «آندروپف» سفير شوروي در مجارستان بود و «خوئيني ها» ي جوان در بوداپست دانشجو بود و قبل از «ليسانسه» شدن به آلمان شرقي رفت و بالاخره ليسانس خود را در دانشگاه پاتريس لومومباي موسكو گرفت.

 

«خوئيني ها» در گذشته در اردوگاه هاي يمن جنوبي و جنوب لبنان آموزش ديده، و بي قيد و شرط «جورج حبش» را تحسين مي كند. در دهه 1970 اكثر سرويس هاي اطلاعاتي، خبر از رفت و آمد هاي او به بغداد و الجزيره، ژنو، مسكو، طرابلس، و وين مي دادند.

 

وي با ژنرال «پناهيان» كمونيست قديمي كه در سال هاي 1944 تا 45 رئيس ستاد ارتش خلق جمهوري مهاباد بود نیز ملاقات داشت.

 

«خوئيني ها» كه از سال 1975 در آلمان شرقي مستقر شده بود ، تعليمات خود را از « ماركوس ولف» ژنرال آلمان شرقي و رئيس سرويس هاي مخفي برلين شرقي دريافت مي داشت.

 

از دوران كودكي و نوجواني موسوی خوئینی ها اطلاع زيادي در دست نيست... .

 

از روزنامه فرانسوی لوموند، 11 و 12 مارس 1984:

 

 

از همان زمان بود كه موسكو براي تربيت كادر هاي آينده يك ايران كمونيست اهميت زيادي قائل شد.

در فاصله سال هاي 1958 و 1964، «آندروپف» و «علي اف» تعداد زيادي از اين كمونيست ها را جهت تكميل آموزش هاي لازم به چين و كوبا ، سوريه ، لبنان، و ليبي اعزام نمودند.

 

تبحر و ورزيدگي اين افراد در واقع از تلاش هاي « علي اف» نشات مي گرفت. وي در حقيقت ايراني الاصل بود و در سال 1923 در نخجوان متولد شده بود. «علي اف» علاوه بر فارسي بر زبان هايي تركي و عربي نيز كاملا تسلط داشت. و در ابتدا با درجه ستوان دومي وارد كا.گ.ب شد . (1941-1946) و سپ رهبري حزب جدايي طلب دموكرات آذربايجان ايران را در تبريز به عهده گرفت و سپس مقدمات فرار طرفداران حزب شوروي را فراهم نمود و از همين رو ، بالاجبار تبديل به يك رابط ميان دو حزب ايران و كميته مركزي شوروي شد.

 

 

از هفته نامه انگلیسی اکومونیست (صفحه بولتن اطلاعاتی) 30 ژانویه 1986:

 

 

... بنا به گفته يكي از كمونيست هاي ايراني كه اخيرا به غرب فرار كرده است ، يكي ديگر از رابط هاي شوروي در ايران «موسوی خوئيني ها» مي باشد. بنا بر گزارش سازمان سيا، «خوئيني ها» پس از آن كه در دانشگاه پاتريس لمومباي موسكو تحصيل نمود، به عنوان عنصر نفوذي استخدام گرديد، به نظر مي رسد كه در اواخر دهه 1960 و اوايل دهه 1970، «خوئيني ها» رابط بين دوستان آلمان شرقي خود در«لايپزيك» بوده است. گفته مي شود وي وجوهي نيز بابت فعاليت هاي ضد شاه دريافت داشته است... .

 

بنا بر گزارشات سازمان جاسوسي امريكا در نوامبر 1983 وي در حالي كه سرگرم مسافرت با يك پاسپورت سوري بود ، در انگلستان مورد شناسايي قرار گرفت. ظاهرا «خوئيني ها» در صدد سازمان دادن دانشجويان مسلمان و گشايش حساب هاي مخفي در شعب بانك هاي خارجي در جرسي و جزاير كانال مانش بوده است....