تیمی که رئیس‌جمهور برای مذاکرات هسته‌ای تعیین کرده‌اند افراد، خوب، امین و دلسوزی هستند که دارند برای صلاح کشور تلاش می‌کنند. البته من نگرانم چون طرف مقابل اهل حیله‌گری، خدعه و خنجر از پشت زدن است/هر وقت به زمانی که برای پایان مذاکرات معین شده نزدیک می‌شویم لحن طرف مقابل به خصوص آمریکایی‌ها، تندتر، سخت‌تر و خشن‌تر می‌شود. این جزء شگردها و حیله‌های اینهاست‬‎.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با امام خامنه‌ای دیدار کردند.
مهمترین محورهای سخنان رهبر انقلاب به شرح ذیل است:
** تیمی که رئیس‌جمهور برای مذاکرات هسته‌ای تعیین کرده‌اند افراد، خوب، امین و دلسوزی هستند که دارند برای صلاح کشور تلاش می‌کنند. البته من نگرانم چون طرف مقابل اهل حیله‌گری، خدعه و خنجر از پشت زدن است‬‎.
** هر وقت به زمانی که برای پایان مذاکرات معین شده نزدیک می‌شویم لحن طرف مقابل به خصوص آمریکایی‌ها، تندتر، سخت‌تر و خشن‌تر می‌شود. این جزء شگردها و حیله‌های اینهاست‬‎.
** مسئولین آمریکایی به مناسبت اینکه یک دلقک صهیونیست آنجا رفته و حرف‌هایی زده برای اینکه خود را کنار بکشند، مطالبی گفتند؛ اما ایران را هم متهم به ترویسم کردند. این حرف خنده‌آور و این اظهارات سخیف و مشمئزکننده است‬‎.
** دولتی که خبیث‌ترین تروریست‌ها یعنی داعش و امثال آن را به وجود آورده و از آنها حمایت می‌کند، آمریکا و همپیمانانش در منطقه هستند.
** آمریکا صریحا از دولت جعلی صهیونیست که دولت تروریستی است حمایت می‌کند و این زشت‌ترین شکل حمایت از تروریسم است‬‎.
** نامه سناتورهای آمریکا نشانه فروپاشی اخلاق سیاسی در نظام آمریکاست. دولت‌ها طبق مقررات بین‌المللی به تعهدات خود پایبندند و با تغییر دولت در کشورها نقض تعهد نمی‌کنند‬‎. در نامه گفته‌اند که ما می‌خواهیم قوانین خود را به ایران یاد بدهیم، ما احتیاجی به درس آنها نداریم؛ مسئولین نظام بلدند که اگر به توافقی برسیم چگونه عمل کنیم که آنها نتوانند جمهوری اسلامی را پشت در نگه دارند‬‎.
**منظور مستکبرین از تغییر رفتار نظام اسلامی همان تغییر سیرت نظام اسلامی و همان تغییر نظام است. اسلام‌هراسی ترجمه سراسیمگی قدرت‌ها در مقابل اسلام است. در مقابل اسلام هراسی نباید منفعل شد‬‎.
** اسلام‌هراسی نتیجه عکس می‌دهد و اسلام را در کانون پرسش مردم و جوانان دنیا قرار خواهد داد. باید اسلام ناب را که اسلام طرفدار مظلوم و ضد ظالم، اسلام طرفدار عقلانیت و ضدقشری‌گری و تحجر، اسلام متعهد و حاضر در متن زندگی است، معرفی کرد.
** مطالبه اسلام، تحقق کامل دین و ایجاد نظام اسلامی به نحو کامل است. چیزی به نام دین حداقلی در معارف دینی نداریم. حتی برخی بخش‌های برجسته دین نظیر اقامه قسط نباید موجب بی‌توجهی به سایر احکام شود‬‎.
** شخصیت، سوابق و لواحق آیت الله یزدی نشان می‌دهد که انتخاب ایشان برای ریاست خبرگان مناسب و بجاست. یاد آیت الله مهدوی را که علاوه بر مجاهدات قبل و بعد از پیروزی انقلاب، مظهر یک روحانی اثرگذار و عالم عامل بودند، گرامی می‌داریم‬‎.
** اجلاس خبرگان بسیار متین برگزار شد. این کار بزرگ الگویی برای دستگاه‌هایی است که این انتخابات با متانت کامل، بدون آنچه در جلسات یارگیری و انتخاباتی پیش می‌آید، انجام شد‬‎.(+)
"Our President, analytical news site"