حسن روحانی سه شنبه گذشته در ضیافت افطار با اصحاب رسانه و مطبوعات، با تأکید بر میانه‌روی و اعتدال برای حفظ منافع ملی گفت: امام حسن(ع) با نثار آبرو تلاش کرد تا اساس دین برقرار بماند و اگر ما نیز از آن امام همام پیروی کنیم بساط بسیاری از کدورت‌ها در جامعه برچیده خواهد شد.

امام خمینی (رحمة الله علیه) به مناسبت میلاد امام حسن (ع):
آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌گر درست شد، این ما را هدایت می‌کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی.
2 شهریور 1365
صحیفه امام، جلد20، صفحه 119

 «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ تیتر مربوط به انعکاس این خبر را همانروز در قالب هشداری تحت عنوان «صلح تحمیلی به امام حسن، الگوی تبیینی رئیس جمهور» منتشر نمود.

با فاصله چند روز از این خبر صفحه اینستاگرامی منتسب به رئیس جمهور حسن روحانی، با انتشار مطلبی ضمن تأیید هشدار این پایگاه ابعاد جدیدی از این موضوع را رونمایی نمود که شائبه تحمیلگری بر امام جامعه را تقویت می نماید. متن این مطلب را در عکس ذیل مشاهده می نمایید.

===========================

امیدواریم دفتر رئیس جمهور محترم ضمن تکذیب این مطلب و صفحه ایستاگرام مربوطه، نسبت به تبیین مواضع ایشان در اطاعت پذیری از مقام عظمای ولایت تعجیل نماید.

در همین زمینه بخوانید:

ـ بسیار مهم: تلاش برخی خواص برای تحمیلگری بر امام جامعه در موضوع هسته ای + صوت

ـ متن سخنراني مهم حجت‌الاسلام پناهيان پیرامون فتنه و تحمیل گری بر امام جامعه+ فايل‌صوتي و كليپ

ـ مهم: واکاوی حواشی طرح رفراندوم از سوی رئیس جمهور و عواقب حاصل از آن

"Our President, analytical news site"