رییس جمهوری با بیان اینکه عده ای زیاده خواهان و آدم های کوچک می خواهند فکر ملت ایران را از ساختن دور کنند، گفت: زمانی کتب دانشمندان ایرانی در مراکز علمی جهان استفاده می شد و اکنون یک همت جمعی لازم است تا به جایگاه شایسته ایران در دنیا برسیم.

رییس جمهوری گفت: ایران اسلامی امروز کانون پیشرفت ، اندیشه و سازندگی شده است.

دکتر محمود احمدی نژاد روز سه شنبه در مراسم افتتاح چندین پروژه بزرگ عمرانی و صنعتی در رشت با تاکید بر اینکه امروز باور و اعتقاد ما به توانمندی‌های ملت ایران صدها برابر نسبت به اولین روز خدمت افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: یک دوره تاریخی از فرهنگ، تمدن و نظام حکومتی پشت سر ملت ایران قرار دارد و نام ایران و ایرانی در دوره‌ای طولانی در همه عرصه‌های جهان درخشیده است و این ذکر یک نعمت و ماموریت و یادآور مسئولیت بزرگ ملت ایران است.

وی ادامه داد: امروز همه اندیشه ها برای ساختن ایران باید متحد باشد و همه با همفکری به عمران و آبادانی ایران عزیز باید بیاندیشیم.
رئیس جمهوری با بیان اینکه عده ای زیاده خواهان و آدم های کوچک می خواهند فکر ملت ایران را از ساختن دور کنند، گفت: زمانی در همه خانه ها آثار مصنوعات ایرانی و فرهنگ ایرانی وجود داشت و کتب دانشمندان ایرانی در مراکز علمی جهان استفاده می شد و اکنون یک همت جمعی لازم است تا به جایگاه شایسته ایران در دنیا برسیم.
دکتر احمدی نژاد اظهار کرد: بشریت، در انتظار عدالت است و همه آرزوهای انسان ها در سایه عدالت برآمده از توحید محقق خواهد شد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "امروز نیازمند همت و حرکتی جمعی برای رسیدن به نقطه پیشرفت و جایگاه شایسته هستیم"، گفت: تاریخ بشریت در آرزوی عدالت بوده است، چراکه همه آرزوهای انسان تنها در سایه عدالت برآمده از توحید محقق می‌شود. معتقدم که ملت ایران می‌تواند پرچمدار و مؤید استقرار توحید در جهان باشد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "عمر انسان هر قدر طولانی باشد، اگر در مسیر ساختن و خدمت به مردم صرف نشود، ارزشی ندارد"، اظهار کرد: زیباترین و پرثمرترین زندگی آن است که در مسیر آبادانی، رفاه و عزت دیگران صرف شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "ملت ایران شایستگی آن را دارد که در خط مقدم سازندگی،‌ آبادانی و خدمت در جهان باشد؛ چراکه همه شرایط برای رسیدن به این مقصود در کشور فراهم است"، خاطرنشان کرد: بنده هنگامی که سرعت پیشرفت در کشور را می‌بینم ایمانم نسبت به اینکه ایران می‌تواند در قله‌های پیشرفت جهان قرار گیرد، بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به دوران از حکومت اشکانیان و تسلط آنها بر بخش‌های گسترده‌ای از جهان، به جایگاه اندیشه و فرهنگ ایرانی در جهان اشاره کرد و گفت: بعد از دوره اسلامی، همه علم و اندیشه‌ای که در جهان، وجود داشت به جز دوره‌ای کوتاه، متعلق به ملت ایران بود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: بسیاری از حوادث و جریانات امروز در موضوع مواجهه ملت ایران با توطئه‌های دشمنان را باید در یک بستر تاریخی بررسی کرد؛ چرا که مستکبران و دشمنان ملت ایران سالهای طولانی است که به دنبال تضعیف ملت هستند.

رییس‌جمهور افزود: معتقدم ملت ایران امروز علیرغم همه توطئه‌ها و اراده‌های شیطانی، می‌تواند به سرعت به جایگاه شایسته خود دست یابد.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان برای تضعیف روحیه خودباوری ملت ایران، تصریح کرد: ارزش یک انسان به میزان ‌آثار مثبت و تلاشی است که در جهت عمران، آبادانی و خدمت به دیگران بر جای می‌گذارد و تفاوتی نمی‌کند که انسان در چه جایگاهی قرار داشته باشد؛ اعتقاد به این موضوع باعث ایجاد روحیه خودباوری، استقلال و حفظ یک ملت است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز باید همه اندیشه‌ها به طور هم‌افزا برای ساختن کشور به میدان بیاید، اظهار داشت: امروز برخی به بهانه‌های مختلف قصد جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور را دارند در حالی که همه باید برای ساختن و آبادانی ایران دست به دست هم بدهند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، استان گیلان را از جهات گوناگون استانی ممتاز دانست و تصریح کرد: سابقه تاریخی ، ایمان، فرهنگ محوری ، عشق به اهل بیت گرامی اسلام(ص) و عشق به علم و دانش و ارزش‌های انسانی و الهی، تلاش و کوشش مستمر و خستگی‌ناپذیر و صیانت از استقلال، عزت، باورها، اعتقادات و فرهنگ ملت ایران از برجستگی‌های مردم گیلان در طول تاریخ است.

رییس‌جمهور افزود: مردم استان گیلان، مردمانی صمیمی، مهربان و با برکت برای ملت ایران هستند به گونه‌ای که همواره بخش قابل توجهی از نیازهای ملت با اندیشه و بازوان مردمان این استان تامین شده و در آینده نیز اینچنین خواهد بود.
وی بیان داشت: ملت ایران پرچمدار و زمینه ساز و موید استقرار عدالت و توحید در جهان بوده و این، آرزویی است که مردم گیلان نیز دو هزار سال به دنبال تحقق آن بودند که امیدواریم در این عرصه نیز ممتاز باشند.
رییس جمهوری با اشاره به درخواست مردم گیلان در سفرهای استانی برای رفع موانع توسعه صنعت در این استان افزود: هم اینک با بالا رفتن استانداردهای صنعتی ، این موانع برداشته شده و می بینیم گیلان به سرعت در مسیر صنعتی شدن در حرکت است.
وی ادامه داد: استان گیلان علاوه بر بهره مندی از مزیت های کشاورزی و گردشگری که جزو ممتازهای کشور است، در صنعت هم در حال پیشرفت است بطوریکه تعداد واحدهای صنعتی از 500 واحد به یک هزار واحد افزایش یافته است.
دکتر احمدی نژاد سرعت توسعه صنعتی گیلان را بسیار خوب و شتابان خواند و گفت: مجموعه کاشی و سرامیک خزر که امروز افتتاح شد؛ جزو پیشرفته ترین کارخانه های کاشی دنیاست که به صورت خودکار انواع کاشی و سرامیک مورد نیاز کشور را با نقش و نگار ایرانی و بزودی نقش و نگار گیلانی تولید می کند.
وی با اشاره به اشتغالزایی این واحد تولیدی برای 680 نفر، بر لزوم توسعه فازهای کارخانه کاشی خزر و ایجاد فرصت های شغلی فزون تر برای جوانان و متخصصان تاکید کرد.
رییس جمهوری به پروژه مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه ذوب آهن از جمله صنایع سنگین و سخت است که امروز راه اندازی شده و بزودی به ظرفیت اسمی تولید خود می رسد.
وی با اشاره به سد آیت الله بهجت فومنی که آماده بهره برداری است، گفت: طرح های بسیاری در بخش کشاورزی، برنج و حوزه شیلات مانند طرح پرورش ماهی در قفس در گیلان انجام شده که کارهایی بسیار بزرگ و درخشان هستند.
دکتر احمدی نژاد پیشرفت صنعت بویژه صنایع مادر و سنگین در گیلان را با رعایت مولفه های زیست محیطی و توجه به طبیعت استان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا ، مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر با ظرفیت تولید سالانه 700 هزار تن شمش فولادی روز سه شنبه با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری افتتاح شد.
مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر با تولید شمش فولادی، از بزرگترین طرح‌های تولید فولاد بخش خصوصی کشور است که با سرمایه‌گذاری 1800 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 500 نفر در شهر صنعتی رشت ساخته شده است.
طرح توسعه کاشی خزر نیز با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در شهر صنعتی رشت افتتاح شد.
طرح توسعه کاشی خزر با سرمایه گذاری 420 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه چهار میلیون متر مربع، با حضور رییس جمهوری در شهر صنعتی رشت به بهره برداری رسید.
پس از پایان رسمی مراسم افتتاح همزمان چندین طرح بزرگ صنعتی و عمرانی در گیلان و سخنرانی رییس جمهوری، جلسه غیررسمی دکتر احمدی نژاد با مسوولان استان آغاز شد.