باتوجه به پراکنــدگی این رویدادها ، جــوان انقلابی بنا دارد که همه این رخدادها و اخبار پیرامون رئیس جمهور ســابق کشورمان را یک جا و در یک مطلب مبسوط تـقدیم شما دارد تا شمـا عزیزان در یک نما سکوت تامل برانگیز دکتر احمدی نژاد را در برابر هجمه این هجمه های وسیع رسانه ای علیه هایشان و دولت هایشان شاهد باشید و به صورت دقبق تری فضای سیاسی کشور را رصد فرمایید.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ حدود ۹ ماه از رفتـن محمـود احـمدی نژاد از صـحنه سیاسی و مدیریتی کشور می گذرد ولی با توجه به ســکوت ایشان و یارانش ، همـچنان وی مورد هجمه اشخاص ، رسانه ها و گروه های مخــتلف است و خبرهای منتشر شده از وی چون گذشته به پربحــث ترین و پربازدید ترین اخبار هر سایت و رسانه ای تبدیل میشــود که حاکی از اقبال گسترده مردم و حتی بازگشت بسیازی از منتقدان وی به سمت ارزش ها و آرمان های زنده شده در دوران دولت های نهم و دهم می باشد که به نظر میرسد این فضای مسموم علیه رئیس جمهور کشورمان حاکی از ترس و وحشت عده ای است که از پدیده «محمود احمدی نژاد» و خیل عظیم مردمی است که روز به روز دلشان بیشتر برای او تنگ میشود…

محسن رضایی : بدترین دوران جریان انقلابی دوران اقای احمدی نژاد بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که از سال ۸۴ تا به حال در تمامی انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته است و هرساله نیز با بی اعتمادی مردم شکست میخـورد ، در مقاله ای که از قول وی در سایت ها منتـشر شد مدعی شد که دوران دکتر احمدی نژاد بدترین دوران جریان انقلابی بوده است! این درحالی است که رهبر انقلاب اسلامی یکی از مهمترین ویژگی دولت های دکتر احمدی نژاد از سال ۸۴ تا ۹۲ را برجسته شدن ارزشهای انقلاب اسلامی بر شمرده اند.

در گوشه ای از این مقاله آمده است : جریان انقلابی همیشه ماهیت خودرا به رهبری وانقلاب گره می زد. لذا پشت سر رهبری ووارزشهای انقلاب حرکت می کرد. جریان جناحی متفاوت بود. یکی ازانها به رهبری نزدیکتر ودیگری فاصله بیشتری داشت. درزمان حضرت امام جناح چپ به امام نزدیکتر وجناح راست فاصله بیشتری داشت. درزمان رهبری حضرت ایه الله خامنه ای این حالت تغییر کرد. جناح راست به رهبری نزدیک وجناح چپ فاصله گرفت. ولی جریان انقلابی کاملا پشت سرایشان قرار گرفت.جریان جناحی حق وباطل را به یکدیگر نسبت می دادند. به همین دلیل جریان انقلابی را یا درمقابل خود می دیدند ویا کاملا همراه خود نمی دیدند ولذا ازان ناراضی بودند.درحالیکه جریان انقلابی چون به ولایت فقیه اعتقاد داشت درهردو دوره با رهبری وارزشهای انقلاب بود. اعتقادات جریان انقلابی ازنوع مکتبی ولی جریان جناحی ازنوع سیاسی بود.به همین دلیل جناح چپ درزمان حضرت امام به جریان انقلابی نزدیک شد ولی درزمان رهبری حضرت ایه اله خامنه ای دورشد. وجناح راست درزمان امام ازجریان انقلابی فاصله داشت وپس ازامام اصولگرایان به جریان انقلابی نزدیک شدند. هرچند همین نزدیکی ودوری باعث یکی فرض کردن جریان انقلابی با جناحها می شد ولی درواقعیت تفاوتهای زیادی بین جریان انقلابی وجریان جناحی وجود داشت. البته نباید بهم ریختن این مرزها را درطی سالهای اخیر نادیده گرفت. درسالهای اخیر با ضعیف شدن مرزهای انقلابی وجناحی باعث شد که جریان انقلابی  با جناح  اصولگرا یکی فرض شود. به اعتقاد برخی بدترین دوران جریان انقلابی دوران اقای احمدی نژاد بود. درحالیکه بسیاری انرا ظهورمجدد جریان انقلابی تلقی کردند.درحالیکه همه مشاهده کردند که جریان انقلابی بوقوع نپیوست.

برنامه شناسنامه و دعوت از یک وزیر معزول دیگر کابینه احمدی نژاد

حضور مجدد وزرای معزول با کنار گذاشتـه شـده در کابیـنه دکتر احمــدی نژاد در برنامه شناسنامه کم کم تبدیل به یک امر معمول شده است و به نظر میرسد این برنامه درصدد است تا با پرداختن یک طرفه به این موضوعات ، دوران مدیریت دکتر احمدی نژاد را زیر سوال ببرد و یا با بیان انتقادات یک سویه به برخی از نزدیکان رئیس جمهور سابق و بطور خاص اسفندیار رحیم مشایی ذهن مردم را به مسایل درجه دومی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های گذشته بصورت مستــمر فریاد میزدند منحرف نماید.

اما جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه بود که شبکه سه سیما و محمدرضا رنجبــران مجری این برنامه پذیرای «مرضیه وحید دستجردی» اولین وزیر نظام جمهوری اسلامی بود که به دلیل برخی حواشی توسط رئیس جمهور وقت عزل گردید. لازم به ذکر است که دکتر احــمدی نژاد بخاطر انتخاب وی بعنوان اولین وزیر زن نظام جمهوری اسلامی متحمل شدیدترین حملات شد.گوشه از مهمترین سخنان ایشان در این برنامه به شرح زیر است :

• وحید دستجردی در پاسخ به این سوال که چقدر وقت گذاشتید برای اینکه به این پیشنهاد پاسخ دهید و اولین کسی که با او مشورت کردید چه کسی بود، افزود: هم با خانواده خودم و هم با برادرها، همسر و بچه‌هایم. با همه مشورت کردم. همه نظرشان منفی و همه مخالف بودند.

• در مورد بودجه سلامت و وقتی هدفمندی یارانه‌ها مطرح بود در مجلس لابی می‌کردیم چرا که مجلس جای لابی است و ما هم می‌خواستیم سهم سلامت را از هدفمندی بگیریم اما به خاطر دارم که رئیس جمهور با من تماس گرفتند و با صدای بلند پرخاش کردند که معاونان شما در مجلس چه می‌کنند و فلانی و فلانی که هستند و چرا آن‌جا هستند و بنده نیز آنقدر عصبانی شدم و پرخاشگرایانه گفتم که چطور افراد فلان وزارتخانه که فلانی وزیرش است می‌توانند بروند لابی کنند اما وزارت بهداشت که وظیفه‌اش تامین سلامت مردم است نمی‌تواند؟

• سال ۹۱ که مسائل تحریم شدت گرفت از اسفند ۹۱ بنده به زور خود را در ستاد تدابیر ویژه دولت جای دادم چراکه رئیس دولت موافقت نمی کرد که بنده عضو ستاد تدابیر شوم اما از کانال دیگری خود را وارد این ستاد کردم چون با مسائل بهداشتی و دارو سرو کار داشت. وقتی وارد ستاد تدابیر ویژه دولت شدم، دیدم که وضع ارز به شدت وخیم است بنابراین به دوستانم گفتم به شدت به دنبال ارز برای تامین دارو باشید چرا که نیازمند ۲و نیم میلیارد دلار برای مسائل پزشکی بودیم اما از این میزان فقط ۴۱ و نیم میلیون دلار به مسائل دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت در حالی که ارز برای لوازم پزشکی هزینه شده بود و همین امر خونم را به جوش آورد. به این نتیجه رسیدم که اگر این موضوع را علنی نکنم از هیچ راهی نمی توان ارز دارو را تامین کرد چون هرچه در جلسات علنی می گفتم تذکر می دادند. آقای فلان ارز دهد اما من می گفتم ارزی به ما نمی دهند و به لوازم آرایشی اختصاصا دارد چون در اولویت بندی وزارت صنعت تجهیزات پزشکی اولویت هشتم اما خوراک سگ و دسته بیل اولویت سوم و چهارم. من اینها را مرتب به آقایان گزارش دادم اما آنها به این نتیجه رسیدند بنده را عزل کنند و بعد در روزنامه های دولتی خود نوشتند که وزارت بهداشت ارز دارو را برای واردات لوازم آرایشی استفاده کرده است و اینجا بود که واقعا دیدم چقدر انسان ببیند فردی نادرست کار می‌کند.
• بنده دیدم تنها چیزی که آقایان از آن وحشت دارند افکار عمومی است و بنده نیز آن مسائل را به خاطر مردم و سلامت آنان و در مقابل تهمت ها و افراط ها علنی کردم تا بتوان ارز بگیرم که جواب هم داد.

در پایان فقط به ذکر چند پرسش کوتاه از ایشان بسـنده می نمایم :

اولا اگر دکتر احمدی نژاد و یارانشان به قول حضرتعالی “نها چیزی که از آن وحشت دارند افکار عمومی است” باید پرسید پس چگونه در سالهای دولت دهم در برابر هجمه های وسیع مخالفان داخلی و خارجی سکوت نمودند ولی در برابر حضرتعالی حاضر به سکوت نشدند؟ سوال اینجاست که مدیریت حضرتعالی مگر در چه سمت و جهتی قرار داشته است که دومین شخص نظام مقدس اسلامی مجبور به عزل شما میشود؟

دوما ای کاش خانم وزیر معزول که در سال ۸۴ مسئول ستاد زنان آقای علی لاریجانی نیز بوده اند از نقش آقای محمدباقر لاریجانی در وزارت بهداشت پرده برمیداشتند و همه حواشی پشت پرده را مطرح می فرمودند که در اینجا بنا به مصالحی قصد پرداختن به این موضع را نداریم.

سوما شما فرمودید که اولویت های نخست ارز دولتی کشور مربوط به زین اسب و دسته بیل و… بوده است! این درحالی است که رئیس جمهور قانونی کشور در گفتگوی تلویزیونی خود با مردم با صراحت این سخن را رد می نماید و شما را به ادامه همکاری صادقانه و مخلصانه دعوت می نماید ؛ اما خانم دستجردی به راستی مگر در کشور ما چقدر غذای اسب یا دسته بیل و… نیاز هست که لازم است چند هزار میلیارد دلار ارز دولتی به آن تعلق گیرد؟! ایا بهتر نبود قبل از بیان این سخنان از موضع یک وزیر کمی تحقیق می نمودید و بعد موضع گیری می فرمودید؟

توهین بی شرمانه دبیر سیاسی هفته نامه پنجره به حامیان دکتر احمدی نژاد

علی رجبی ، دبیر سیاسی هفته نامه پنجره در صفحه  شخصی خود در یکی از شبکه های  اجتماعی غیرقانونی (گوگل پلاس)  به وزارت اطلاعات دستور داد(!!) تا با توله سگ های جریان انحرافی  برخورد کند! گفتنی است عصباینت این شخص بخاطر انتقادات اصولی سایت ها و وبلاگ های حامی دولت های نهم و دهم به سخنان یک طرفه خانم دستجردی علیه دکتر احمدی نژاد بوده است.

انتقال دفتر کار مهندس رحیم مشایی به دانشگاه ایرانیان

سایت دولت بهار با انتشار این خبر که مورد استقبال شدید رسانه های منتقد جریان موسوم به انحرافی بود نوشت :

با توجه به اینکه فعالیت های مهندس اسفندیار رحیم مشایی در حوزه دانشگاه ایرانیان متمرکز شده است، دفتر کار ایشان از ساختمان ولنجک (محل استقرار دکتر احمدی نژاد) به ساختمان دانشگاه ایرانیان واقع در خیابان شهید ستاری منتقل شد.

گفتنی است خوشحالی این رسانه ها بخاطر جدایی ظاهری دکتر احمدی نژاد از مهندس مشایی بوده است ؛ این در حالی است که حیدر مصلحی (وزیر اطلاعات دولت دهم) در مصاحبه با فارس از دیدار نوروزی خود با دکتر احمدی نژاد خبر میدهد و می گوید : یکی از حرف‌هایم این بود که مرید و مریدبازی هم حدی دارد و مشایی هرمقام معنوی هم که دارد، وی را در پستو بگذارید اما او همان حرف همیشگی که مشایی یعنی من و من یعنی مشایی را تحویلم داد.

تشبیه دکتر احمدی نژاد به منافین

سایت شخصی هاشمی رفسنجانی در ادامه حملات خود به دکتر محمود احمدی نژاد و دولت های وی این بار وی را همچون گروهک تروریستی فرقان تشبیه نمود.

حضور دکتر احمدی نژاد در مراسم بزرگداشت پهلوان سلیمانی

علیرضا سلیمانی قهرمان سابق دسته فوق سنگین کشتی آزاد جهان روز چهارشنبه بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. عصر دوشنبه مراسمی به مناسبت بزرگداشت این قهرمان در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین کشورمان نیز در این مراسم حاضر شد. ‌محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، سید شمس‌الدین حسینی وزیر سابق امور اقتصاد و دارایی، محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، پرویز برومند، علیرضا خمسه، حسن رنگرز، صادق گودرزی، محمود معزی‌پور و منصور مهدیزاده و داود عبدی از چهره‌های سرشناس حاضر در این مراسم بودند.

برخی از اعضای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نیز در این مراسم حضور داشتند.

حضور دکتر احمدی نژاد در بیت رهبری به مناسبت عید سعید مبعث

جهرمی : برای شکست احمدی نژاد در انتخابات ۸۸ با کروبی رایزنی کردم!

سایت ها و رسانه هاس حامی دولت و جریان دوم خردادی نیز در این روزها مشغول مصاحبه با برخی از وزرای معزول یا کنارگذاشته دولت دکتر احمدی نژاد هستند تا بتوانند بصورت یک طرفه چهره وی و دولت ایشان را مخدوش نمایند.

 محمد جهرمی وزیر سابق کار و امور اجتماعی در دولت نهم و مدیرعامل سابق بانک صادرات ایران اخیرا در گفتگو با نامه نیوز به برخی مسائل جاری کشور پرداخته و به سؤالاتی درباره مشی خود در دولت دهم پاسخ است.

بخش هایی از گفتگوی مدیر عامل برکنار شده بانک صادرات در دولت دهم را در ادامه می خوانید:

ـشما از چه سالی به این نتایج رسیدید که دولت احمدی نژاد ریل گذاری اشتباهی دارد؟
از همان سال اول دولت نهم متوجه این موضوع شدم.

به دلیل رفتارهای آقای رئیس جمهور؟
نوع عملکرد را می‌دیدم. البته نظر ما این بود که در دولت هستیم و می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

آقای پرویز کاظمی هم همین نظر را داشتند.
به همین خاطر احساس می‌کردم که باید از دولت خارج شد اما ضربه زدن به دولت مورد پسند نظام و مردم نبود و بر همین اساس بعد از گذشت زمانی استعفای کتبی دادم.
زمانی که دیدم واردات بی وریه رشد یافته است و به طور مثال تولید شکر ما از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید و واردات شکر از ۸۰۰ هزار تن بود به ۳ میلیون تن رسید استعفا دادم.

شما چندبار در دولت استعفا دادید؟
بنده دوبار شفاهی و دو بار هم کتبی استعفا دادم.
ـ
واکنش آقای احمدی‌نژاد به استعفاها چه بود؟
موافقت نمی‌کرد اما احساس می‌کرد من موافق بسیاری از کارهای دولت نیستم.
ـ
روزی که به شما گفتند به ساختمان ریاست جمهوری بروید تا درباره وزارت صحبت کنند چه مسائلی مطرح شد؟
من آخرین فردی بودم که پذیرفتم در دولت باشم و تقریبا با شروطی هم آمدم. آقای احمدی نژاد ۳ شرط من را قبول کردند که البته عملیاتی نشد.
ـ
قبلا با آقای احمدی نژاد آشنا بودید؟
بله از زمان استانداری وی در اردبیل وی را می شناختم. آن زمان بنده استاندار فارس بودم.
ـ
آن زمان حرفای ایشان بر مبنای عقلانیت و خرد جمعی بود؟
نمی‌دانم. اما خیلی به حضور من در دولت اصرار کردند.
ـ
پشیمان نیستید از این که به دولت رفتید؟
از این جهت که با آقای احمدی نژاد کار کردم پشیمانم. اما از این جهت که توانستم گامی در خصوص توسعه اشتغال بردارم پشیمان نیستم.

ـسال ۸۴ به آقای احمدی نژاد رای دادید؟
خیر.

به آقای هاشمی رای دادید؟
به فرد دیگری رای دادم.

بسیاری معتقدند خیلی از تصمیمات آقای احمدی نژاد تحت تاثیر افرادی خاص بود که بعدها به جریان انحرافی مشهور شدند. در موضوع اقتصادی هم همینگونه بود؟
من قبول ندارم که کسی به آقای احمدی نژاد در حوزه اقتصادی خط می‌داد. در این زمینه به برنامه ریزی که خودش عمل می‌کرد و مصداق آن هم قانون هدفمندی یارانه‌ها بود.
ـ
اگر آقای مشایی درباره مسائل اقتصادی اظهارنظر می‌کرد نیز آقای احمدی نژاد نمی پذیرفت؟
مشایی در مسائل اقتصادی ورود نمی‌کرد. آقای مشایی بیشتر در مسائل اعتقادی فعالیت می‌کرد.
ـ
شما آقای مشایی را چطور تعریف می‌کنید؟ می‌گویند فن بیان فوق العاده‌ای دارد.
آقای مشایی را از زمانی که مدیرکل اجتماعی وزارت کشور در اوایل دهه ۷۰ بود می‌شناسم. آقای مشایی آدم توداری است و آن اوایل هم این مسائل اخیر را نداشت. مشایی آن زمان آقای متدینی بود و فکر می‌کنم سیر و سلوک انحرافی داشت. زمانی که آقای احمدی نژاد در شهرداری بود توسط آقای مشایی مسخ شد!
ـ
نظر شما در مورد سهام عدالت چه بود؟
مخالف بودم. کمک به محرومان خوب است اما این کمک از طریق سهام عدالت نیست و باید پول را برای مردم سرمایه گذاری می‌کردند.
ـ
جواب آقای احمدی نژاد به شما چه بود؟
آقای احمدی نژاد حرف های کارشناسی را قبول نداشت.
ـ
شما با سفرهای استانی موافق بودید؟
من سفر استانی را ابتدا به نحوی که با برنامه عمل شود موافق بودم اما احساس می‌کردم بیشتر کار بی‌برنامه است.
ـ
مثلا در یک استان چند هزار طرح تصویب می شد بی برنامگی بود؟
چنین موضوعی نبود. متاسفانه هم اکنون نیز آقای روحانی کار آقای احمدی نژاد را انجام می دهد و من مخالف این موضوع هستم. دلیل اصلی این که بهره وری در سرمایه گذاری ما نیست عدم مطالعه بر سرمایه گذاری است و این سفرها منجر به چنین سرمایه گذاری‌هایی می‌شود.

شما اگر مسئول پرونده هسته‌ای بود چگونه فعالیت می‌کردید؟
بنده نمی گذاشتم که این پرونده هسته ای زیان بالای ۱۶۰ میلیارد دلار در سال را به کشور وارد کند.
ـ
انتقادهای شما مربوط به کدام دوره است؟
از زمان آقای خاتمی به بعد معتقدم می ‌وانستیم بهتر عمل کنیم.
ـ
هم اکنون روند مذاکرات را چطور ارزیابی می کنید؟
با توجه به چراغ سبز مقام معظم رهبری تیم مذاکرات در مسیر صحیح حرکت می کند. البته من اعتقاد دارم مسیر امروز را باید ۱۸ سال قبل می رفتیم.
ـ
شما در دولت آقای هاشمی زمانی که می خواستند سیاست تعدیل اقتصادی را مطرح کنند حضور داشتید. آن زمان نظر شما چه بود؟
آقای هاشمی در دولت اول خود خوب کار کرد و در دولت دوم سیاست خود را تغییر داد. آقای هاشمی اولین رئیس جمهوری است که در دوره دوم انتخابات کمتر از دوره اول خود رای آورد و این هم به دلیل سیاست تعدیل اقتصادی بود. روسای جمهور ایران بعد از آقای هاشمی در رای خود در انتخابات روند صعودی داشته اند و احتمالا با روند موجود رای آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده بیشتر از انتخابات سال ۹۲ خواهد بود.
ـ
ریاست جمهوری آقای روحانی نیز دو دوره ای خواهد بود؟
در مسائل سیاسی اگر موفق عمل کند خواهد ماند.

کدام دولت موفق ترین دولت ایران بوده است؟
دولت آقای هاشمی را علی رغم انتقادات مختلفی که به اطرافیانش وارد است موفق تر از دولت خاتمی و احمدی نژاد می بینم.

بعد از آقای هاشمی چطور؟
آقای هاشمی بعد از جنگ رئیس جمهور شد و شرایط رکود کامل حاکم بود و موفق شد. رکود در دوران آقای خاتمی ادامه داشت و قیمت نفت کم بود اما موفق نبود. درباره دولت آقای احمدی نژاد نیز باید گفت پول زیاد این دولت را شکست داد.

سال ۸۸ تلاش کردید احمدی نژاد رئیس جمهور نشود؟
من خیلی تلاش کردم اصلاح طلبان نامزد معرفی نکنند و با خود آقای کروبی حضوری صحبت کردم که نیایند. چون معتقد بودم اصولگرایان پیروز هستند و اگر اصلاح طلبان نیایند و اجازه بدهند رقابت درون اصولگرایی باشد احمدی نژاد رای نمی آورد. اصولگرایان هم مانند اصلاح طلبان یک طیف نیستند و تعدد سلیقه وجود دارد.
ـ
در میان اصولگرایان فردی بود که بتواند در مقابل احمدی نژاد قرار بگیرد؟
بله. احمدی نژاد در دور اول انتخابات با فحاشی به هاشمی و در دور دوم هم با فحاشی به دیگران رای گرفت.
ـ
آقای کروبی به شما چه گفت؟
حرف بنده را قبول نداشت. برداشت آقای کروبی این بود که آن ۵ میلیون رای که در دوره نهم گرفته به ۱۱ میلیون رای می رسد.
ـ
این در حالی بود که آقای احمدی نژاد از این شعار استفاده کرد.
بله. آقای کروبی با شعار ۵۰ هزار تومان ۵ میلیون رای آورد و آقای احمدی نژاد شعار ۲۵۰ هزار تومان را مطرح کرد.
ـ
سال ۹۲ به چه کسی رای دادید؟
به آقای روحانی رای دادم. استدلال بنده این بود که شرایط کشور به آرامش نیاز دارد. البته دو هفته آخر تصمیم گرفتم به روحانی رای بدهم و قبل از آن می خواستم به آقای ولایتی رای بدهم. استدلال من این بود که کشور به تعامل بین الملل نیاز دارد و فکر می کردم آقای ولایتی بهتر می تواند این موضوع را پیگیری کند. بعد از آقای ولایتی آقای روحانی بود و ۱۰ روز مانده به انتخابات احساس کردم آقای روحانی جلوتر است و به وی رای دادم.
ـ
آقای قالیباف چطور؟
من تصور نمی کردم رئیس جمهور شود. آقای قالیباف در تهران کار زیاد کرده است و بعید می دانم مردم به نظامی رای دهند.
ـ
شما به نظامی ها توصیه می کنید در انتخابات شرکت نکنند؟
نه تنها در مسائل انتخابات بلکه نظامی ها در اقتصاد نیز نباید حضور پیدا کنند.
ـ
آقای احمدی نژاد به دنبال ماندن در قدرت بود؟
احمدی نژاد به دنبال اجرای سیاست پوتین مدودف در ایران بود و اعتقاد داشت که این موضوع اجرایی می شود.
ـ
هم اکنون نیز بحث بازگشت احمدی نژاد به سیاست است.
اگر شورای نگهبان، شورای نگهبان باشد که هست بعید می دانم احمدی نژاد را تایید صلاحیت کند.
ـ
شما پیش بینی می کنید احمدی نژاد جریان داشته باشد یا یک فردی است که تمام می شود؟
بعضی ها جریان هستند اما احمدی نژاد نمی تواند جریان باشد. چون عقبه ای ندارد. کسانی که هم اکنون از احمدی نژاد طرفداری می کنند به دلیل مخالفت با روحانی است.

احمدی‌نژاد درگذشت آیت الله زرندی را تسلیت گفت

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان با صدور پیامی در گذشت آیت الله زرندی را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله واناالیه راجعون‬‎

خبردرگذشت عالم فاضل آیت‌الله زرندی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری موجب تعلم فراوان شد.

اینجانب ضمن تسلیت فقدان این شخصیت وارسته به عموم ملت رشید ایران بویژه مردم فداکار و انقلابی استان کرمانشاه و خانواده محترم ایشان، غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی بازماندگان را از خداوند سبحان مسألت دارم.

محمود احمدی نژاد  ۷/خرداد/۹۳

بازداشت ۲ تن از چهره های معروف نزدیک به دکتر احمدی نژاد

حجت الاسلام بهمن شریف زاده و دکتر عبدالرضا داوری از چهره های مطرح و سرشناس حامی دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی احضار و بازداشت شدند.

به دلیل عدم وجود اخبار رسمی از علت و چند و چون این بازداشت ها ، از درج برخی اخبار شنیده شده درباره این موضوع صرف نظر می نماییم.

سخنان یک وزیر دیگر احمدی نژاد علیه رئیس جمهور سابق کشورمان

محمود فرشیدی اولین وزیرآموزش و پرورش دولت احمدی نژاد، در گفتگویی تفصیلی با نامه نیوز به اختلافات خود با رییس دولت سابق اشاره کرد و گفت: ما هیچ اصطکاک تدریجی نداشتیم. یکباره مشکلات ایجاد شد که این هم یک مقدار به شیوه من برمی‌گردد که زیر بار حرفی که قبول نداشته باشم، نمی‌روم. از طرفی خیلی برون گرا نیستم که مثلا بخواهم سر و صدا کنم. کار خودم را می‌کنم. وی افزود: مثلا یکبار آقای احمدی نژاد گفتند مدرسه البرز را به دانشگاه پلی تکنیک بدهید. من هم نسبت به املاک آموزش و پرورش حساس بودم. دستم را هم می‌دادم البرز را به کسی نمی‌بخشیدم. آمده بودم یک چیزی اضافه کنم. دو تا خیرین مدرسه ساز مدرسه بسازند و در تاریخ بگویند فرشیدی تعداد مدرسه‌ها را زیاد کرد.


وزیر اسبق آموزش و پرورش در بخشی از سخنانش به دخالت اطرافیان احمدی نژاد در عزل و نصب ها اشاره کرد و اظهار داشت: اطرافیان ایشان که در ستادها بودند اسم می‌دادند که فلانی را مدیرکل فلان استان بگذار. من هم یک کمیته انتصابات بیست نفره تعیین کرده بودم و هر کسی که پیشنهاد می‌کردند، آن کمیته بررسی می‌کرد و نظر نهایی را ارائه می‌کرد اماهیچ کدام هم امتیاز نیاوردند.

این چهره اصولگرا با بیان اینکه احمدی نژاد، وزرا را از کار حزبی منع کرده بود، گفت: احمدی نژاد ما را از فعالیت جناحی و حزبی منع می‌کرد. مثلا آن زمان من با روزنامه رسالت ارتباط داشتم، رسالت هم دیوار به دیوار وزارت آموزش و پرورش است، در آن زمان منی که ۱۶ سال مدام در آنجا مقاله می‌نوشتم، رابطه خود را با رسالت قطع کردم. با اینکه من در هیچ تشکل سیاسی نبودم، اندک رابطه‌های خود را هم قطع کردم. تا اینجای کار درست بود ولی او به ما می‌گفت فعالیت‌های سیاسی و حزبی نکنید اما خودش کارهایی از این جنس را انجام می‌داد.

وی تاکید کرد: خودش سیاسی کاری می‌کرد ولی انتظار داشت وزرا در این زمینه‌ها فعالیت نکنند. در حقیقت می‌خواست کاپیتان سیاسی دولت خودش باشد. این در معنای انقلابی بودن و اینکه وزرا به کارهای مردم برسند خوب است اما به معنای اینکه بقیه کار نکنند و تو خودت به فکر مجلس باشی، برای دولت بعدی برنامه ریزی کنی، کار خوبی نیست.

فرشیدی در بخش دیگری از اظهاراتش به جلسات کمیسیون فرهنگی دولت سابق که با حضور مشایی برگزار می شد اشاره کرد و اظهار داشت: از همان جلسات احساس کردیم حرف‌های ما با حرف‌های آقای مشایی باهم فاصله دارد. ما اعتقاد داشتیم در زمینه فرهنگی باید تفکر امام و رهبری که مسیر را برای مشخص کرده را بیاوریم روی میز و آنها را بررسی کنیم و بر اساس آن ببینم چه کارهایی و خدمات می‌شود انجام داد. ولی فضای آقای مشایی، فضایی دیگری بود و چیزهایی می‌گفت که برای ما تعجب آور بود. وی تصریح کرد: یادم هست از تعریف انسان و این چیزها سخن می‌گفت. ولی به بدیهیاتی که همه ما بر روی آن اتفاق نظر داشتیم، معترض بود. مانند حرف‌هایی که می‌گفت دوره اسلام تمام شده است.

منبع: جوان انقلابی