اسفندیار رحیم‌مشایی در پاسخ به این سوال که بعد از پایان دولت به چه کاری مشغول خواهید شد، گفت: در این ارتباط برنامه خاصی ندارم و بیشتر فعالیت‌هایمان معطوف به کارهای مطالعاتی خواهد شد.

شبکه ایران/ مشاور رییس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد مهم‌ترین ویژگی گفتمان احمدی‌نژاد، گفت: به نظر من بارزترین ویژگی گفتمان احمدی‌نژاد بحث توحید است. گفتمان توحید یعنی این‌که انسان در برابر همه مسائل پیرامونی خود مسئول است. دولت در قبال جامعه، ارزش‌ها و آرمان‌ها مسئول است و سعی دولت بر این بوده که بر اساس این اصل حرکت کند و در واقع در راستای پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی و حرکت کند و به شعار بسنده نکند.

وی با بیان این‌که دولت وظیفه خود را خدمت‌رسانی به مردم بر اساس گفتمانی که تعریف کرده دانسته است، تصریح کرد: در این دوره تلاش شد خدمت‌رسانی به مردم نسبت به گذشته افزایش پیدا کند و عدالت در توزیع ثروت ملی مورد تاکید قرار بگیرد و امکانات در کشور به صورت عادلانه توزیع شود.

مشاور رییس‌جمهور با بیان این‌که دولت با توجه به گفتمان خود تلاش کرد که در مسائل مختلف عدالت را مورد توجه قرار دهد، اظهار کرد: در بحث سیاست داخلی و خارجی نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفت.

مشایی با بیان این‌که بر اساس این گفتمان ظلم مورد قبول نیست و باید در برابر سلطه ایستاد، گفت: مردم صاحبان اصلی کشور هستند و به تبع آن صاحبان اصلی دولت نیز محسوب می‌شوند و ما در این دوره شاهد بودیم که دولت نسبت به مردم یک احساس مسئولیت شدید داشت و این امر از سوی رییس‌جمهور و اعضای دولت به هر نحو ممکن مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان این‌که از اولویت‌های مهم دولت، ‌رسیدگی به مشکلات و نیازهای مردم بود، اظهار کرد: ما سعی کردیم در برخورد و حل مشکلات مردم با تساوی رفتار کنیم، البته کسانی که ضعیف‌تر بودند و یا امکانات کمتری داشتند در اولویت قرار داشتند.

مشاور رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا آقای احمدی‌نژاد و شما برای تداوم گفتمان خود اقدام به تشکیل حزب خواهید کرد یا نه؟ گفت: ما قائل به حزب نیستیم. گفتمان آقای احمدی‌نژاد همان گفتمان مردم و انقلاب اسلامی است، گفتمان شخصی نبود و ایشان تلاش کردند که این گفتمان را احیا کنند. ایشان در واقع گفتمان انبیاء، مهدویت و انقلاب اسلامی را مطرح کردند و در راستای احیای آن تلاش کردند و به نظر این گفتمان به قدر کافی در جامعه نهادینه شده البته آقای احمدی‌نژاد قطعا در هر شرایط با استفاده از ابزار، وسیله‌ها و تریبون‌هایی که در اختیار دارند تلاش می‌کنند انعکاس‌دهنده این گفتمان باشند.

وی افزود: نگرانی از به حاشیه رفتن این گفتمان وجود ندارد.

مشایی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است آقای احمدی‌نژاد اقدام به راه‌اندازی روزنامه‌ای کند؟ گفت: در این مورد صحبتی نشده است، ولی بعید نیست البته من شخصا تمایل به کارهای سیاسی ندارم و خیلی نقش‌آفرین در این زمینه‌ها نیستم، ولی وجود رسانه می‌تواند موثر باشد و جامعه به رسانه نیاز دارد.

مشاور رییس‌جمهور همچنین در مورد راه‌اندازی بنیاد بهار از سوی وی یا احمدی‌نژاد، اظهار کرد: من نمی‌دانم چه کسی این را مطرح کرده و در دولت نیز چنین بحثی مطرح نشده است و شاید این انتظاری باشد که در جامعه وجود دارد، ولی تشکیل آن بد نیست و کار خوبی است و اگر کسی این کار را انجام دهد ما از او حمایت می‌کنیم ولی اگر منظور شما این باشد که ما برنامه‌ای در این زمینه داشته باشیم، ما در این ارتباط صحبتی نکرده‌ایم.

وی همچنین با بیان این‌که گفتمان بهار وقتی از سوی احمدی‌نژاد مطرح شد مورد استقبال قرار گرفت، گفت: آقای احمدی‌نژاد این گفتمان را در سطح ملی و بین‌المللی مطرح کردند و گفتمان بهار در واقع ترجمان زیبا، عمیق و سطح بالایی از گفتمان مهدویت است، نویددهنده آینده روشن برای بشریت و در برگیرنده منافع همه است.

مشایی با تاکید بر زیبا بودن این گفتمان، اظهار کرد:‌ ممکن است در مورد این گفتمان فعالیت‌های مختلفی انجام شود، اقدامات فرهنگی صورت بگیرد و کسی نیز اقدام به راه‌اندازی بنیاد در این زمینه کند، ولی از طرف ما برنامه‌ای در این ارتباط وجود نداشته است.