رئیس‌جمهور در همایش سراسری فرمانداران: تا می‌گوییم انتقاد کنید زبان‌ها برای انتقاد از دولت و رئیس‌جمهور باز می‌شود و گل از گلشان می‌شکفد/ صف تحقیرکننده در تهران‌ و شهرستان‌ها نداریم/ ما اهل خواب‌ دیدن و رمال و جن‌گیر نبودیم/ در انتخابات اسفند، رئیس‌جمهور به عنوان مجری قانون اساسی وارد عمل می‌شود

مطالب مرتبط در ذیل همین خبر را مشاهده فرمایید

حسن روحانی رئیس جمهور در همایش فرمانداران سراسر کشور اظهار داشت: مردم حرف‌های خود را در پای صندوق را زدند و گفتتند رای را به شما می‌دهیم به شرط عدالت و اجرای قانون اساسی، ایجاد دولت متعادل و تعامل‌گرا همراه با اخلاق و راستگویی و امانت‌داری‬.
‫رئیس جمهور ادامه داد: رفتار هر کدام از ما در نگاه مردم تلقی از کل نظام است. ملت ما از شعارهای بی محتوا خسته شده اند. مردم گفتند که از دعوا خسته شده‌اند و میخواهند با جهان تعامل سازنده داشته باشند. اقوام و اقلیت ها باید احترام خود را داشته باشند. ما خواهان یک امنیت پایدار در منطقه و در ایران هستیم.
وی همچنین افزود: ممکن است فرماندار یا وزیری نظر شخصی داشته باشد اما ما به این سمت نیامدیم تا نظرات شخصی خود را اعمال کنیم. ما در این جایگاه قرار نگرفتیم که نمایلات جناحی خود را اعمال کنیم. این دولت شعارش دولت فراجناحی بوده است اما صندلی فرمانداری استانداری وزارت و ریاست باید تمایلات جناحی و قومی و .. را فراموش کند.
روحانی گفت: مردم و قانون مشروط قدرت را در اختیار ما گذاشته اند‬. ما به مردم وعده دادیم که اگر برای خرید جنسی به مغازه رفتید قیمت امروز و فردایش تفاوتی نداشته باشد. وعده داده بودیم که نوسانات اقتصای همپای نوسانات معقول جهانی باشد.
وی به انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 اشاره کرد و ادامه داد: در انتخابات گذشته 13 میلیون اختلاف رای بین نفر اول و دوم وجود داشت که این یعنی مردم آگاهانه مسیر را انتخاب کردند. شاید توفیقمان صد در صد نباشد اما جهت گیری ما درست بوده است. اینکه امروز بخش خصوصی آماده است سرمایه‌گذاری کند یعنی راه ما درست بوده.
روحانی اظهار داشت: اینکه امروز عده ای آزادانه و بدون لکنت زبان از دولت انتقاد می کنند یعنی راه دولت صحیح بوده است. هیچ قوه ای امروز در کشور نیست که مردم بدون لکنت زبان از آن انتقاد کنند. اگر به مردم بگویید از قوه قضائیه و مجلس انتقاد کنید می‌گویند بگذارید زندگیمان را بکنیم‬. مادارای عصمت نیستیم و خواب هم نمیبینیم‬. به فال و فالگیر و جنگیر هم از اول معتقد نبودیم. مبنای ما مشورت با صاحب نظران بوده است.
وی همچنین گفت: ‫امروز همه متخصص حقوق و امنیت ملی شده اند، خوب است مردم سیاسی باشند اما نباید به مردم دروغ بگویند. چه کسی حق دارد بی ادبانه با سردار مقدم خط دیپلماتیک کشور سخن بگوید؟‬
این حق از کجا ناشی شده‬ است؟. بگذارید این مذاکرات به پایان برسد بعد ما میآییم برای مردم شرح می دهیم که اینها چه کشیدند و چه سختی هایی را تحمل کردند‬.
روحانی افزود: گاهی مذاکرات دیپلماتیک با قدرت های بزرگ جهانی سخت تر و پیچیده تر و دلهره آور تر نسبت به شب عملیات در میدان جنگ است، چون در این میدان اگر شکست بخوری ندامت بزرگ تاریخی است و اگر پیروز شوی باز هم عده ای زخم زبان خواهند زد. عده ای نمیخواهند کام مردم شیرین باشد، اینها از لبخند مردم میترسند. بگذارید کام مردم شیرین باشد. مساله هسته ای مساله این حزب و آن جناح یا این قوه و آن قوه نیست. هسته ای مساله ملی است و بارش بر دوش نظام است.
وی ادامه داد: افرادی که امروز مسئولیت مذاکرات را بر دوش دارند در سطح بالای تخصص هستند در عین حال نقد اشکالی ندارد اما باید بدانیم که مردم در این انتخابات به این امر مهم رای داده اند که اقتصاد و زندگی مردم همراه با سانترفیوژ باید بچرخد.
رئیس جمهور گفت: پیروزی دولت در این است که یک انتخابات پرشور آزاد رقابتی سالم را اجرا کند. هیچ جناحی در کشور قابل حذف نیست هرکدام از آنها ریشه های فکری عقیدتی و دینی دارد. حزب از بین نمیرود افکار باقی می مانند و ممکن است فقط اسم حزب عوض شود. ایران مثل کشور شرق دور نیست که همه پادگانی زندگی کنند. افکار متکثر است و مردم آزادانه زندگی می کنند‬. مجلسی خوب است که از همه جناح ها در آن باشد.
وی در ادامه افزود: ‫نباید بگوییم فلان آقا حق ندارد در این شهر صحبت کند همه قانون را قبول داریم هر حزبی که قانونی است باید بگذاریم فعالیتش را بکند. دولت به هیچ عنوان وارد انتخاباتی که بخواهد حامی گروهی باشد نمی شود. دولت حزب نیست حامی احزاب و جناح هاست‬. ‫این هم به معنی این نیست که جمع های دیگر قدرتمند یا قوه های دیگر یا شبه دولتی ها حق ورود به انتخابات را دارند‬. رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی وارد انتخابات اسفندماه خواهد شد.
روحانی گفت: مبادا در شهرستانی به سمع و گوش کسی برسد که دولت، سپاه، ارتش، صدا و سیما، استاندارد، فرماندار و دفتر امام جمعه طرفدار این یا آن یکی است. انتخابات مبنای مشروعیت سیاسی و حتی مشروعیت دینی است. صندوق پلاستیکی شفاف را استفاده کنید تا مردم ببینند‬ تا نگویند شفاف نبوده یا یک سومش از قبل پر بوده‬ است. همه چیز شفاف باید باشد‬. ‫حتی اگر در جایی اگر امکانش بود دوربین هم بگذارید تا مردم شمارش آرا را هم ببینند.(+)

در همین زمینه بخوانید:

ـ صدور حکم اعدام برای «روحانی نمای مشهور» تأیید شد

ـ چرا "م.ج.ت"به اعدام محکوم شد؟ + تصاویر

ـ لابی برای لغو یک حکم اعدام یا دلجویی از مراجع؟/ دلیل سفراضطراری روحانی به قم چیست؟

"Our President, analytical news site"