وزیر کشور در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران گفت: برای اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری، شوراها ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیش 130 هزار صندوق تدارک دیده شده است.

مصطفی محمدنجار افزود: از این تعداد 125 هزار صندوق مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهاست که در قالب 60 هزار شعبه از مردم اخذ خواهد شد.

وزیر کشور از آمادگی کامل مجریان انتخابات برای اخذ رای مردم در 24 خرداد خبر داد و گفت: دست اندرکاران انتخابات با گشاده رویی و هماهنگی کامل از هموطنان در روز رای گیری استقبال خواهند کرد تا با حضور پرشکوه مردم یکبار دیگر تیر هر رای دهنده به قلب تاریک مستکبران اصابت و آنان را از نقشه های شوم شان ناامید کند.

مصطفی نجار اضافه کرد: از زمان آغاز فرآیند انتخابات 12 همایش توجیهی آموزشی و منطقه ای با ماموریت فناوری اطلاعات در استان ها در قالب استانداران ، فرمانداران و بخشداران انجام شده است به گونه ای که مسئولان برگزاری انتخابات در این زمینه با استفاده از تجربیات برگزاری دوره های قبلی انتخابات، در آمادگی کاملی به سر می برند.

وزیر کشور افزود: در انتخابات شوراها شهر و روستاهای بالای 20 خانوار و یا صد نفر جمعیت از شورا بهره مند خواهند بود تا بتوانند در پیشبرد امورات روستای خود دخالت کنند.

محمدنجار ادامه داد: برای کاهش هزینه ثبت نام انتخابات شوراها نیز از ظرفیت دفاتر پیشخوان دولت و مراکز آی سی تی روستایی استفاده شد که این اقدام نقش مهمی در کاهش هزینه ها داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه برگزاری بیش از 30 انتخابات پس از انقلاب اسلامی همواره از نقش موثر و مهم مردم در سرنوشت کشور حکایت دارد گفت: در انتخابات جمعه آینده نیز مردم با حضور آگاهانه ، بصیر و حماسی خود یک بار دیگر دل دوستداران انقلاب را شاد و دل دشمنان را نیز ناامید خواهند کرد.

وزیر کشور افزود: در جمهوری اسلامی ایران روند برگزاری انتخابات همواره با محوریت مردم صورت می گیرد، به گونه ای که حتی در هیئت های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بخش زیادی از اعضای هیئت را معتمدان مردمی به ترتیب در مرکز ، استان و شهرستان تشکیل می دهند.

محمدنجار در ادامه با تاکید بر اینکه دست اندرکاران دو انتخابات با محوریت رعایت مّر قانون و امانتداری به برگزاری حماسه سیاسی کمک خواهند کرد به نامزدها و هوادارانشان نیز توصیه کرد در تبلیغات انتخاباتی مر قانون را رعایت کنند و از ریخت و پاش و تخریب یکدیگر بپرهیزند و در پایان برگزاری انتخابات نیز به فرد پیروز تبریک بگویند.