حجت الاسلام ملک محمدی با اشاره به اینکه کاندیداها باید به تبیین گفتمان خود و ارائه برنامه هایشان بپردازند و نه تخزیب دولت گفت: نامزدها نباید با شعارهای عوامفریبانه در جریان تبلیغات انتخاباتی اقدام به سیاه نمایی دولت دهم کنند.

کاندیداهای انتخاباتی به محض این‌که فضایی برای سخنرانی اعم از رسانه ملی یا حضور جمعی از مردم را پیدا نمایند شروع می‌کنند به تکرار یک سری حرف‌ها که چند وقتی است روی آن‌ها مانور می‌دهند. سیاه نمایی وضع موجود کشور به‌ویژه در زمینه مسائل اقتصادی نخستین مبحث کاندیداها در تبلیغات است، آن‌ها تلاش می‌کنند به هر نحوی که شده اوضاع کشور را در نهایت مشکلات نشان داده و در مرحله بعد به عنوان منجی ملت وارد صحنه شوند.
این در حالی است که علاوه بر نص صریح قانون انتخابات درخصوص رعایت اخلاق انتخاباتی، امام عظیم‌الشأن(ره) و رهبر معظم انقلاب هم بارها بر پرهیز از این‌گونه رفتارهای ناصواب هشدار داده و بر تثبیت اصول و مواضع عاقلانه و حکیمانه نظام اسلامی و پرهیز از تخریب و بداخلاقی در تبلیغات تاکید کرده‌اند.

در همین رابطه حجت الاسلام ملک محمدی، با اشاره به اینکه در این پروسه تبلیغاتی احمدی نژاد مظلوم واقع شده است گفت: این نامزدها باید بدانند که نتیجه کار آنها جز یاس و ناامیدی نتیجه دیگری نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه سیاه نمایی عملکرد دولت شیوه مناسبی نیست گفت: این که عده ای مشکلات اقتصادی کشور را بهانه ای برای تبلیغات خود قرار دهند، صحیح نیست،چرا که اینگونه اقدامات مردم را نسبت به انتخابات دلسرد می کند.
به گفته نماینده مجلس هشتم کاندیداها نباید به خاطر کسب رأی با بی انصافی به هر اقدام و اظهار نظر کذبی علیه دولت دست بزنند، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید فقط واقعیت را به مردم بگویند، هم واقعیت اوضاع کشور و هم واقعیت در مورد خودشان.