چرا تظاهرات میلیونی حامیان بشار اسد از سوی رسانه های غربی و همسو با غرب بازتاب نداشت ولی مهاجرت هزار نفر به ترکیه پوشش گسترده داده شد و به بزرگنمایی این مهاجرت مباردت می شود؟

رسانه های غربی و همسو با غرب از یک سال پیش با هدف تضعیف محور مقاومت بمباران رسانه ای خود را علیه سوریه، به عنوان استراتژیک ترین کشور در این محور، آغاز کرده اند.
شبکه الجزیره، العربیه، فرانس 24 عربی و انگلیسی، بی بی سی عربی و انگلیسی، سرویس های مختلف صدای آمریکا، شبکه تازه تاسیس یورونیور و شبکه های آمریکایی چون سی ان ان و فاکس نیوز و شبکه رسمی دولت آلمان یعنی دویچه وله و خلاصه تمام رسانه های تاثیرگذار همانگونه که در مورد ایران عمل می کنند درباره سوریه نیز عمل کردند. یعنی همانطور که این شبکه ها حضور مردم در یوم الله 22 بهمن و انتخابات مختلف در ایران را نمی بینند و یا حاشیه های آن را پررنگ می کنند این بار هم در سالگرد آغاز ناآرامی ها در سوریه که مردم در شهرهای مختلف به حمایت از بشار اسد و دولتش و محکوم کردن دخالت های خارجی خصوصا قطر و عربستان به خیابان ها آمده و از این طریق نفرت خود را از آل سعود و کشور قطر و شبکه متعلق به این کشور اعلام کردند.
اما انعکاس این حضور در رسانه های ذکر شده چیز دیگری بود. این شبکه ها آنچه که منعکس کردند خروش ملت بزرگ سوریه نبود بلکه مهاجرت عده ای از مردم بعضی از شهرهای سوریه به ترکیه بود.
گرچه این مساله هم نباید نادیده گرفته شود اما مهمتر از این نقض استقلال ملتی بزرگ توسط عده ای است که زمینه دخالت دولت های دیگر را فراهم می کنند.
بشار جعفری چندی پیش در سازمان ملل خطاب به حضار به این نکته اشاره کرد که، کشور سوریه جمعیتی در حدود 23 میلیون نفر معادل جمعیت کل کشورهای حاشیه خلیج (فارس) را دارا می باشد در حالی که مخالفان نظام فعلی تنها 7 هزار نفر هستند و حقوق بشر اکثریت نادیده گرفته شده است.
متاسفانه برخی کشورها با به راه انداختن جنگ در سوریه به دنبال خواسته های خود می باشند و نه ایجاد اصلاحات.
برخی کشورها می خواهند دولت سوریه را در حمایت از کشور و مردمش ضعیف جلوه دهند و کسی که پشت پرده قانون اتحادیه عرب در پشتیبانی از مخالفین سوریه ایستاده است، در تحریک و افزایش تروریست در خاک سوریه نیز نقش موثر دارد.
لازم می دانم، متذکر شوم عربستان سعودی تنها کشوری است که هنوز حکم اعدام را با شمشیر اجرا می کند و این قانونی است که به قبل از تاریخ اسلام برمی گردد.
بشار جعفری گفت: از اعضای سازمان ملل و رئیس آن تقاضا دارم که قانون های بین المللی را درباره مبارزه با تروریسم، به اجرا درآورند. متاسفانه فعالیت هایی که برای سوریه در عرصه سیاسی در حال انجام است هیچگونه نشان قانونی که در آن احترام دولت ها را نشان دهد، به همراه ندارد.
جعفری ادامه داد: گناهکار باید در دادگاه محاکمه شود نه در شبکه الجزیره و نه در العربیه و نه در یوتیوپ.
بشارجعفری در پایان خاطرنشان کرد: سوریه تاکید می کند که گفتگوی های سیاسی در تمام زمینه ها تنها راه صحیح برای دستیابی به اصلاحات می باشد.
اما جالبتر از این مساله این است که آل سعود که برای سوریه و مردم آن کشور ابراز نگرانی می کند و نسخه های متفاوت چون مسلح کردن مخالفان را در گوش جامعه به اصطلاح جهانی زمزمه می کند خاک عربستان را متعلق به خود می داند و نام کشورش را اینگونه می نویسد "المملکه العربیه السعودیه" یعنی بلاد عربی متعلق به آل سعود!!!
اما به نظر می رسد تلاش ها برای سرنگونی بشار اسد از زمانی آغاز شد که مصر به دست انقلابیون مسلمان فتح شد و احتمال لغو پیمان کمپ دیوید قوی تر شد و رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا با تضعیف محور مقاومت منطقه تنفسی برای خود ایجاد کند، تا در صورت بحرانی شدن اوضاع از سمت مرزهای مصر در محاصره کامل قرار نگیرد و با جنجال رسانه ای به عملیات یهودی سازی سرزمین های اشغالی سرعت ببخشد.
در اینجا جا دارد سخن سید حسن نصرالله در یوم الشهید[1] در مورد توطئه های آمریکا برای حمایت الز رژیم صهیونیستی یادآور شویم که گفت: "آمریکا با ایجاد آشوب در کشورهای عربی و اسلامی و جلوگیری از تشکیل حکومت های مردمی در کشورهای انقلابی قصد تامین امنیت رژیم صهیونیستی را دارد و این چیزی است که هم اکنون شاهد آن هستیم."

1. یوم الشهید روز بزرگداشت سرداران و شهدای مقاومت اسلامی حزب الله می باشد.