شیفتگی و ابراز ارادت حماسی مردم در استقبال از رایحه خوش خدمت و عدالت در خطه محروم و ولایتمدار خراسان جنوبی،که علیرغم سوء تبلیغات و کارشکنی وسیع مخالفین به وقوع پیوست، را می توان منادی تحقق بصیرت عمومی در جامعه اسلامی ،لبیک به احیاکنندگان و ادامه دهندگان گفتمان امام و انقلاب و مهیاشدن بستر تحقق حکومت مستضعفین و ظهور عدالت گستر واقعی در عالم دانست.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ دکتر محمود احمدی نژاد به مناسب عید غدیر خم و به دعوت هیئت بیت العباس (ع) بیرجند در جشن بزرگ ولایت که در شهرستان بیرجند برگزار شد، در جمع هزاران نفری مردم استان خراسان جنوبی سخنرانی کرد.

 متن کامل سخنرانی دکتر احمدی نژاد به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره واعوانه و المستشهدین بین یدیه

اللهم اجعلنـــا من المتمسکین بــولایه امیرالمــومنین علی علیه السلام و اولاده المعصومین علیهم السلام

خداوند را سپاسگزارم که در بزرگترین و بهترین و زیباترین عید سال توفیق سفر به خراسان جنوبی و زیارت چهره مردم مومن بیرجند و دیگر شهرها و روستاها را عنایت فرمود.

مردم این دیار، مردمانی وفادار، پرتلاش،  انقلابی، کم توقع، مقاوم و همیشه موجب عزت و مرزبانانی امین برای کشور هستند. خدا را از سفر مجدد به این منطقه فرهنگی و عزیز سپاسگزارم. من خاطره سفرهای استانی به این استان را هیچ وقت فراموش نمی کنم. محبت مردم، برزگواری مردم، تلاش و خستگی ناپذیری این مردم زبانزد است.

من افتخار می کنم که خدا توفیق داد در یک دوره ی کوتاهی خادم این مردم باشم و افتخار می کنم که اولین سفر استانی به استان شما بود.

بزرگترین عید بشریت و همه هستی، عید غدیر است. چرا که نتیجه گیری از بعثت سلسله انبیاء الهی و ضامن تداوم راه و تحقق اهداف و آرمان های آنان است.

با تبریک این عید بزرگ و بی نظیر و به یاد همه حجاج عزیز و بویژه هموطنانی که در منا و در نتیجه سوء مدیریت مسئولان سعودی و یا توطئه دشمنان جان باختند فاتحه ای قرائت می نماییم.

در محضر شما عزیزان مطالبی درباره عید غدیر عرض می نمایم.

خداوند مهربان برای هدایت بشر به سوی کمال و کمک به او در مسیر سخت برپایی ارزش­های الهی، توحید، عدالت و مهربانی در جامعه، انسانهای پاک و فداکار، انبیاء را مبعوث و از آنان خواست مردم را به توحید و استقرار عدالت تشویق نمایند. از مردم خواست که از پیامبران که اجری نمی خواهند و جز محبت و دلسوزی نسبت به مردم ندارند اطاعت و پیروی نمایند.اگرچه پیامبران و خاتم و کامل آنان حضرت محمد مصطفی(ص) همه وجود، عمر و توان خود را صرف خدمت به جامعه و تشویق مردم به عدالت و انصاف و خداپرستی کردند اما در پایان ارسال رُسُل و ختم رسالت، خداوند مهربان بالحنی عتاب آلود، پیامبر اعظم و محبوب ترین خود را مورد خطاب قرار داده و به امر مهمی فرمان می دهد. در این خطاب، خداوند انجام رسالت الهی را به ابلاغ اصل امامت و معرفی امیرمومنان علی علیه السلام و یازده فرزند آن امام به عنوان امام جامعه، منوط می فرماید. خداوند می فرماید اگر این حقیقت را ابلاغ نکنی رسالت الهی را ابلاغ نکرده ای و خداوند تو را ای رسول از مردم حفظ خواهد کرد.

از این روند و این خطاب دو امر مهم آشکار و اثبات می گردد.

اول: اصل امامت جامعه

اصولا بدون حکومت، شیرازه امور از دست می رود و امنیت لازم و شرایط مناسب برای زندگی و تعامل و رشد و حرکت به وجود نمی آید. باورها و رفتار حکومت همه باورها و زوایای فکری، اخلاقی، سنت ها و مناسبات اجتماعی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و شکل می دهد. حکومت صالح مهمترین رکن جامعه است. اگر بهترین اندیشه و باورها در جامعه جاری و بهترین امکانات مادی نیز در دسترس باشد، لیکن حاکمیت از صلاحیت های لازم برخوردار نباشد جامعه روی آرامش و صلاح نخواهد دید و پیشرفت حقیقی و پایدار اتفاق نمی افتد.

حکومت صالحان لازمه و ضامن دوام و رشد و کمال جامعه و شکوفایی استعدادها و پیشرفت ماندگار ملت هاست.هر مقدار حکومت به صلاحیت های لازم و به ویژه ایمان به توحید و عدالت مداری نزدیک باشد، جامعه امن تر و بستر برای رشد تعامل و تکامل انسانها فراهم تر است. از ابتدای خلق بشر همواره مهمترین چالش و درگیری اصلی، بر سر شکل و نوع حکومت و حاکمان بوده است.

عدالت که ترجمه عملی توحید و یگانه پرستی است باید حاکم بر رفتار اجتماعی مردم به ویژه حکمرانان باشد.حاکمیت عدالت، شرایط مناسب برای تکامل معنوی و مادی انسانها را فراهم می کند و ضامن استقرار امنیت و صلح و محبت است. ارزش های الهی و انسانی به میزان پایبندی حاکمان به آن در جامعه منتشر و پایدار می شود و به میزان تقصیر یا قصور حاکمان از جهت این ارزش ها و اشتباهات آنان، نابسامانی، بدی و بی اخلاقی، ظلم، تبعیض، تحقیر و فساد در جامعه گسترش می یابد.

یک اشتباه جزیی از حاکم در مسیر اجرا چه بسا، خسارات جبران ناپذیری وارد می کند. معلوم است که برای برپایی کامل ایمان، استقرار صلح، امنیت پایدار و فراهم کردن بستر رشد و پیشرفت همه انسانها، باید عدالت به طور کامل برپا شود و عدالت کامل برپا نخواهد شد جز با حاکمیت انسان کامل، معصوم و بدون اشتباه که مظهر توحید اکمل و ایمان اتم و عدالت محض است. این فلسفه امامت و ولایت است که پیگیری و ابلاغ آن ماموریت همه پیامبران الهی بوده است.

آماده سازی زمینه برای رسیدن بشریت به این حقیقت و پیوند دادن دل و اندیشه و عمل انسانها به آن، کار اصلی انبیاء الهی بوده است. همه پیامبران همین هدف را دنبال کرده اند و خاتم آنان ماموریت همه آنان و خودش را با ابلاغ امامت امیرالمومنین و یازده امام از نسل ایشان کامل نموده و به پایان برده است.

روشن است که انسانها در مسیر کمال، باید آزادانه به این ضرورت برسند و حاکمیت امام معصوم و انسان کامل را آگاهانه انتخاب نمایند. انتخاب باید آزادانه و آگاهانه باشد چرا که پس از آن باید زندگی و حرکت و رفتار جدیدی در انسان و جامعه شکل بگیرد. انسانها با رشد معرفتی و ایمانی خود و با پیوند با امام، ظرف تحقق اراده الهی شده و در یک مسیر بی انتهای کمالی وارد می شوند. شرط اثر بخشی پیوند انسانها با امام، انتخاب آگاهانه و آزادانه است. چرا که باور و اندیشه و عمل باید در راستا و مسیر امام قرار گیرد تا انسان را به مقصد برساند. در غیر اینصورت اندیشه و ایمان و عمل از صراط مستقیم فاصله می گیرد و به کج راهه می رود.

امام همان صراط مستقیم و چراغ راه و راهنماست. گرچه حاکمیت انسان کامل و معصوم، وعدۀ همه انبیا و ستون فقرات دعوت آنان است، لیکن خود مردم باید به معرفت آن حقیقت برسند و آن را آزادانه انتخاب نمایند. چرا که مردم باید پای آن بایستند و لوازم آن را بپذیرند. مردم هستند که باید حرکت کنند و با ایمان به خدا و حاکم کردن عدالت، مسیر رشد را طی کنند و این فقط با آزادی انتخاب ممکن است. فلسفه غیبت امام زمان، رسیدن جامعه بشری به آن درجه از رشد و آگاهی است که وجود شریف و نازنین امام عصر(ع) را از روی عقل و عشق بپذیرد و بدان بگرود.

دوم: نقطه تمرکز اغواگری شیطان

شیطان دشمن آشکار انسان هاست و قسم خورده است که آنان را اغوا کند. معلوم است که طراحی و دشمنی شیطان بر محور اصلی رسالت انبیا یعنی امامت و حقانیت و ارزش های آن و ارتباط انسانها با امام و انسان کامل متمرکز است. همه کینه شیطان و شیطانیان با امام و پیروان امام است. شیطان ابتدا تلاش می کند که انسانها با حقیقت امام آشنا نشوند. تلاش می کند با انحراف افکار از امام و قطع رابطه مردم با امام، موضوعات موهوم دیگری را جایگزین و سعادت مردم را در جای دیگری معرفی نماید. اما اگر مردم با امام آشنا شدند، آنگاه تلاش می کند که راه، چهره امام، یاران و پیروانش را مخدوش نماید و اگر این نیز کارگر نشد، آنگاه امام را به شهادت برساند و دست مردم را از امام کوتاه کند.

امویان و عباسیان، بالاترین خباثت ها را درباره خط امامت و ولایت و ائمه طاهرین بکار بردند. آنان با علم و اقرار به حقانیت ائمه طاهرین، حق آنان را با فریب و جنایتکاری غصب کردند. می­ گفتند مگر امام علی (ع) نماز هم می خواند؟ در حالیکه امام اصل و حقیقت نماز است. ولی شیطانیان چه ها که نمی ­گفتند .امام و یارانش را مسئول خرابی ها و ضعف ها معرفی می­ کردند. بالاترین تبلیغات و جنگ روانی را علیه امام و ائمه و یاران آنان راه انداختند. پیروان حقیقی امیرالمومنین و دیگر ائمه و باورمندان به ایشان را رافضی، خارج از دین و یا منحرف می نامیدند. این سنت تاریخ است که همواره ملأ و همه مترفین و سلطه گران و فرعونیان، پیامبران و یاران حقیقی آنان را منحرف و خارج از دین آبا و اجدادی معرفی می کردند. به مردم می گفتند که اینان میخواهند شما را از دین آباء و اجدادی منحرف نمایند.

هتک حرمت و زدن اتهام، توهین و افتراء را حق خود دانسته و با تکرار بهتان تلاش می کردند ذهنیت جامعه را نسبت به پیامبران و ائمه و پیروان آنان مخدوش نمایند. بیشترین خباثت ها، طراحی های تبلیغی، جنگ روانی و سخت گیریهای تاریخی علیه امامان و یاران و پیروان آنان اعمال شده است.

با به شهادت رساندن امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین علیهم السلام تصور می کردند کار را تمام کرده اند. در صحنه عاشورا همه کار کردند تا جریان امامت را به خیال خود ریشه کن نمایند.

امروز جریان تکفیری و وهابی و صهیونیسم جهانی، نماد کامل خط شیطان هستند. سر کودک، زن و مردم بی دفاع را می برند و می گویند ما در خط پیامبر هستیم. کودک را آموزش سر بریدن می دهند. اینان از جنس و نسل همان مدعیان پیروی از پیامبر(ص) و جریان مقابل جانشینان بر حق پیامبر در صدر اسلام هستند که در جریان تاریخ، امروز به اینجا رسیده اند.

غدیر مهمترین حادثه و بزرگترین عید بشر

رشد و کمال انسانیت در سایه پیگیری اهداف غدیر است. حتی حفظ ایران و ایرانی در سایه باورمندی و پیروی از غدیر و فرهنگ غدیر است. غدیر جاری در تاریخ و هستی و رمز خلق عالم و جامعه انسانی است. غدیر روز انسان و انسانیت و توحید و عدالت و متعلق به همه انسانها و عید همگانی است. غدیر و نهال برآمده از آن یعنی امامت انسانهای صالح و کامل و معصوم، نقطه اتکاء و پشتیبان روحی و معنوی انسانها و لازمه تحقق همه آرزوهای انسانی و الهی مردم است.

نگاهی به خطبه غدیر بکنید. در این خطبه پیامبر اعظم و خاتم(ص) با بیش از یکصد عبارت، ضرورت اصل امامت، اهمیت پیروی از امام، صلاحیت های امام علی علیه­ السلام و فرزندانش و خطرات عدم همراهی با آنان را به صراحت مورد تاکید قرارداده است. پیامبر اعظم به صراحت نقش منافقین یعنی همان عُمال شیطان را در مخالفت با اصل امامت و مصداق آن بیان فرموده است. پیامبر اعظم به صراحت از یازده امام بعد از امیرالمومنین و به ویژه از امام مهدی موعود (ع) نام می برد و ضرورت ایمان به آنان و تبعیت از ایشان را اعلام می فرماید. ایشان شرط پذیرش ایمان به خدا و پیامبر خدا را ایمان به ائمه طاهرین علیهم السلام برمی شمارد.

شرایط و چگونگی برپایی غدیر را مشاهده کنید. به فرمان الهی تمام جزئیات و کلیات به گونه ای طراحی شده است که باید حادثه ای بی نظیر و استثنایی و مهمتر از هر حادثه دیگری اتفاق بیفتد و به گوش همگان برسد و در همه یادها ماندگار شود. و پیامبر خاتم به زیبایی هر چه تمامتر و با دقت و حساسیت بسیار بالا، آخرین ماموریت و تکمیل رسالت خود را به انجام رسانده و پیام غدیر را در همه تاریخ منتشر کرد. پیامبر اعظم قبل از روز غدیر نیز در فرصت­های مختلف بارها وصایت و جانشینی امیرالمومنین و فرزندانش را مورد تاکید قرار داده ­اند و در صحنه های گوناگون شایستگی و حقانیت ایشان را در عمل و مقابل چشم همگان اثبات کرده ­اند.

در روز اول بعثت، امیرالمومنین اولین فردی بودند که ایمان آوردند و تبعیت کردند و پیامبر در اولین جلسه علنی کردن بعثت فرمودند که ایشان برادر و جانشین من است. گرچه این اقدام الهی ایشان با تمسخر بعضی سران خودخواه و لجوج قریش مواجه شد. اینک ما هستیم و استمرار غدیر و مسئولیت سنگینی که خداوند از طریق رسول آخر خود بر عهده همه گذاشته است.

امروز که جامعه بشری پس از تجربه راههای گوناگون و کسب معرفت بالاتر و با هدایت الهی به سرعت متوجه اصل امامت و حقیقت انسان کامل و ضرورت رسیدن به او و برپا کردن جامعۀ در تراز او می شود، مکر و حیله شیطان و مستکبران پیچیده تر و گسترده تر از گذشته می شود. به نسبت رشد و نزدیک شدن انسانها به معیارهای امام، شیطان گرچه عقب نشینی می کند لیکن پشت نقاب و شعار خواسته های اصلی و آرزوهای فطری و تاریخی انسانها سنگر می گیرد. امروز جامعه بشری خواستار آزادی، حق انتخاب، حقوق برابر و حاکمیت صالح و عادل است و شیطان در قالب حکومت های شیطانی و استکباری همین شعارها را سردست می گیرد و مدعی آنها می شود، در حالیکه در واقع ضد اینها عمل می کند.

نگاهی به منطقه داشته باشید. مستکبران گروههای تروریستی را خلق می کنند. یعنی کسانی را که زن و کودک را سرمی برند و همزمان به دروغ مدعی اسلام حقیقی و پیروی از پیامبرند. کشور اسلامی و مسلمانان را با بمباران وحشیانه با خاک یکسان و هزاران زن و کودک و مرد را به خاک و خون می کشند و همزمان ادعای خادمی حرم الهی و مالکیت اسلام را هم دارند.

مستکبران با رهبری شیطان بزرگ، خفقان را بر جهان حاکم و معادن و منابع را غارت می کنند و جنگ راه می اندازند. هزارهزار می کشند و همزمان مدعی دفاع و حمایت از آزادی و حقوق مردم می شوند. در حالیکه در سراسر جهان گروههای تروریستی را سازماندهی کرده و به جان مردم انداخته اند، مدعی مبارزه با تروریسم می شوند. این نتیجه حاکمیت شیاطین و در نقطه مقابل غدیر و ولایت الهی است.

امروز و در استمرار غدیر، در دوره امامت امام عصر(ع) قرار داریم. شیطان توانسته است یازده امام را توسط طاغوتها و شیطان صفت ها از عرصه حاکمیت دور و یا زندانی کند و نهایتا به شهادت برساند. شیطان تاکنون مانع از دسترسی عمومی مردم به امام و بهره مندی از خزانه علم و ایمان و معنویت و عدالت و مدیریت الهی و بی نظیر او در عرصه زندگی اجتماعی شده است. لیکن او نیز می داند که دوران امروز، ایستگاه آخر است. ظهور آخرین منجی و امام که حاکمیت او وعدۀ الهی و امری حتمی است و ملت ها در یک سیر کمالی به آن سو در حرکتند، ایستگاه آخر در مهلت طولانی شیطان برای اغوای انسانهاست. بالاترین بغض شیطان در این دوران بروز می کند چرا که عمر او و اغواگری هایش با ظهور کامل امام و حاکمیت تام او به پایان خواهد رسید.

امروز شیطان با تمام قوا و با همه ایادی و پیروانش به میدان آمده است تا مانع از اتفاق بزرگ پیوستن عمومی مردم به انسان کامل شود. اتفاقی که در راه است و به فضل الهی بسیار، بسیار زودتر از آنچه بدخواهان تصور می کنند خواهد رسید. انهم یرونه بعیداً و نراه قریباً رودخانه زلال و جاری غدیر از پیچ و خم تاریخ به نزدیکی های اقیانوس رسیده است و تنها یک همت عمومی و خیزش جهانی دیگر می طلبد. ارتقاء معرفت و همبستگی و خواست ملت ها در مطالبه حق و عدل و حاکمیت صالح و مصلح کل، رمز و راز وقوع آن دوران درخشان و بی نظیر است.

همه حوادث تاریخ را باید در راستای تحقق اهداف غدیر تحلیل و بررسی کرد. معیار درستی تصمیمات و اقدامات و مجاهدات، همراستایی با اهداف غدیر است.

به فضل الهی امروز، امام حاضر و ناظر است و قریب به یک هزار و دویست سال است که از تمام مکر و کید شیاطین و طواغیت و مستکبران محفوظ مانده است. امام در صحنه جهان اگرچه غیر ظاهر ولکن حاضر و منتظر رسیدن جامعه جهانی شایسته و تراز حکومت سراسری توحید و عدالت است. ما انسانها عقب افتاده ایم یا بهتر بگویم بر اثر اغوای شیطان پابه ­پای پیامبر و امام حرکت نکرده ایم.

رمز دشمنی و کینه توزی تمام نشدنی شیطانیان و مستکبران با ملت ایران را باید در این جست که ملت بزرگ و مومن و عدالت جوی ایران با حقیقت امام آشنا شده و بدنبال اتصال به او و برقراری حاکمیت او در جهان است و جمهوری اسلامی، یادگار امام عزیز راحل، این مسئولیت عظیم را در حساس ترین دوران برعهده دارد. و این از دید شیطان، مستکبران و طاغوتیان نابخشودنی و بزرگترین جرم است.

امروز علیرغم شدت کینه ورزی و طراحی شیطان و مستکبران به فضل الهی و همزمان با رشد معرفتی انسانها، سخن گفتن از غدیر، امام، جامعه جهانی، عدالت و توحید؛ زیباتر، قابل فهم تر و جذاب تر از همیشه است. انسانها در مسیر تکاملی خود به دوره ای رسیده اند که فهم جهانی از انسان، تصور و مطالبه یک حکومت واحد در جهان و مطالبه عدالت و پاکی و مهرورزی در سایه توحید، بسیار بهتر و عمیق تر و موثرتر و فروزان تر از همیشه تاریخ است.

رشد عمومی بشریت در مقیاس جهانی و گرایش عاقلانه و عاشقانه انسان ها و ملت ها به اصول و ارزش های اخلاقی نظیر: پاکی، صلح، عشق، عدالت، مهرورزی، آزادی، پیشرفت، رفاه، تعالی و همه خوبی ها که از فطرت پاک انسان سرچشمه می گیرد و حقیقت وجودی او به عنوان بالاترین مرتبه ظهور حقیقت الهی در هستی را به نمایش می گذارد، از یک سو؛ و بروز چهره شیطانی، استکباری، ضد بشری، خودخواه، فساد طلب، خودکامه، جبار، ستم پیشه و نهایتا جامع صفات رذیله که توده های میلیاردی بشر بالنده و رشد یابنده را به بندگی و بردگی فکری می خواند و حقوق آنها را نادیده گرفته و پایمال می کند از سوی دیگر می­ رود تا صحنه بزرگ و بی­ نظیر تاریخ را در مصاف تمامیت حق در برابر تمامیت باطل، یعنی جامعه حداکثری بشریت مستضعف در برابر اقلیت قدرت­مدار مستکبر، پدیدار سازد. و این همان بزرگترین وعده خداوند در سراسر تاریخ هستی است که معمار، مدیر و پیشوای الهی همه بشریت، امام عشق و عقل و علم، پرده از رخسار دلربا برداشته و با ارتقای سطح معرفت و دامنه تعقل و اندیشه­ ورزی و نمایان ساختن حقیقت و باطن انسان و عالم، کام تلخ و خشک بشریت تشنه و محروم را به شهد گوارای لطف و رحمت الهی برای همیشه سیراب خواهد کرد. شیطانیان آن را دور می انگارند ولیکن حق طلبان آن را بسیار نزدیک می­ یابند.

در پایان بار دیگر این عید سعید سراسر برکت را به جامعه بشری، عموم مسلمین، پیروان مکتب علوی، منتظران ظهور مهدوی(عج)، به ویژه ملت بزرگ ایران و مقام معظم رهبری صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می کنم.

از شما مردم خوب و دوست داشتنی، برگزار کنندگان مراسم، برادران و خواهران مومن و انقلابی، عزیزان بسیج، هیئت امناء مسجد، امام جمعه محترم و مسئولین ارجمند شهر و استان سپاسگزارم.

یک نفر از عزیزان گفت: به شما تهمت زیاد می زنند، جواب بدهید. من وجودم فدای مردم است. بنده یک ثانیه وقت مردم را خرج دفاع از خودم نخواهم کرد.همه وجود من خرج مردم بیرجند و خراسان جنوبی

موفق و سربلند باشید(+)