وزیر علوم تصریح کرد: هم اکنون نیز عده‌ای که بر تغییر رفتار نظام اصرار دارند در صدد هستند با حمله به دولت انتقام خود را از احیاء گفتمان انقلاب اسلامی بگیرند.

وزیر علوم گفت: دشمنان به دنبال حاشیه سازی در دانشگاه‌ها هستند و در همین راستا به یکباره هجمه تبلیغاتی به دانشگاه‌ها زیاد می‌شود، باید پویایی فعالیت سیاسی همراه با آرامش و عقلانیت در برابر ایجاد هیجان کاذب و تنش پیگیری شود.
به گزارش فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای معاونین و مشاورین این وزارتخانه گفت: احیای گفتمان انقلاب اسلامی در برابر تلاش دشمنان برای تغییر رفتار نظام جمهوری اسلامی از ویژگی‌های اصلی دولت‌های نهم و دهم است.

وی با اشاره به استراتژی دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برای براندازی نظام در طی سال‌های پس از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی، گفت: دشمنان در طی سال‌های گذشته استراتژی تغییر رفتار نظام جمهوری اسلامی ایران را پیگیری و سعی کرده‌اند گفتمان انقلاب اسلامی را دچار استحاله کنند.

وی افزود: در طی سال‌های گذشته که مقام معظم رهبری استوار بر مواضع آرمانی انقلاب اسلامی استوار مانده و پافشاری کرده‌اند متأسفانه برخی‌ها با طرح موضوعاتی با واژه‌هایی زیبا مانند تنش‌زدایی و گفتگوی تمدن‌ها و نیز تغییر هنجارهای جامعه و بها دادن به ارزش‌های غیر از آموزه‌های دینی سعی کردند گفتمان امام را به حساب خودشان به موزه‌ها بسپارند و گفتمان انقلاب و ارزش‌های اسلامی را به حاشیه ببرند. برخی نیز با اظهار پشیمانی از گذشته خود سعی کردند چنین القاء کنند که دوره انقلابیگری و آرمانخواهی اسلامی تمام شده است و باید تغییر رفتار داد و گفتمان دیگری را جایگزین کرد که وادادگی و تسلیم مقابل زیاده‌خواهی و زورگویی‌های استکبار به نام تنش‌زدایی و واژه‌هایی از این قبیل از شاخصه‌های اصلی این تغییر رفتار است.

وزیر علوم تصریح کرد: هم اکنون نیز عده‌ای که بر تغییر رفتار نظام اصرار دارند در صدد هستند با حمله به دولت انتقام خود را از احیاء گفتمان انقلاب اسلامی بگیرند.

وی افزود: نقد عملکرد دولت همانند دولت‌های گذشته امری طبیعی است، اما اینکه عده‌ای در پناه نقد عملکرد دولت درصدد باشند القاء کنند که گفتمان انقلاب اسلامی و امام و رهبری دیگر پاسخگو نیست و باید گفتمان دیگری حاکم شود نکته‌ای است که دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی باید به آن توجه کرده و جلوی آن را بگیرند.

دانشجو با اشاره به اینکه گفتمان سازی از ماموریت‌های اصلی دانشگاه‌هاست، گفت: ما باید در دانشگاه‌ها به دنبال حاکمیت گفتمان انقلاب اسلامی و پویایی و بالندگی آن در فضای فکری جامعه باشیم و دانشگاهیان با طرح منطقی و عالمانه مسائل مختلف جامعه وآزادی نظرات در چارچوب قانون و مقررات در جهت تقویت حاکمیت عقلانیت توام با اخلاق و دین مداری و پویایی گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کنند.

وی افزود: دشمنان به دنبال حاشیه سازی در دانشگاه‌ها هستند و در همین راستا می‌بینید که به یکباره هجمه تبلیغاتی به دانشگاه‌ها زیاد می‌شود که دراین شرایط مسئولین آموزش عالی و دانشگاه‌ها باید با تدبیر و تبیین منطقی موضوعات، پویایی فعالیت سیاسی دانشگاه‌ها همراه با آرامش و عقلانیت را در برابر تز ایجاد هیجان کاذب و تنش در دانشگاه‌ها پیگیری کنند.

دانشجو با اشاره به اینکه پافشاری برخی بر القای تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات برای حاشیه سازی در دانشگاه‌هاست، گفت: اگر افرادی که چنین مطالبی را مطرح می کنند یکبار به درستی بخشنامه معاونت آموزشی برای چگونگی برگزاری امتحانات درایام انتخابات با توجه به تقویم آموزشی دانشگاه‌ها را بخوانند و آنچه که اینجانب و معاونین وزارت علوم مبنی بر عدم تعطیلی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها در ایام امتحانات گفته‌ایم را مرور کنند به خوبی متوجه می‌شوند که آنچه را که مطرح کرده‌اند کاملا بی اساس است و برخلاف گفته‌های آنان دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی باز است و خدمات رفاهی دانشجویی نیز ارائه می‌شود تا دانشجویان با آرامش ذهن و بدون داشتن دغدغه امتحان در فعالیت های انتخاباتی مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در نیم سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از 570 نشست در دانشگاههای کشوربا حضور کاندیداهای احتمالی و نمایندگان آنان برگزار شده است، گفت: با اینکه بیشترین نشست کاندیداها با سلایق مختلف در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و فضا برای نشست‌های کاندیداها در ایام انتخابات کاملا آماده شده به نحوی که دانشجویان بدون داشتن دغدغه امتحان و مشغولیت‌های ذهنی دیگر بتوانند فعالانه و با شور و نشاط کافی فعالیت انتخاباتی انجام دهند، باز هم عده‌ای با قصد حاشیه سازی در دانشگاه‌ها بر القای تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات پافشاری می‌کنند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه القای ناامیدی و نارکارآمدی از روش‌های اصلی دشمنان نظام جمهوری اسلامی است، گفت: عده‌ای می‌خواهند نظام را در حالت بحرانی و ناکارآمدی نشان دهند.

دانشجو با اشاره به اینکه فتنه‌گرانی که عمود خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه را هدف قرار داده بودند اکنون می‌خواهند تحت عنوان نقد دولت و فضاسازی سیاسی و مظلوم نمایی فتنه را از یادها ببرند در حالیکه کاملا مشخص است که جریان فتنه با ادبیات دیگر در حال فعالیت جدی است.

وی افزود: همه این جو سازی‌ها صورت می‌گیرد تا یک نفر را مثلاً و به حساب خودشان منجی و نجات‌دهنده معرفی کنند، این در حالی است که می‌دانیم فتنه‌گران به دنبال براندازی نظام بودند. آیا کسانی که در فتنه نقش داشته‌اند می‌توانند با مظلوم نمایی خود را نجات‌دهنده کشور معرفی کنند؟ کسانی که با فتنه‌گران برانداز نظام اسلامی همراهی کرده‌اند می‌توانند منجی نظام اسلامی معرفی شوند؟!

دانشجو تصریح کرد: ولایت مداری، قانون گرایی، دفاع از حقوق مردم، عشق به نظام و گفتمان انقلاب و امام تنها به صرف ادعا نیست ، مدعی زیاد است اما باید در حوادث امتحان ولایت مداری و قانون گرایی را پس داد.

وزیر علوم با اشاره به فرایند رویدادهای سیاسی کشور گفت: همه ما باید مراقبت کنیم زیرا زمانه و حوادث انسان ها را محک می زند و امتحان می کند، اینطور نیست که امتحان نشویم، بزرگ و کوچک، خواص و عوام همه محک می‌خوریم.

وی افزود: ای کاش برخی از ما که حالا به یاد قانون افتاده‌ایم و دم از قانون گرایی می‌زنیم و به یاد مردم افتاده‌ایم و در آمدن و نیامدن به صحنه انتخابات از ولی فقیه زمان مقام معظم رهبری هزینه می‌کنیم، در حوادث و فتنه سال 1388 که با هدف براندازی نظام صورت گرفت، نیز قانون گرایی را سر لوحه اعمال مان قرار می‌دادیم و ولایت مداری عملی خود را حداقل با اعلام برائت از فتنه بعد از خطبه‌های مقام معظم رهبری نشان می‌دادیم، حقوق اکثریت را به رسمیت می‌شناختیم و با مردم 9 دی همراه می‌شدیم.

وزیر علوم با اشاره به سطح بالای آگاهی مردم ایران گفت: مردم فهیم و انقلابی ایران همه حوادث را زیر ذره بین دارند و ملاک را براساس فرمایش امام و مقتدایشان، وضعیت حال افراد می‌دانند و آنهایی که به مردم نه گفته‌اند، نمی‌توانند نقش دلسوز را برای آنها بازی کنند و آنها که در رفع فتنه 88 مردم را یاری نکردند نمی‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان منجی مردم معرفی شوند.

دانشجو با اشاره به جایگاه شورای نگهبان به عنوان فصل الخطاب در تایید صلاحیت‌ها، گفت: در دانشگاه‌ها برای همه افرادی که احراز صلاحیت می‌شوند و در معرض آراء مردم قرار می‌گیرند، ‌شرایط مناسب فراهم می‌شود تا دیدگاه‌ها و برنامه‌های خودرا ارائه کنند.