هر چند رسانه‌های جبهه مخالف دولت سعی دارند با خلاف واقع‌گویی و آنچه خود دوست دارند، استقبال مردم از رئیس جمهور در سفرهای استانی را کمرنگ‌تر از قبل جلوه دهند اما آنچه وجود دارد و رخ می‌دهد، گویای واقعیت دیگری است.

هر چند رسانه‌های جبهه مخالف دولت سعی دارند با خلاف واقع‌گویی و آنچه خود دوست دارند، استقبال مردم از رئیس جمهور در سفرهای استانی را کمرنگ‌تر از قبل جلوه دهند اما آنچه وجود دارد و رخ می‌دهد، گویای واقعیت دیگری است.

خبرگزاری مهر که همچون همیشه آغازگر این فضا بوده، در سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان، یک عکس هوایی از خودروهای حامل رئیس جمهور که در مسیری غیر از مسیر استقبال بوده است را به عنوان عکس یک خود انتخاب کرده و با این عکس، مدعی شد استقبال مردمی از رئیس جمهور کاهش یافته است.

روزنامه کیهاندر حالی که خود را در جبهه مقابل با استکبار و رسانه‌های بیگانه می‌داند، در اقدامی قابل تامل همانند همان خط خبری که رسانه‌های ضد نظام برای زیر سوال بردن حضور حماسی مردم در راهپیمایی‌ها و استقبال از شخصیت‌های تراز اول نظام انجام می‌دهند را دنبال کرد و مدعی شد جمعیت حاضر در استقبال از رئیس جمهور به اجبار آورده شده یا این که وعده کیک و ساندیس و ناهار به آنها داده شده است.

کیهان در حاشیه‌نگاری از سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، می‌نویسد: «نکته قابل تامل این که تعداد زیادی از حاضرین در جلسه از نیروهای ادارات مختلف بودند که این مسأله توان موضعگیری را از آنها می‌گرفت و تعداد نخبگان انگشت‌شمار بود!»

این ادعاها در حالی مطرح شد که مراسم به طور مستقیم از شبکه خبر رسانه ملی پخش شد و تصاویر خود گویای همه چیز بود. اما تخریب سفرهای استانی رئیس جمهور به همین جا ختم نشد چرا که این سفرها همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های مجازی و مکتوب وابسته به قالیباف هم با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به استان اصفهان بدون آن‌که منبع موثقی بابت اخبار خود ارائه دهند، ادعا کرده‌اند به دنبال استقبال سرد مردمی از رئیس جمهور در دور جدید سفرهای استانی، در سفر رئیس دولت به اصفهان، استانداری اصفهان تمام ادارات را تعطیل کرد تا کارمندان در مراسم استقبال اجباری و نمایشی حاضر شوند!

خبری که به سرعت در رسانه‌های مدعی اصولگرایی همچون جهان نیوز و رجانیوز که به اصطلاح با این طیف مرزبندی دارند بازنشر داده شد!

نمایندگان مجلس نیز از صف اتهام‌زنی به دولت عقب نماندند و با دادن تذکر و اخطار در صحن علنی مجلس، سفرهای استانی رئیس جمهور را مورد تخطئه قرار دادند.

محمدقسیم عثمانی که در توهین و اتهام‌زنی به دولت و مردان آن مسبوق به سابقه است سفرهای استانی را تبلیغاتی دانست و در اقدامی کم‌سابقه به صورتی بی‌پروا به رئیس جمهور کشور و 8 سال خدمات وی توهین نمود.

وی با بیان این‌که چرا پاسخ هشت سال بی‌کفایتی دولت را این‌طور می‌دهید، گفته: «چه کسی گفته می‌خواهد پدرت را دربیاورد؟ چرا به مردم نمی‌گویی؟ هشت سال مردم را سر‌کار گذاشته‌ای و اکنون سفرهای انتخاباتی به راه انداخته‌ای؟ چرا می‌خواهی مردم را در مقابل نظام قرار دهی؟!»

محمد دهقان از دیگر چهره‌های مخالف دولت در مجلس نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر گفته بود: «دلیل تعطیلی سفرهای استانی دولت کاهش استقبال مردم از رئیس جمهور است!» و تاکید کرده بود: تعطیلی سفرهای استانی دولت کار عاقلانه‌ای است!

همه این توهین‌ها و تخریب‌ها در حالی است که مقام معظم‌رهبری در‌خصوص سفرهای استانی با بیان این‌که «سرکشی دولت، رئیس جمهور و وزرای محترم به مناطق مختلف کشور، آن آرزوی دیرینه ما را به نحو احسن برآورده کرده است» تاکید می‌کنند: «مبادا این کار مهم (سفرهای استانی) را خراب کنید. آنچه انجام گرفت، شروع یک حرکت مبارک بود، اما باید این حرکت تا نهایت خط برود، تا آن برکات به‌طور کامل حاصل شود.»
ایشان همچنین خاطرنشان می‌کنند: «سفرهای استانی آقای رئیس جمهور و هیات دولت، جزو کارهای خیلی خوب و برجسته و لازمی بود و من واقعاً تعجب می‌کنم که بعضی‌ها چطور کاری را که این جور واضح است که خوب است، انکار می‌کنند و زیر سوال می‌برند. این برای وزرا، برای رئیس جمهور، برای عوامل اجرایی و دولت خیلی زحمت دارد و کار طاقت‌فرسایی است.»