پس از آنکه جنایات بیست ماهه اخیر فتنه گران و وحشی گری و خشونت کور خیابانی پیاده نظام سازمان سیا با حضور میلیونی مردم در صحنه و نمایش اقتدار نظام اسلامی مواجه شد اتاق فکر ضدانقلابیون جریان سبز به فکر تغییر ذلیلانه موضع خود در مقابل جمهوری اسلامی افتاده است!

در همین زمینه رامین جهانبگلو (سلطنت طلبی که پُز دموکراسی خواهی می دهد!) با حضور در استودیوی شبکه تلویزیونی (VOA) به عنوان کارشناس تلویزیون رسمی کاخ سفید گفت: تجربه نزدیک به دوساله اخیر نشان می دهد چنگ و دندان نشان دادن به حکومت اسلامی کاری احمقانه است. اینطوری فقط خودمان را در مقابل مردم قرار خواهیم داد.

 وی افزود: خشونتهای ما اقداماتی عاقلانه نبوده و عقلا باید جلوی آن را می گرفتند. اتخاذ روش مبارزه خشونت پرهیز از سوی جنبش سبز، نشانه ترس و یا تسلیم آنها نیست ، بلکه در حقیقت انتخابی استراتژیک برای پیشبرد اهداف جنبش است.

جهانبگلو که در ایران رسما محکوم به جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (cia) شده است ادامه داد: من فکر می کنم ویرایش جدید منشور جنبش (فتنه) سبز بسیار دقیق تهیه شده است چرا که با تاکید بر پرهیز از خشونت، در حقیقت تلاش شده است بر جنبش مدنی ایران مشروعیت ببخشد.

لازم به یادآوری است، رامین جهانبگلو در کنار جاسوسان دیگری چون سیامک پورزند، هاله اسفندیاری، کیان تاجبخش و محسن سازگارا، طی سالهای انتهایی دهه هفتاد با حضور در ایران به نیابت از سازمان سیا در جایگاه تئوریسین پروژه آمریکایی «گذار به دموکراسی» به عنوان بازوی تئوریک باند سیدمحمدخاتمی فعالیت می کرد.