رهبر انقلاب اسلامی، بار ديگر با يادآوری تاريخ و ميراث پرافتخار فرهنگی كشور افزودند: روزگاری كه غرب در تاريكی مطلق علمی به سر می‌بُرد، ايران پيشتاز و پيشانی قافله برجسته علمی در كشورهای اسلامی بود.

صدها نفر از برگزيدگان و منتخبين علمی، فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی و اقتصادی استان كرمانشاه صبح امروز(سه‌شنبه) و در هفتمين روز سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان، با ايشان ديدار كردند و به تبادل نظر در زمينه‌های گوناگون پرداختند.
به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای حضرت آيت‌الله خامنه‌ای پس از شنيدن ديدگاه‌ها و مطالب 13 نفر از برگزيدگان استان كه 1 ساعت و نيم به طول انجاميد، زمينه را برای حركت كاروان ملی ايرانيان به سمت اهداف و افق‌های درخشان فراهم خواندند و با تحسين اهداف بلند‌پروازانه جوانان در ترسيم افق آينده كشور تأكيد كردند: به ياری پروردگار و همت و تلاش عموم مردم به ويژه فرهيختگان و نخبگان، ملت عزيز ايران در آينده از ذخاير علمی و فرهنگی و تمدنی فراوان‌تری برخوردار خواهد بود.
ايشان، با ابراز خرسندی از ديدار به‌يادماندنی و پُر مغز با منتخبين استان كرمانشاه، اين استان را سينه ستبر و چهره زيبای ايران در عرصه‌های علمی، هنری، فرهنگی و ادبی خواندند و با اشاره به روحيه پهلوانی و تلاش تحسين‌برانگيز انقلابی در استان افزودند: همه ويژگی‌های لازم و خصائل نيكو در اين استان نخبه‌پرور جمع شده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با يادآوری آشنايی ديرين خود با شماری از فرهيختگان و انديشمندان استان كرمانشاه، افزودند: متأسفانه چهره حقيقی علمی، ادبی و هنری اين منطقه، آنگونه كه بايد و شايد شناخته شده نيست و مراكز تبليغات و صداوسيما بايد به كمك زبدگان منطقه، در اين زمينه تلاش كنند.
رهبر انقلاب اسلامی، هدف اصلی از ديدار با برگزيدگان و منتخبين را ترويج تكريم نخبگان و صاحبان فكر و خلاقيت، خواندند و خاطرنشان كردند: قدرشناسی از برجستگان جامعه و احترام به آن‌ها، بايد به عرف و عادتی همگانی تبديل شود.
ايشان، شناسايی و معرفی نخبگان و تكريم آنان را زمينه‌ساز الگوسازی در جامعه برشمردند و افزودند: انگيزه ديگر رهبری از حضور در چنين جلساتی، تأكيد بر ضرورت الگوسازی برای نسل جوان در همه عرصه‌ها و زمينه‌هاست.
ايشان، تلاش شبكه‌های رسانه‌ای نظام استبداد بين‌المللی را برای برجسته كردن الگوهای منحرف و سخيف، برگرفته از اهداف خطرناك پروتكل‌های صهيونيستی دانستند و افزودند: اين الگوسازی شبكه‌ای، بر اساس سياست‌های مشخص و مدون صورت می‌گيرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، آشكار شدن استعداد ذاتی ملت ايران را دومين هدف ديدار با منتخبان و نخبگان خواندند و با اشاره به سياست قديمی استعمار در تحقير و ناكارآمد جلوه دادن مردم ايران تأكيد كردند: جوانان و نخبگان ملت در 32 سال اخير بطلان اين سياست ضد ايرانی را با پيشرفت‌های گاه اعجاب‌انگيز علمی و فناوری اثبات كرده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامی، بار ديگر، استعداد ايرانيان را از متوسط استعداد جهانی بالاتر خواندند و با يادآوری تاريخ و ميراث پرافتخار فرهنگی كشور افزودند: روزگاری كه غرب در تاريكی مطلق علمی به سر می‌بُرد، ايران پيشتاز و پيشانی قافله برجسته علمی در كشورهای اسلامی بود.
ايشان افزودند: اين واقعيات تاريخی، نشان‌دهنده استعداد برتر و ذخاير سرشار انسانی در اين نقطه عالم است كه اين استعداد ذاتی و درخشان، بايد امروز، بار ديگر، آشكار شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اعلام نتايج تحقيقات مراكز جهانی مبنی بر چند برابر بودن سرعت و شتاب رشد علمی ايران در مقايسه با متوسط جهانی افزودند: با تكيه بر باور جوان ايرانی به استعدادهای خود ضمن حفظ و افزايش اين شتاب اميدبخش، به مرزهای كنونی علم می‌رسيم و با پشت سر گذاشتن اين مرزها، افق‌های نوين علمی را در مقابل جامعه بشری خواهيم گشود.
رهبر انقلاب اسلامی، خدمت به تعالی انسان را هدف حقيقی و اصلی پيشرفت‌ها و برجستگی‌های بشری دانستند و با اشاره به سوءاستفاده زورگويان و سرمايه‌اندوزان جهانی از علم و هنر افزودند: هاليوود به عنوان مركز سينمای جهانی در خدمت انحطاط بشر است و نصيب ملت‌های افغانستان و عراق از علم غربی فقط بمب و سلاح شيميايی است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای علم و هنر را در ذات خود، موهبت‌های الهی برشمردند و افزودند: ملت ايران و نظام جمهوری اسلامی، اين پديده‌های متعالی را در خدمت اسلام و معنويت و تعالی بشر قرار خواهد داد.
ايشان در پايان سخنانشان، استفاده صحيح و برنامه‌ريزی شده از نبوغ و استعداد جوانان و نخبگانِ همه عرصه‌ها را، از واجب‌ترين وظايف مسئولان خواندند و تأكيد كردند: جريان نوآور و خلاق جاری در كشور، بايد تقويت شود تا انشاءالله آينده درخشان ايرانيان را رقم زند.
در ابتدای اين ديدار جمعی از منتخبين استان كرمانشاه، مطالب مورد نظر فرهيختگان و برگزيدگان استان را با رهبر انقلاب اسلامی در ميان گذاشتند.
اسامی منتخبين و مهمترين محور سخنان آنها به اين شرح است:
ـ ماموستا ملا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت كرمانشاه؛ بر وحدت سنی و شيعه و استمرار حضور هموطنان اهل سنت در همه عرصه‌های دفاع از اسلام، انقلاب و ايران تأكيد كرد.
ـ پرفسور مجتبی شمسی‌پور، دانشمند برتر جهان اسلام و مؤلف كتاب سال؛ تبديل پيشرفت‌های علمی به فناوری‌های مورد نياز كشور را زمينه‌ساز شتاب بيشتر اقتدار علمی ايران خواند.
ـ استاد عبدالله جواری، استاد خوشنويسی و چهره ماندگار؛ پيشنهاد تأسيس دانشگاه هنر در استان كرمانشاه را ارائه داد
ـ مريم هاشمی‌فرود، بسيجی و برنده مدال طلای وشوی مسابقات جهانی؛ ضمن تقديم مدال جهانی خود به رهبر معظم انقلاب گفت: استعداد جوانان لايق ايرانی در عرصه های مختلف ورزشی، در صورت برنامه‌ريزی بهتر، درخشش و شكوفايی فراوان‌تری خواهد يافت.
ـ سيدقباد رهبر زاده دكترای دندانپزشكی، برادر شهيد و از هموطنان اهل حق؛ شهيدان جامعه اهل حق را نشان‌دهنده همراهی هميشگی آنان با انقلاب كبير اسلامی دانست.
ـ اميرحسين افروز نژاد، رتبه اول جشنواره خوارزمی و فرزند شهيد؛ خواستار حمايت بيشتر و برنامه ريزی شده مراكز مربوط از استعدادهای جوان و تجهيز دانشگاه‌های استان شد.
ـ زهرا جامه‌بزرگ، رتبه اول دكترای دانشگاه علامه طباطبايی، توجه بيشتر به تكنولوژی آموزشی را در حل برخی مشكلات آموزشی ـ اجتماعی مؤثر دانست.
ـ جهانبخش رحمتی از سران و معتمدان ايل تركاشوند، گفت: عشاير به عنوان سربازان اسلام و ايران همچنان در صف مقدم همه عرصه‌های دفاع از انقلاب قرار دارند.
ـ استاد محمدعلی سلطانی، پژوهشگر و نويسنده اهل سنت، با اشاره به فرهنگ كهن و غنی استان، روابط برادرانه پيروان همه مذاهب و اقوام مختلف در منطقه را نمونه خواند و اين استان را از پايگاه‌های خدمات متقابل اسلام و ايران دانست
ـ آسيابانی از فرماندهان و بسيجيان دوران جنگ تحميلی با خاطراتی از حماسه دفاع مقدس، فضای جلسه را با عطر ايثار و استقامت رزمندگان و شهداء معطر كرد.
ـ هوشمند دولت ياری، كشاورز نمونه گندم كار و جوان برگزيده جشنواره علی اكبر، ايجاد تشكل‌های مردمی در بخش كشاورزی را باعث ثبات قيمت‌ها و توسعه صادرات كشاورزی استان دانست.
ـ مريم صحرارو، رتبه اول المپياد شيمی، تسريع در تكميل طرح پرديس غرب كشور را خواستار شد.
ـ اميد اسلام‌پناه، دبير نمونه كشور، زبان فارسی را دارای ظرفيت تبديل شدن به زبان مرجع علمی در جهان دانست و برای تحقق اين مهم پيشنهاداتی بيان كرد.
در پايان اين ديدار منتخبان و برگزيدگان استان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه كردند.