"معلوم است که شرایط جاری مورد رضایت خداوند نیست و نمی تواند ادامه یابد. باید اتفاق مهمی بیفتد و مناسبات جهان به نفع انسانیت تغییر نماید. باید مطمئن و سرشار از امید باشیم که اراده الهی در جهت اصلاح وضع به نفع انسانهاست و شرایط تغییر خواهد کرد. شما بهتر می دانید که خداوند مهربان از زبان پیامبران و کتب آسمانی آشکارا بشارت داده است که روزی بهترین و زیباترین سرنوشت در سایه حاکمیت توحید و عدالت برای همه انسانها و ملت ها برقرار خواهد شد. این اراده الهی است"

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ دکتر محمود احمدی نژاد جمعه شب در مراسم هفتمین سالگرد درگذشت نجم الدین اربکان در شهر بورسا ترکیه سخنرانی کرد. متن سخنرانی دکتر احمدی نژاد به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صل الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
اللهم عجّل لوّلیک الفرج و العافیه والنّصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
جناب آقای دکتر فاتح اربکان رئیس محترم بنیاد پروفسور اربکا
میهمانان گرانقدر، شخصیت های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی، علما و اندیشمندان حاضر در جلسه
خانم ها و آقایان
سلام علیکم
خداوند بزرگ را از توفیق حضور در بین ملت بزرگ و برادر ترکیه سپاسگزارم. ملتی مؤمن و پاک و عدالتخواه که سهم مهمی در شکل گیری تمدن بشری داشته و از پیشگامان توحید، عدالت، آزادی و برادری است. خوشحالم که در استان و شهر زیبای بورسا و در بین مردم آن هستم. مردمی مومن، با صفا، دوست داشتنی و میهمان نواز که روزگاری برای ماههای طولانی از رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه پذیرایی و همچون برادری عزیز از او مراقبت کردند.
خواهشمندم سلامهای گرم ما را از ملت دوست و برادر ایران پذیرا باشید.
عزیزان من
ابتدا یاد مرحوم مغفور آقای پروفسور نجم الدین اربکان را گرامی می دارم. او یک انسان مومن و آگاه و انقلابی و دارای دیدگاه های عمیق و راهبردی در مسائل بین المللی بود. او ریشه مشکلات امروز جهان را شناخته بود و با تدابیر ویژه در حل آنها تلاش می کرد. او عمر با برکت خود را در راه وحدت ملت ها، خدمت به مردم، بسط ارزش های انسانی و اسلامی و نجات ملت ها، از چنگال فقر، بی عدالتی و استکبار وقف کرد. او یک انسان دوست داشتنی بود. یاد او را گرامی می داریم و برای شادی روح او یک فاتحه مع الاخلاص مع الصلوات قرائت می کنیم.
خانم ها و آقایان، دوستان گرامی؛
در جهت ارزش گذاری به خدمات مرحوم آقای اربکان، می خواهم در جمع شما به مهمترین مسائل جاری جهان اشاره ای داشته باشم.
همه می دانیم که خداوند انسانها را آفرید تا در سایه توحید، عدالت و برادری در صلح، صفا، آزادی و رفاه زندگی و مسیر کمال را طی نمایند، لیکن علیرغم تلاش خستگی ناپذیر و فداکاری بی نظیر انبیاء و صالحان، جامعه بشری به ویژه در چهارصد سال اخیر با نابسامانی های فراوان مواجه بوده است.
فقر گسترده، فریب و ریاکاری در مناسبات جهانی، تحریک تعصبات قومی، جنگ های متعدد نظیر جنگ اول و دوم جهانی، تبعیض، تحقیر و بی عدالتی، قتل عام بومیان و نهایتاً استعمار و برده داری – که ننگ تاریخ بشر است – تنها بخشی از زشتی ها و گرفتاریهایی است که مستکبران برای تسلط بر منابع و سرزمین ها بر بشریت تحمیل کرده اند.
به راستی علت این رفتارهای ضد بشری چیست؟ روشن است که علت اصلی، گروهی از افراد فاقد اخلاق و ارزش های انسانی و خودخواه هستند که همه چیز را برای خود می خواهند و برای تسلط بر دیگران از هر روشی استفاده می کنند. اینان در حدود چهارصد سال اخیر تقریبا بر همه امور جهان مسلط بوده اند. همین عده جنگ های اول و دوم را برافروختند و بعد از جنگ با ترتیبات جدید و البته موثرتر و گسترده تر همان اهداف زشت و استعماری را دنبال کرده اند. آنان امروز نیز تقریبا بر تمام مناسبات سیاسی و اقتصادی و رسانه ای جهان مسلط هستند و لذا روشن است که به عنوان مدعیان مدیریت جهانی مسئول نابسامانی های امروزند و باید پیامد اقدامات خود را بپذیرند. ملت ها نقش چندانی در این وضع ندارند.
دوستان عزیز
پیدا کردن راه حل کارآمد مستلزم شناخت و معرفی درست اهداف اصلی و حقیقی جامعه بشری است. همه می دانیم که انسانها و ملت ها بر اساس فطرت الهی خود و به تبع تعلیمات انبیاء الهی به دنبال عزت، عدالت، محبت و دوستی، آزادی، رفاه و صلح پایدار هستند. همه می خواهند از فرصت زندگی در این جهان برای کمال معنوی و شکوفایی استعدادهای الهی خود بهره ببرند. همه آرزو دارند در زمین حکومتی عادل و فرزانه و سرشار از عشق به انسانها برپا شود تا همگان طعم خلیفه اللهی را بچشند.
دربارۀ اهداف مشترک ملت ها توضیحی مختصر ضروری است:
عزت:
انسان ذاتاً با کرامت است. خداوند عزیز و کریم انسانها را آفریده و از همه خواسته است که با کرامت و عزت زندگی نمایند. سلطه اهریمنی نظام سرمایه داری و فقر اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی ناشی از آن عزت و کرامت انسانها را مخدوش می نماید. کسانی که به نان شب محتاجند و یا تحت سلطه برنامه های استعماری بین المللی قراردارند چگونه می توانند احساس عزت و کرامت داشته باشند؟ اصولاً استعمارگران عزت خود را در ذلت و ضعف دیگران جستجو می کنند.
عدالت:
عدالت سنگ بنا، شرط لازم و نقطه آغاز زندگی حقیقی و شکوفایی حقیقت انسانی و کمال معنوی و مادی اوست. بدون عدالت امکان تحقق اهداف وجود ندارد. مهمترین رکن ماموریت انبیاء الهی و کلیه انسانها برقراری عدالت است. اگر فرصت ها و منابع، عادلانه توزیع نشود اکثریت قاطع ملت ها در محرومیت و ضعف خواهند بود و امکان تاثیرگذاری و اعمال اراده نخواهند داشت. همین امروز بیش از سه میلیارد انسان زیر خط فقر زندگی می کنند و بیش از یک میلیارد نفر در روز حتی به یک وعده غذای گرم دسترسی ندارند. اگر معیار رفاه و برخورداری شایسته انسانی را در نظر بگیریم اکثریت مردم جهان در محرومیت و تنها اقلیتی محدود در برخورداری اند. ظلم بدترین و زشت ترین عمل و در نقطه مقابلِ عدالت و حقیقت انسانی و نابود کننده شخصیت اوست. عدالت ضامن تحقق همه ارزش های انسانی و آسمانی و تضمین صلح و امنیت پایدار است، در حالی که حیات مستکبران در اعمال تبعیض و بی عدالتی است.
محبت:
خلقت و سرشت انسان بر پایه محبت و لطف خداوندی است. انسانها آفریده شده اند تا یکدیگر را دوست داشته باشند. ارزش های انسانی در سایه محبت رشد می کند. کینه ورزی قلب را تاریک و حقیقت انسانی را پژمرده می کند. پیامبران به ویژه پیامبر خاتم(ص) مظهر لطف واسعه الهی به همگان بوده اند “و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین” آمده اند تا محبت را جای دشمنی بنشانند. جهانی را تصور کنید که انسانها یکدیگر را عاشقانه دوست داشته باشند. آیا در آنجا ظلم و تبعیض و یا ناراحتی و فقر وجود خواهد داشت. شیطان و مستکبران برای بازداشتن انسانها از مسیر کمال و رسیدن به اهدافشان، دائما و حتی با سوء استفاده از نام دین، کینه ورزی را ترویج می نمایند. منافع مستکبران در گسترش اختلاف و کینه ورزی بین ملت ها است.
آزادی:
خداوند انسان را مختار آفرید و اجازه داد با انتخاب آزاد خود مسیر کمال را طی و همه خوبیها را در زمین مستقر نماید. حتی اَعمال بسیار خوب اگر با انتخاب آزاد انجام نشود فاقد ارزش است. شناخت و انتخاب عدالت و دیگر ارزش های انسانی باید با آگاهی و آزادی همراه باشد تا بتواند نقش سازنده خود را در تعالی انسانها ایفا نماید.
آزادی هدیه بزرگ خداوند و ضامن رشد معنوی اوست. مستکبران با سلطه بر مراکز رسانه ای و مدیریت جهانی، جنگ همه جانبه روانی و تبلیغی سنگینی را علیه ملت ها سازماندهی و حقیقت آزادی را منکوب کرده اند. در بسیاری از کشورها با حمایت از اقلیت زیاده خواه و با فریبکاری و فشارهای سیاسی و اقتصادی اراده خود را بر ملت ها تحمیل و آزادی آنان را مخدوش می نمایند. اگر آزادی حقیقی جاری بشود جایی برای دیکتاتوری، تحقیر، جنگ، غارت و فقر وجود نخواهد داشت.
رفاه و صلح:
خداوند انسانها را خلق کرده است تا در امنیت، صلح و رفاه زندگی نمایند. نا امنی ، جنگ، درگیری، فقر و محرومیت با فطرت الهی و حقیقت انسانی در تضاد است.
در نگاهی به منطقه و کل جهان دست دشمنان بشریت، دولت امریکا و متحدانش و صهیونیست ها در درگیریها و اختلافات به وضوح مشاهده می شود.
در افریقا، آسیا، امریکای لاتین و خاورمیانه اختلاف و جنگ ایجاد می کنند و همزمان معادن و ثروت ملت ها را غارت می نمایند. آنان برای تخریب قدرت و عزت همه ملت ها، تاکید می کنم همه ملت ها، برنامه دارند.
آیا کسی باور می کند که مسابقه در ساخت و تجارت تسلیحات، انبار کردن هزاران بمب اتم، موشک ها و هواپیماها و سلاح ضد بشری هارپ برای ایجاد امنیت و صلح در جهان باشد. چه کسی باور می کند که تحمیل رژیم اشغالگر و متجاوز قدس به منطقه برای حمایت از مردم یهود و در راستای صلح و رفاه باشد. اصولاً منافع جهانخواران در سایه ناامنی، جنگ و درگیری تامین می شود.
برادران و خواهران محترم
با این توضیحات سئوال این است که برای اصلاح وضع جهان و رسیدن به جامعه ای شایسته انسانی و استقرار مدیریت صالح جهانی چه می شود کرد؟
گرچه شما خود پاسخ را بهتر می دانید لیکن به نظر این برادر کوچک شما چند اقدام اساسی باید انجام شود.
تقویت خود باوری و شناخت قدرت ملت ها
مستکبران تلاش می کنند تا ملت ها را تحقیر و خودباوری آنها را نابود و آنان را از قدرت بی پایان خود غافل نمایند. ترویج خودباوری و معرفی قدرت شکست ناپذیر ملت ها، انرژی عظیم آنها را آمادۀ رها شدن در مسیر اهداف خواهد کرد. قدرت ملت ها تجلی قدرت خداست و هیچ قدرتی نمی تواند با آن مقابله کند.
گسترش آگاهی و شناخت نقشه های دشمنان
در این راه شناخت و معرفی نقشه های دشمنان بشریت برای سلطه بر همه مناطق تعیین کننده است.
آیا کسی شک دارد که درگیری های منطقه ما و دیگر مناطق جهان تماماً به نفع نظام سلطه و صهیونیسم جهانی است. چه کسانی یکدیگر را می کشند و چه کسانی سود آن را می برند؟ برنده نهایی کیست؟ اموال ملت ها در کدام مسیر هزینه می شود؟ آیا یک نفر پیدا می شود که این درگیریها را به نفع ملت های منطقه قلمداد کند؟
آیا کسی هست که دست کثیف قدرتهای فاسد جهانی را در پس پرده حوادث نبیند؟ روشن است که آنها پس از استیصال در برابر خیزش و بیداری ملت ها، طرح فریب و ایجاد درگیری داخلی را عملیاتی کردند.
افشای ضعف ها، ناتوانی ها و زشت کاریهای دشمنان بشریت
معرفی ضعف و جنایات دشمنان بشریت ملت ها را قوی و متحد و با انگیزه می سازد. نباید کسانی که مسئول فقر و کشتارهای وسیع و استعمار و برده داری هستند طلبکار ملت ها باشند. آنها باید پاسخگو باشند. چه اشکالی دارد همگان بدانند که سلطه بین المللی دلار امریکا از عوامل اصلی فقر ملت ها و پوشاندن ضعف های اساسی اقتصاد امریکاست. کسری بوجه و بدهی بیش از ۱۸ هزار میلیارد دلاری دولت امریکا با خلق دارایی کاغذی و تزریق دلار بی پشتوانه به بازارهای جهانی، از جیب همه ملت ها برداشته شده و به جای آن گرانی و فقر تحمیل می شود.
آیا اشکالی دارد همگان بدانند که مستکبران گرچه خود را شکست ناپذیر معرفی می کنند لیکن در واقع بسیار ضعیف و شکننده اند و از قدرت ملت ها وحشت دارند.
تلاش برای وحدت و همبستگی ملی و بین المللی
تحقق اهداف انسانی جهانی فقط با وحدت همه ملت ها، امکان پذیر می شود. به عنوان وظیفه ای مقدس همه باید تلاش کنیم عوامل اختلاف را برطرف و وحدت همه ملت ها برای رسیدن به عدالت و مدیریت صالح جهانی را ترویج و تقویت کنیم.
مستکبران با ایجاد اختلاف و تحریک تعصبات قومی و حتی مذهبی درصدد تفرقه بین ملت ها و تداوم سلطه خود هستند در حالیکه خداوند انسانها را متحد خواسته و دین و مذهب را نیز برای وحدت ملتها فرستاده است. خداوند فرموده است “واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا” گروهی که در مسیر تفرقه حرکت می نماید حتی اگر به قدرت هم برسد ضرر خواهد کرد. تاکید می کنم که وحدت ملی و یا اسلامی در نقطه مقابل وحدت جهانی نیست و باید مقدمه وحدت همه ملت ها در برابر مستکبران و برای رسیدن به اهداف انسانی باشد. وحدتی که تفرقه بزرگتری را شکل دهد کار شیطان و در خدمت استکبار جهانی است. تصور کنید اگر هفت میلیارد انسان برای تحقق عدالت متحد شوند آنگاه اقلیت زورگویان و زورمندان جهانی چه جایگاهی خواهند داشت.
بسط مهرورزی بین ملت ها و رفع کدورت ها
محبت مبنای تعامل انسانهای عدالت خواه است. اگر محبت باشد همه چیز خواهد بود. مولوی عزیز فرمود: از محبت خارها گل می شود.
مستکبران سعی می کنند کینه ورزی را توسعه دهند تا ملت ها کاملاً از هم دور شوند.
سئوال می کنم؛ آیا درگیریهای منطقه ما و کشتن و یا سربریدن زنان و مردان و کودکان جز اجرای نقشه شیطان و نهادینه کردن کینه ورزی و نهایتا تحقق اهداف شوم مستکبران ثمر دیگری خواهد داشت؟
مقابله با ظلم و بی عدالتی جهانی و ترویج عدالت و انصاف
هویت حقیقی و روح جمعی انسانی در مقابله با ظلم جهانی و در مسیر پافشاری بر عدالت و ترویج انصاف شکل می گیرد. اگر فرهنگ ظلم ستیزی عمومی شود، قدرت ملت ها شکوفا و فرصت و فضا برای مستکبران محدود و راه برای استقرار عدالت جهانی باز می گردد.
به رسمیت شناختن حقوق ملت ها
باید حقوق همه ملتها در تعیین سرنوشت به طور کامل محترم شمرده شود. هر ملتی حق دارد نوع حکومت و روش زندگی خود را انتخاب نماید و هیچکس و تحت هیچ عنوانی حق ندارد در امور ملت ها دخالت کند. هر نوع دخالت به ضرر ملت ها و صلح جهانی است.
تلاش برای شکل دهی مدیریت مشترک جهانی
معلوم است تا زمانی که مدیریت جهانی اصلاح نشود و موحدان، صالحان، عدالت خواهان و پاکان بر مراکز اصلی قدرت جهانی حاکم نشوند وضع به همین منوال خواهد بود. این هدف بزرگ جز با مشارکت فعال و عمومی همه ملت ها محقق نمی شود.
همه باید دست به دست هم داده و مدیریت مشترک جهانی با حضور فعال و سازنده همه ملت ها را مستقر سازیم. چنین مدیریتی است که راه را برای حاکمیت عدالت و مهر و عزت در جامعه بشری هموار می کند.
مرحوم پروفسور اربکان در این زمینه بسیار متعهد و فعال و صاحبنظر بود. دو ملت بزرگ و تاریخ ساز ترکیه و ایران نیز همیشه به دنبال همین ارزش ها و اهداف، زندگی و تلاش کرده اند و پیشگام ملت ها در این مسیر بوده و هستند.
دوستان عزیز، برادران و خواهران محترم
معلوم است که شرایط جاری مورد رضایت خداوند نیست و نمی تواند ادامه یابد. باید اتفاق مهمی بیفتد و مناسبات جهان به نفع انسانیت تغییر نماید. باید مطمئن و سرشار از امید باشیم که اراده الهی در جهت اصلاح وضع به نفع انسانهاست و شرایط تغییر خواهد کرد. شما بهتر می دانید که خداوند مهربان از زبان پیامبران و کتب آسمانی آشکارا بشارت داده است که روزی بهترین و زیباترین سرنوشت در سایه حاکمیت توحید و عدالت برای همه انسانها و ملت ها برقرار خواهد شد. این اراده الهی است که فرمود:
” و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر اَنّ الارض یرثها عبادی الصالحون”
“قطعا در زبور بعد از ذکر، نوشته ایم که زمین به بندگان صالح خدا به ارث می رسد”
و یا اینکه فرمود:
” و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین”
“و اراده کرده ایم تا بر مستضعفین در زمین منت بگذاریم و آنان را امامان و پیشگامان و وارثین زمین قرار دهیم”
آری در پس این زمستان طولانی، بهاری زیبا و دل انگیز در راه است. روزی که به خواست و اراده عمومی ملت ها فرزندی از نسل رسول خوبیها و پیامبر خاتم یعنی انسان کامل و منجی کل حضرت مهدی(عج) با همراهی حضرت عیسی مسیح (ع) و همه صالحان به یاری ملت ها می آیند و با مشارکت همگانی، مدیریت شایسته را بر جهان حاکم و در پی آن همه زشتی ها ، غم ها، جدایی ها و کینه ها را به زیبایی ، شادی، همدلی و محبت تبدیل می کنند.
آن روز، روز انسان است. آن روز، روز خداست. آن روز، روز همه است.
زنده باد بهار، زنده باد انسان، زنده باد توحید و عدالت و زنده باد آزادی و عشق.
مجدداً از حسن دعوت و پذیرایی جناب آقای فاتح اربکان و مردم خوب بورسا و ملت و دولت محترم ترکیه و همه کسانی که در برنامه ریزی و انجام سفر مساعدت کردند سپاسگزارم. از مسئولین دولتی و محلی، استانداران، شهرداران، رسانه ها و مأمورین امنیتی و پلیس و همه شما تشکر می کنم و از خداوند منان برای همه سلامتی و عزت مسئلت دارم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته(+)

"Our President, analytical news site"