رئیس جمهور روسیه در پیامی به دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که کارخانجات، انبارها و همه سلاح‌های پیشرفته روسیه در خدمت مقاومت قرار می‌گیرد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ منابع آگاه و مطلع از محتوای دیدارهای «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه که طی دو هفته گذشته دو بار به سوریه و لبنان سفر کرد، فاش کردند که بوگدانوف در دیدار با «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان حامل پیامی مهم از پوتین بود.

بنا بر گزارش روزنامه «الدیار» لبنان، رئیس جمهور روسیه در این پیام تاکید کرده است که همه کارخانجات، انبارهای سلاح و همه سلاح‌های پیشرفته مسکو در خدمت مقاومت اسلامی است.

«خالد عرار» نویسنده این گزارش «الدیار» به سفرهای اخیر بوگدانوف به لبنان و سوریه از ابعاد مختلف پرداخت و تاکید کرد که معاون وزیر امور خارجه روسیه پیام بسیار مهم پوتین را به سید حسن نصرالله ابلاغ کرد.

بنا بر این گزارش، اطلاعاتی که به بیرون درز یافته نشان می‌دهد که روسیه آمادگی باز کردن انبارهای سلاح و کارخانجات خود به روز مقاومت اسلامی و تامین همه نیازهای آن را دارد.

بر اساس این گزارش، منابع سیاسی که دیدار بوگدانوف در لبنان را پیگیری می‌کردند، تاکید کردند: گفت‌وگوهای بوگدانوف با شخصیت‌های لبنانی بر سه محور اصلی متمرکز بود. نقش جدید روسیه در خاورمیانه و توان مسکو و تمایلش به متوقف ساختن رویکرد متهورانه آمریکا به منظور پاسداری از صلح جهانی، دو محور نخست را تشکیل می‌دهند. این اقدام از طریق حمایت‌های مادی، سیاسی و نظامی از طریق کشورهای مجموعه «بریکس» مقاومت اسلامی و همچنین از طریق وتوی آماده روسیه جهت استفاده در لحظه‌های استراتژیک صورت می‌گیرد.

این گزارش حاکی است، نویسنده در تشریح محور سوم گفت‌‌وگوهای بوگدانوف در لبنان نوشت: تنها رئیس جمهوری می‌تواند سوریه را اداره کند که ملت أن کشور از طریق ابزارهای دموکراتیک و مشروع وی را انتخاب کرد. این فرد «بشار اسد» است که متحدی استراتژیک برای روسیه به شمار می‌رود.

به گفته منابع آگاه، بوگدانوف در دیدارهایش تاکید کرد که روسیه کشور بزرگی است که منافع مخصوص به خودش را در چهارچوب اصول انسانی و بر اساس توازن در منافع مشترک و احترام به حاکمیت کشورها در منطقه (خاورمیانه) دارد. این منابع دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با سید حسن نصر الله را هدف اصلی سفر این مقام روسی به منطقه خواندند.
منبع

"Our President, analytical news site"