میلیون ها ایرانی حامی دولت محمود احمدی نژاد، این روزها ناظر سیاه نمایی ها از سوی برخی نامزدهای انتخاباتی هستند که به جای انتقاد سازنده روی به این شیوه تخریبی آورده اند که به جز ناامید کردن اقشار مختلف مردم و آب به آسیاب دشمنان ریختن و خوراک تبلیغاتی درست کردن برای دستگاه های تبلیغاتی آنان، ثمر دیگری نخواهد داشت.

هواداران مردمی دولت احمدی نژاد بویژه از طبقه کم درآمد و حقوق بگیر جامعه ، از اینکه در مناظره های تلویزیونی نماینده ای ازسوی آنان ویا دولت حضور ندارد تا از اقدام های هشت ساله دولت دفاع کرده و برخی آمارها و اظهار نظرهای غلط عنوان شده دراین مناظره ها را پاسخگو باشد، ناراضی هستند. در حالی که نامزد انتخاباتی حامیان و هواداران دکتر احمدی نژاد از عرصه رقابت انتخابات یازدهمین ریاست جمهوری حذف شد و طیف وسیعی از جامعه در این انتخابات نامزدی که گرایش و سلیقه ی آنان را نمایندگی کند، ندارند، برخی نامزدهای تایید صلاحیت شده میدان را برای تاخت و تازه علیه دولت مناسب دیده اند.
اگر چه دولت محمود احمدی نژاد تا کنون در برابر انتقاد ها و زیر سووال بردن تمامی فعالیت های هشت ساله از خود بردباری نشان داده و سکوت اختیار کرده اما به خوبی روشن است که برخی از نامزدهای تایید صلاحیت شده از فضای بوجود آمده یعنی نبود نامزد انتخاباتی حامیان دولت و یا دست کم نماینده ای از دولت در مناظره ها و برنامه های تبلیغاتی کاندیداها، استفاده کرده و به جای ارایه برنامه های خود، اقدام به سیاه نمایی در خصوص فعالیت های دولت می کنند.
میلیون ها ایرانی حامی دولت محمود احمدی نژاد، این روزها ناظر سیاه نمایی ها از سوی برخی نامزدهای انتخاباتی هستند که به جای انتقاد سازنده روی به این شیوه تخریبی آورده اند که به جز ناامید کردن اقشار مختلف مردم و آب به آسیاب دشمنان ریختن و خوراک تبلیغاتی درست کردن برای دستگاه های تبلیغاتی آنان، ثمر دیگری نخواهد داشت.
ادامه طرح انتقادات از سوی کاندیداهای محترم ریاست جمهوری، دفتر هیأت دولت را بر آن داشت تا ضمن تأکید بر آمادگی مسوولان اقتصادی دولت برای مناظره با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در قالب برنامه‌های تلویزیونی، خواستار ارایه فرصت از طرف صدا و سیما برای پاسخ به این خواسته شود.
در اطلاعیه ی این دفتر که توسط پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منتشر شده از صدا و سیما خواسته شده چنانچه نامزدهای محترم آمادگی برای مناظره با مسوولان اقتصادی دولت ندارند ، فرصت و زمان مناسبی را در اختیار قرار دهد تا در فضایی عادلانه، به انتقادات مطرح شده، پاسخ داده شود.
هجمه وسیع برخی نامزدهای ریاست جمهوری در چند روز گذشته در حالی ادامه داشته که مقام معظم رهبری در دیدارهایشان با اقشار مختلف مردم و در مناسبت های مختلف توصیه هایی به کاندیداهای ریاست جمهوری ارایه کرده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای از جمله در مراسم بیست و چهارمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) در حرم مطهر آن حضرت فرمودند:
یک جمله هم خطاب به نامزدهای محترم عرض می کنیم. نامزدهای محترم در این برنامه‌های عمومی، خب زبان به نقد و انتقاد باز می کنند؛ این حق آن ها است؛ می توانند از هر چیزی که مورد انتقاد آن ها است، انتقاد کنند؛ منتها توجه کنند که انتقاد باید به معنی عزم و نیت برای پیمودن آینده‌ی پرتلاش و افتخارآمیز باشد، نه به معنای سیاه‌نمائی و منفی‌بافی و بی‌انصافی؛ به این نکته توجه کنند.
مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان می فرمایند: انتقاد به معنای انکار جهات مثبت نیست؛ انتقاد این است که انسان کار مثبت را بگوید، نقص و ضعف را هم بگوید. امروز در کشور ما اگر کسی سر کار بیاید، احتیاج ندارد که از صفر شروع کند؛ هزاران کار برجسته انجام گرفته است. در سال های طولانی، در دوره‌ی مسوولیت های مختلف دولت ها، هزاران زیرساخت اساسی برای این کشور به وجود آمده است؛ علم پیشرفت کرده است، صنعت پیشرفت کرده است، کارهای زیربنائی پیشرفت کرده است، امور بسیار مهم در زمینه‌های مختلف برنامه ‌ریزی و اجرا شده است؛ اینها را نباید از دست بدهند؛ هر کاری می کنند، باید از اینجا به بعد باشد. این همه کار را نمیشود فقط به بهانه‌ی این که امروز مشکلات اقتصادی داریم، گرانی و تورم داریم، انکار کنیم؛ این که درست نیست.
در این میان شخصیت های سیاسی و نیز کارشناسان بی طرف اقتصادی و حتی پژوهشگران مسائلی تاریخی نیز بر آن شده اند تا در دفاع از مظلومیت دولت در این عرصه از خود واکنش نشان داده و از شیوه های تبلیغاتی برخی از نامزدهای ریاست جمهوری انتقاد کنند .
'خسرو معتضد' مورخ و پژوهشگر تاریخ با انتقاد از تخریب ها علیه محمود احمدی نژاد رییس جمهوری تاکید کرد: 'انصاف و مروت شرط اول پاسداشت دموکراسی است و دوگانگی و دوگونه رفتاری در مورد مسوولان چه هنگام جلوس بر اریکه قدرت و چه هنگام استراحت و خانه نشینی به دور از اخلاق یک ملت متمدن شرقی است.'
این مورخ و پژوهشگرتاریخ که برنامه های تلویزیون اش در ارتباط با مسائل تاریخی بیننده بسیار زیادی دارد در یادداشت مفصلی که در نقد شیوه های تبلیغاتی نامزدهای تایید صلاحیت شده نوشته با مروری بر برخی ویژگی های دکتر احمدی نژاد و نیز اصلاح برخی آمارهای غلطی که از سوی نامزدها ارایه می گردد ، می نویسد: هشت نامزد کسب صلاحیت کرده در حال ارایه برنامه های کار خود هستند. بسیار مبارک باشد، آنقدر فهرست برنامه ها که ارایه می شد و می شود شیرین، دلپذیر، خوش منظر و امیدوارکننده است که به نظرم رسید، پیشنهاد کنم هر هشت نفر یک کابینه ائتلافی تشکیل دهند و این همه پیشنهادهای سازنده و مترقی را دسته جمعی اجرا کنند.
وی در بخش دیگری از نوشته ی خود می نویسد: این که آقای «ایکس» و «ایگرگ» و دیگران بی انصافی کردند، به ساختمان های مسکن مهر ایراد گرفتند که چرا معماری اسلامی ندارد، نگفتند ساختن چند میلیون مسکن برای مردم کم درآمد هنر دولت نهم و دهم است. ایراد گرفتند چرا معماری ایرانی اسلامی ندارد؟ مگر دولت می خواست تخت جمشید و مساجد اصفهان بسازد. می خواست مردم بی خانمان را با قیمت کم صاحب مسکن سازد. این که گناه نبوده است بی انصاف نباشید.
واقعیت امر این است که اگر چه واقعیت های مشهود و انکار ناپذیر خدمات ارزشمند دولت های نهم و دهم در عرصه های مختلف بویژه اجتماعی و اقتصادی در برابر دیدگان مردم قرار دارد و با تبلیغات منفی برخی نامزدها به فراموشی سپرده نخواهد شد، اما بدون تردید حضور نماینده دولت در مناظره باقی مانده که در خصوص مسائل سیاسی است و نیز در دیگر برنامه های تبلیغاتی نامزدها و همچنین اختصاص برنامه های تلویزیونی ویژه مسوولان دولت برای ارایه توضیحات لازم در خصوص گفته های نامزدها امری ضروری به نظر می رسد.