از دیدگاه آمریکا، دستیابی به توافق در کوتاه‌ مدت منوط به این است که ایران بتواند یکی از فرمول‌های پیشنهادی برای غنی‌سازی اورانیوم را بپذیرد.

نشریه خبری-تحلیلی "یو اس نیوز" (U.S.News) در گزارشی از روند مذاکرات هسته ای و احتمال توافق میان ایران و 1+5 نوشت: «دولت آمریکا می‌گوید، پس از پیشرفت‌های قابل توجه در مذاکرات اخیر، احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران افزایش یافته است.»
"جوزف سیرینسیونه" رئیس صندوق پلاشر فاند، روز 13 فوریه به المانیتور گفت: «روشن است که می‌توان به توافق دست یافت؛ بسیاری از اختلافات حل شده است. اگر به توافقی دست یابیم که نزدیک به شرایط تعیین شده توسط دولت باشد، که به نظر من به آن دست خواهیم یافت، توافق بسیار خوبی خواهد بود. توافقی که حتی بسیاری از منتقدان را شگفت‌زده و راضی خواهد کرد.»
یو اس نیوز در ادامه می نویسد: «پیشرفت‌ یاد شده در مذاکرات اخیر مونیخ رخ داده است. خوش‌بینی دولت آمریکا حاکی از آن است که مذاکرات پیشرفت‌های چشمگیری داشته و اختلافات بر سر توان غنی‌سازی و سایر موارد کاهش یافته است.
پیش از این مذاکره‌کنندگان آمریکایی روش‌های گوناگونی را به مذاکره‌کنندگان ایران پیشنهاد داده بودند که بر اساس آن برای به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای، می بایست به توان قابل قبول غنی‌سازی دست یافت. خواسته واشنگتن این است که غنی‌سازی اورانیوم در حدی باشد که ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای همواره به حداقل یک سال زمان نیاز داشته باشد.»
این نشریه آمریکایی می افزاید: «از دیدگاه آمریکا، دستیابی به توافق در کوتاه‌ مدت منوط به این است که ایران بتواند یکی از فرمول‌های پیشنهادی برای غنی‌سازی اورانیوم را بپذیرد.
آمریکا بر این اعتقاد است که سخنان 8 فوریه رهبر ایران حاکی از آن است که وی نیز یک توافق خوب را قبول خواهد کرد و این نکته مثبتی است. متخصصان این نکته را که رهبران ایران و آمریکا هر دو امکان تمدید مهلت مذاکرات را بعید می‌دانند، مثبت شمرده‌اند و به گفته آن‌ها این نشان می‌دهد که دو کشور می‌دانند اگر بخواهند به توافق برسند لازم است که این کار در همین مدت انجام شود.»
این نشریه چاپ واشنگتن با بیان اینکه "ایران سعی دارد توافق هسته‌ای در داخل نیز مورد قبول واقع شود و انتقاد تندروها علیه آن را کاهش دهد" اضافه کرده است: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران، روز هشتم فوریه در سخنرانی برای فرماندهان نیروی هوایی گفت: «اول از همه می‌خواهم بگویم به نظر من توافق شدنی است، البته توافق بد نه. اگر مذاکره‌کنندگان ایران توافق خوبی امضاء کنند ما قبول داریم. خود من با آن موافقم و مطمئن هستم که مردم ایران با توافقی که احترام، شان و منافع‌شان را حفظ کند مخالفت نیستند.»
یو اس نیوز در ادامه با اشاره به سخنان برخی از مقامات ایرانی می نویسد: «آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه تهران، در نماز جمعه سیزدهم فوریه، مذاکرات هسته‌ای ایران را ستود و مذاکره‌کنندگان را «فرزندان ملت» خواند و به تندروها هشدار داد از مذاکراتی که مورد حمایت رهبر است انتقاد نکنند.
به گزارش رسانه‌های ایران، صفار هرندی، وزیر سابق ارشاد و مشاور سپاه پاسداران نیز عنوان کرد، حدود 72 درصد مردم ایران از توافق هسته‌ای که حافظ حقوق کشور باشد حمایت می‌کنند.»
این نشریه خبری-تحلیلی در پایان می نویسد: «یکی از نکات برجسته سخنان رهبر ایران در روز هشتم فوریه این بود که برای اولین بار وقتی از مذاکرات حرف می‌زد لفظ «توافق احتمالی» را بکار برد.»

"Our President, analytical news site"