روزنامه «یدیعوت آحارونوت» فاش کرد، مقامات رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته‌اند با روابط دیپلماتیک خود از طریق ایران، مانع از اقدام احتمالی حزب‌الله در حمله موشکی به تل‌آویو جهت کمک به مقاومت در غزه شود.

اطلاعاتی که تاکنون درباره نگرانی سران رژیم صهیونیستی از واکنش احتمالی حزب‌الله به جنگ علیه غزه فاش شده حاکی از آن است که مقامات این رژیم بیم آن دارند که پس از حمله کنونی به غزه، دایره جنگ به منطقه کشیده شود.

«الکس فیشمن» ستون‌نویس روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت روز جمعه در مطلبی فاش کرد که رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته با وساطت ایران به حزب‌الله اعمال فشار کند تا از واکنش احتمالی حزب‌الله به جنگ غزه و شلیک موشک به تل‌آویو خودداری کند.

این خبر پس از آن منتشر شد که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان روز جهانی قدس تاکید کرد که مقاومت لبنان در کنار مقاومت فلسطین ایستاده است و حاضر هست بلا استثنا به همه گروه‌های مقاومت در فلسطین کمک کند. علاوه بر این چند روز گذشته نیز برخی مقامات سیاسی مقاومت در فلسطین از جمله موسی ابو مرزوق از حزب‌الله خواسته‌اند که به آنان در مقابل رژیم صهیونیستی کمک کند.

فیشمن در ادامه نوشت: پس از گفت وگوهای سخت میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که در آن توقف فوری و بدون شرط حملات مطرح شد، «ران درمر» سفیر اسرائیل در آمریکا از تلاشهای جان کری برای حفاظت از امنیت اسرائیل تشکر کرد. اما وی به نوع این تلاش‌ها اشاره‌ای نکرد.

فیشمن سپس بدون اشاره به این تلاش‌ها، تأکید می‌کند که این تشکر سفیر رژیم صهیونیستی ناگهانی نبوده و مربوط به فعالیتهای دیپلماتیک محرمانه جان کری با ایران در خلال عملیات موسوم به «صخره سخت» بوده است که در آن از ایران خواسته شده از حزب‌الله بخواهد منطقه «غوش دان» را که شامل تل‌آویو و اطراف آن می‌شود با موشک مورد هدف قرار ندهد.