عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي: متحجّرين که از اول هم با امام(ره) مخالف بودند، تقويت شده و به شدت در حال فعاليت و كادر‌سازي هستند.

حسين رحيم‌پور ازغدي در مراسم اختتاميه اجلاس سالانه اساتيد بسيجي در مشهد با اشاره به تلاش‌هاي غرب براي پررنگ‌ كردن قوميت‌ها، اظهار داشت: بعد از دوره دولت و ملت‌سازي امروز غرب به دنبال نبرد مذاهب اسلامي يا قوميت‌هاست، تا از اين طريق تمدن اسلامي شكل نگيرد.

وي با اشاره به تجزيه سودان، افزود: آنها امروز اين خط را در سوريه، عراق، لبنان و ايران دنبال مي‌كنند و از اين طريق به دنبال آن هستند تا جلوي موج جديد تمدن‌سازي اسلامي را بگيرند و در مواردي هم موفق به پيش بردن اهداف خود شدند.

وي كه مي‌گفت پيچ تاريخي يعني دوراني كه پرسش‌هاي راديكال در حوزه‌هاي گوناگون مطرح و بدان پاسخ داده مي‌شود، افزود: اين پرسش‌ها نقش كليدي در شكل‌گيري نطفه يك تمدن جديد دارند.

رحيم‌پور در ادامه با اشاره به گفتمان‌ها و پارادايم‌‌هاي چپ و راست كه تا قبل از وقوع انقلاب اسلامي همه اتفاقات جهاني براساس آن تحليل مي‌شد، خاطرنشان كرد: بعد از وقوع انقلاب اسلامي كه خودش يك پيچ تاريخي بود، پاردايم‌هاي تحليل‌ها تغيير كرد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به شعار نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي، گفت: از نظر برخي اين شعار يك توهم بيش نبود، حتي آنها معتقد بودند جمهوري اسلامي يك تناقض است و مثل كوسه ريش‌پهن است.

وي در ادامه با اشاره به نحله‌هاي مختلفي كه مخالف تمدن‌سازي اسلامي هستند، گفت: در داخل كشور گروه‌هاي مختلف آگاهانه و ناآگاهانه در عمل با تمدن‌سازي مخالفت مي‌كنند. گروهي كه جريان سكولارم هستند كه اصولاً تمدن‌سازي ديني را قبول ندارند. گروهي هم از موضع مذهبي اين حرف‌ها را مي‌زنند و دين را در حد سينه‌زني و آش نظري و عزاداري مي‌بينند. گروه متحجرين از اول هم با امام(ره) مخالف بودند و متاسفانه در سال‌هاي اخير تقويت شدند. من به شخصه در شهر‌هاي مشهد، تهران و تبريز ديده‌ام كه آنها به شدت در حال فعاليت هستند و به اسم مدرسه مذهبي در حال كادر‌سازي هستند. اينها همان گروهي هستند كه امام خميني (ره) مي‌گفت خون دلي كه از آنها خورده است، از دست ساواك و شاه نخورده بوده​اند.

وي ادامه داد: اين افراد خودشان آدم‌هاي مسلماني هستند ولي نتيجه حرف‌ها و افكارشان مخالفت با تمدن‌سازي اسلامي هست.

به گفته وي، يك تفكر هم مي‌گويد که همه چيز سكولار است و ذات اقتصاد، رسانه، هنر و سينما قابليت اسلامي شدن ندارد در حالي كه اين نگاه هم اسلامي نيست؛ چرا كه ما معتقديم اين مشكلات بيروني است و ذاتي نيست.