در اینجا بی تردید این عمل یادآور ضرب المثل معروف « گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری » است و لازم است رئیس دولت راستگویان یک بار برای همیشه برای افکار عمومی توضیح دهند که بلاخره دوران مسئولیت ایشان از چه زمانی شروع خواهد شد تا بر آن مبنا از وی و قصور و تقصیرات احتمالیش احیانا سوالاتی از سوی مردم مطرح شود البته اگر مردم به « جهنم » حواله نشوند و بزدل و ترسو لقب نگیرند.

«پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»/ حسین مهدیزاده نراقی: ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۳ روزنامه وابسته به حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در صفحه ۳ خود خبری کوتاه داشت که آورده بود:

« گفته بودند این هواپیما بعد ۸:۳۰ پرواز نکند. هواپیمای مدل ۱۴۰ آنتونف شرکت هواپیمایی سپاهان در حالی پس از سقوط منجر به فوت ۳۹ نفر از هموطنان‌مان شد که تیم سپاهان با همین هواپیما برای بازی مقابل گسترش فولاد به تبریز سفر کرده بود. رسول خوروش، سرپرست تیم فولاد مبارکه سپاهان با بیان اینکه به ما اعلام کرده بودند که بعد از ساعت ۸:۳۰ صبح نمی‌توان با این هواپیما پرواز کرد، گفت: اما در حالی این اتفاق افتاده است که ما شنیدیم هواپیما ساعت ۹:۲۰ پرواز کرده است. وی ادامه داد: به ما اعلام کرده بودند که به علت گرما و فشار هوا امکان پرواز بعد از ساعت ۸:۳۰ صبح کم می‌شود، یعنی ما اگر بعد از ساعت ۸:۳۰ صبح می رفتیم ممکن بود هواپیما به پرواز درنیاید.»

به هر حال پس از افشای این خبر که « پرواز هواپیمای آنتونف از ساعت ۸٫۳۰ صبح به بعد ممنوع اعلام شده بود » سوالات و ابهاماتی در مورد مقصران این حادثه در افکار عمومی پدید آمده است که لازم است مسئولان سازمان هواپیمایی کشور و خصوصا وزیر راه و مسکن جناب آقای آخوندی به طور واضح به آنها پاسخ دهند:

۱- بر اساس کدام معیار و پارامتر، پرواز این هواپیما تنها از ساعت ۸٫۳۰ صبح به بعد ممنوع شده است؟ آیا جان هموطنانمان را می توان با این گونه حرکات ریسکی به مسلخ برد و پس از آن نیز تنها به ممنوعیت پرواز این هواپیما به صورت کلی حکم داد؟

جناب حجه الاسلام روحانی پس از سقوط هواپیما و قطعه قطعه شدن ۴۰ نفر از هموطنان عزیزمان، نوشدارو پس از مرگ سهراب را تجویز فرموده اید چه اینکه وقتی به علت گرمای هوا و نقص هواپیما دستور ممنوعیت پرواز از ساعت ۸٫۳۰ صبح به بعد را مسئولین مربوطه صادر نموده اند، بی تردید بر نقص فنی آن مشرف و محیط بوده اند.

۲- آیا جان انسانها این قدر بی اعتبار شده است که در روزهای گرم تابستان که گاها تفاوت دمای بین امروز و فردا در یک ساعت خاص(به طور مثال شنبه و یکشنبه ساعت ۹ صبح) به حداقل ۵ درجه می رسد، صدور حکم کلی مبنی بر ممنوعیت پرواز از ساعت ۸٫۳۰ به بعد نشانه بی مسئولیتی و بی کفایتی مسئولین مربوطه نیست؟

۳- آیا مجلس این بار هم در راس امور است؟ لازم است نمایندگان مجلس به طور واضح به این سوال پاسخ دهند تا شائبه سیاسی کاری آنان در موضوع استیضاح بهبهانی وزیر راه دولت دهم از اذهان عمومی پاک شود.

۴- در حالی که امضای قرارداد ساخت هواپیمای آنتونف به دولت دوم سازندگی جناب آقای رفسنجانی و سال ۷۴ بر می گردد سایت نزدیک به ایشان( انتخاب) در یک فرافکنی و ادعایی عجیب به نقل از سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مدعی می شود که در مورد سقوط هواپیمای آنتونف احتمال احضار احمدی نژاد و بهبهانی به مجلس وجود دارد!

http://www.entekhab.ir/fa/news/175984

در اینجا بی تردید این عمل یادآور ضرب المثل معروف « گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری » است و لازم است رئیس دولت راستگویان یک بار برای همیشه برای افکار عمومی توضیح دهند که بلاخره دوران مسئولیت ایشان از چه زمانی شروع خواهد شد تا بر آن مبنا از وی و قصور و تقصیرات احتمالیش احیانا سوالاتی از سوی مردم مطرح شود البته اگر مردم به « جهنم » حواله نشوند و بزدل و ترسو لقب نگیرند.
منبع : میدان ۷۲