دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان زاویه داشتیم، گفت: گفتمان اعتدال و توسعه به‌منظور ارتقای منزلت ایران شکل گرفت و داعیه نگاه جناحی ندارد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، عنوان دیگر این حزب را اعتدال برای توسعه ذکر کرد و گفت: از ابتدا با اصلا‌ح‌طلبان و اصولگرایان زاویه داشته‌ایم و هیچ‌گاه نگاه‌مان جناحی نبوده است.
محمدباقر نوبخت که در مراسم ضیافت افطاری که به ابتکار مانون جوانان حزب اعتدال و توسعه سخن می‌گفت، به پیشینه و چگونگی شکل‌گیری حزب اعتدال و توسعه پرداخت و اظهار داشت: حزب اعتدال و توسعه پس از گذشت دو دهه از پیروزی انقلاب اسلامی برای عدم تکرار گذشته، توسط جمعی از افراد با سابقه‌ اجرایی و تقنینی ایجاد شد.

وی افزود: متأسفانه برخی از دوستان بدون تجربه اجرایی مستقیماً از پشت میز دانشگاه به پشت میز وزارت منتقل یا بعضاً در مجلس ایفای نقش کردند؛ به گونه‌ای که تجربه کافی نداشتند و حتی نمی‌دانستند کارتابل چیست.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه این حزب را به‌ عنوان باشگاه، پژوهشگاه و آموزشگاه برای انتقال تجربیات خود به جوانان ایجاد کرده‌ایم، گفت: حزب اعتدال و توسعه با یک بیانیه اعلام موجودیت کرد که امروز تقاضا می‌کنم آن را مطالعه و بررسی کنید که آیا با گفتمان اعتدال تفاوت دارد یا خیر؟

نوبخت با بیان اینکه جمهوری اسلامی جایگاهی رفیع و بالاتر از جایگاه فعلی در عرصه بین‌ المللی دارد که به توسعه یافتگی کشور وابسته است، متذکر شد: برای توسعه باید از همه امکانات موجود در کشور استفاده شود و این امکانات منحصر در نیروهای اصلاح‌طلب یا تمرکز بر جریان اصولگرا نیست.

وی تأکید کرد: افراد زیادی در دسته‌بندی‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا قرار ندارند و گرایش سیاسی ندارند که باید از همه آنها برای توسعه استفاده کرد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان زاویه داشتیم، گفت: گفتمان اعتدال و توسعه به‌منظور ارتقای منزلت ایران شکل گرفت و داعیه نگاه جناحی ندارد.

نوبخت افزود: ما می‌خواهیم با یک نگاه شایسته‌سالارانه، انسان‌های فرهیخته را دور هم جمع‌ کنیم؛ بنابراین حزب اعتدال و توسعه خرسند است که با همه فرودهای گذشته، در انتخابات 92 فرازهایی را شکل داد.