محمود احمدی‌نژاد همان طور که گفته بود، کوتاه نیامدن در برابر فشار زیاده‌خواهان را ادامه می‌دهیم، محکم و استوار در صحنه نبردی نابرابر (چه در داخل و چه در خارج) با استقامت و پایداری بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و با تکیه بر این اصل مکتب امام که تمام کارها باید تنها برای رضای خدا باشد، ایستادگی کرد.

 «وان الذین قالوا ربناالله ثم استقامو تنزل علیهم الملئکه الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشرو بالجنه التی کنتم توعدون.» (سوره فصلت/ آیه 30)

«به یقین کسانی که گفتند پروردگار ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.»
محمود احمدی‌نژاد همان طور که گفته بود، کوتاه نیامدن در برابر فشار زیاده‌خواهان را ادامه می‌دهیم، محکم و استوار در صحنه نبردی نابرابر (چه در داخل و چه در خارج) با استقامت و پایداری بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و با تکیه بر این اصل مکتب امام که تمام کارها باید تنها برای رضای خدا باشد، ایستادگی کرد و باز هم به فرموده امام روح‌الله عمل کرد که فرمود: «اگر همه عالم در برابر من بایستند، من یک تنه در برابر آنها می‌ایستم.» و شاید همین استقامت و پایداری احمدی‌نژاد بود که سبب شد پروژه «نه به احمدی‌نژاد» از 3 تیر 84 کلید بخورد و در سال 88 به اوج خود برسد. به خاطر همین استقامت و پایداری بود که دولت‌های وی هیچ گاه لبخند رضایت‌آمیز غرب و مقربانش را به روی خود ندیدند و با استقامت و پایداری بی‌نظیری، تحریم‌های بی‌سابقه که رئیس جمهور از آنها به عنوان قتل‌عام اقتصادی غرب علیه ایران یاد کرد را با موفقیت و بدون ذره‌ای عقب‌نشینی و کرنش از سر گذراندند.
روزنامه ایران در بخش‌های قبل از سلسله‌ گزارش‌های بررسی شاخصه‌های گفتمانی دولت احمدی‌نژاد، به شاخصه‌هایی چون عدالت، ساده‌زیستی، مهدویت، احیاگری ارزش‌ ها، عزتمداری جهانی، مردمی بودن، تلاش و پرکاری، روحیه تحول‌گرایی و اصلاح حقیقی، مهرورزی، مبارزه با فساد، هویت ملی، کرامت انسانی، آزادی، مدیریت مشترک جهانی و توحید پرداخته است. در قسمت شانزدهم به ویژگی‌ای پرداخته می‌شود که باید گفت منحصر به فرد و شاید تکرارناپذیر باشد یعنی استقامت و پایداری بی‌نظیر بر اصول و منافع ملت ایران.

الگو بودن انقلاب به خاطر ایستادگی بر اصول
امام خامنه‌ای در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران در بهمن ماه سال 89 با اشاره به الگو و سرمشق بودن انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان می‌کنند: «هر پدیده‌ای اگر بخواهیم اهمیت آن را تشخیص دهیم و همچنین موفقیت این کار را تشخیص دهیم، باید نگاه کنیم ببینیم این پدیده چقدر توانسته است الگوسازی کند و سرمشق واقع شود و چقدر استقامت به خرج داده است. ثبات به خرج داده است. پای حرف خود ایستاده است. انقلاب‌ها هم همین جور است. یک انقلاب اگر بخواهد روی ذهن و عمل دیگران تاثیر بگذارد و الگو واقع شود، باید خصوصیاتی داشته باشد. مهم‌ترین این خصوصیات، همین ثبات و استقامت و ایستادگی است. اگر این شد، انقلاب برای دیگران الگو واقع خواهد شد؛ والا برق‌هایی که یک جایی بزند و خاموش شود، خیلی نمی‌توانند الگوسازی کنند. خیلی‌ها نمی‌توانند دیگران را به دنباله‌روی خود تشویق کنند. انقلاب ما اینجوری بوده است. انقلاب ما توانسته است الهام‌بخش باشد، الگوساز باشد و این بر اثر ثبات و استقامت و ایستادگی بر اصول و پایه‌های اصلی است که این انقلاب به وسیله امام اعلام کرد. این انقلاب ایستادگی کرد. من در این مورد هم چند نمونه را عرض بکنم.

یک نمونه، اسلامی بودن است. امام از اول گفت انقلاب ما اسلامی است. مبتنی بر اسلام است. در دنیا هو و جنجال زیاد شد؛ گفتند اسلامی بودن با دموکراسی نمی‌سازد. اسلامی بودن ارتجاع است، اسلامی بودن عقبگرد است، احکام اسلام قابل پیاده شدن نیست و چه و چه و چه. یک عده‌ای هم صداهای آنها را در داخل کشور منعکس کردند؛ کتاب نوشتند، مقاله نوشتند، شایعه پخش کردند، برای این که جمهوری اسلامی را از پایبندی به اسلام وادار به عقب‌نشینی کنند. جمهوری اسلامی ایستاد و تسلیم هوچیگری‌ها نشد. بله ما اسلامی هستیم؛ به این افتخار می‌کنیم و ثابت می‌کنیم که راه نجات بشر این است. جمهوری اسلامی این را با صدای بلند به همه دنیا اعلام کرد. نقطه بعدی، استکبارستیزی است؛ عدم تسلیم در مقابل فشارها. در این زمینه هم ایستادیم. این کار، سخت بود اما جمهوری اسلامی توانست این کار سخت را با موفقیت انجام دهد.»

هر چقدر عقب بنشینید دشمن جلوتر می‌آید
امام خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در 22 خرداد امسال با بیان این‌که عرصه بین‌المللی، عرصه تعارف و رودربایستی نیست تاکید می‌کنند: هر قدر شما ضعف نشان دهید و عقب بنشینید دشمن جلوتر می‌آید.
ایشان در اثبات واقعیت یاد شده خاطرنشان می‌کنند: گاهی به خاطر مصلحت، بعضی حرف‌ها را قبول کردیم اما دشمن پا روی حرف خودش گذاشت و با جسارت بیشتر جلو آمد، بنابراین باید در مقابل خواسته‌های نامشروع بیگانگان با قدرت ایستاد.
امام خامنه‌ای پایداری و استقامت در مقابل دشمن بین‌المللی را نیازمند «اعتماد به ملت شجاع و رشید ایران، اتکا به عزت ملی، توکل به خدا و حسن ظن به وعده‌های پروردگار» خواندند و می‌افزایند: باید در راه پرعزتی که ملت و نظام انتخاب کرده‌اند عاقلانه و مدبرانه پیش رفت.

ایستادگی و وفاداری ملت ایران جاده را هموار کرد
مقام معظم رهبری طی بیاناتی در دانشگاه امام حسین(ع) در خردادماه سال 91 نیز خاطرنشان می‌کنند:
«ملت‌ها بر اثر انقطاع از دین و از معنویت و از خدا، پوک می‌شوند؛ هویت خودشان را از دست می‌دهند؛ دچار سرگردانی و حیرت می‌شوند. ملت‌ها بر اثر دوری از احکام خدا به ذلت می‌افتند؛ همچنان که امت اسلامی در طول قرن‌ها دچار ذلت بود. این ایستادگی و وفاداری ملت ایران بود که این جاده استوار هموار خوش‌عاقبت را در مقابل ملت ایران گذاشت. البته جاده هموار به معنای جاده‌ بی‌زحمت نیست. سختی‌ها فراوان است، اما فضل و بزرگواری و مردانگی انسان‌ها در بلاهای سخت به وجود می‌آید و ظاهر می‌شود.»
فرمانده معظم کل قوا در مراسم الحاق ناوشکن جماران در سال 88 برچیده شدن سفره چپاول منافع و منابع ایران را علت اصلی خشم مستکبران عالم برشمردند و افزودند: «قبل از انقلاب، زورگویان جهانی، ایران را سفره‌ای بی‌صاحب می‌دانستند و هر چه می‌خواستند آن را چپاول می‌کردند اما ملت بیدار شده ایران، اکنون بساط این غارت و چپاول را برچیده است و سلطه گران جهانی نیز این ملت را به جرم استقامت و استقلال‌طلبی مورد خشم و توطئه قرار داده‌اند.»
ایشان ایستادگی ملت ایران را، آزمایشی تاریخی و درسی بزرگ برای نسل‌های آینده خواندند و خاطرنشان کردند: «ناکامی زورگویان جهانی در مقابل استقامت و پایداری ملت ایران، ثابت کرده است که اگر ملتی با احساس هویت، تکیه بر قدرت ذاتی خود و اتکا بر ایمان الهی به صحنه بیاید هیچ قدرتی نمی‌تواند بر عزم و اراده او غلبه کند.»

استقامت و پایداری، مسئولیت دولت اسلامی
محمود احمدی‌نژاد مردی که با استقامت و پایداری خود برگی تازه از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را ورق زد، هیچ گاه مورد تایید باندهای قدرت و ثروت قرار نگرفت تا جایی که مردم خود فریاد زدند: «چپ، راست، کارگزار، علیه خدمتگزار»
رئیس‌جمهور در سخنانی در جمع مردم ورامین در سال 88 با بیان این‌که استقامت و پایداری از مسئولیت‌های مهم دولت اسلامی است، خاطرنشان می‌کند: «عزیزان من! الگوی همه ما پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است. خدای متعال فرمود مومنان و پیامبران نیز مامور به استقامت هستند. مقدمه استقامت ایمان به خدا است. کسانی که گفتند پروردگار ما خداست پس از آن استقامت کردند کسانی که عبودیت و ولایت خدا را می‌پذیرند مامور به استقامت هستند آن کسی که برخاسته از ملت است دولتی که برخاسته ازملت است باید استقامت داشته باشد شما می‌دانید تمام قدرت‌ها از ناحیه خداوند متعال است. خداوند مطلق است و همه عالم و همه قدرت‌ها مقهور خداوند است. مگر می‌شود ملتی که برای خدا بایستد و طعم تلخ اندوه و انزوا و ناراحتی را بچشد. اتکا به خدا عین پیروزی است استقامت در راه خدا عین پیروزی است. عزیزان من از مهمترین آثار پذیرفتن حاکمیت ولایت الهی و استقامت بر آن بیرون رفتن ترس و وحشت و اندوه از دل و جان انسان است و این وعده الهی است...»

آقای احمدی‌نژاد چقدر سرسختید!
دکتر احمدی‌نژاد به ذکر خاطره‌ای از یکی از دیدارهایش با نخست‌وزیر یک کشور بزرگ صنعتی می‌پردازد و می‌گوید: «چند ماه قبل با نخست‌وزیر یکی از کشورهای بزرگ صنعتی ملاقات داشتیم، آن آقا در طول یک ساعت و نیم تلاش می‌کرد از یک طرف پیشرفت‌ها و توانمندی‌های صنعتی خودشان را به رخ من بکشد و از سوی دیگر قدرت جبهه استکباری را برای ملت ایران ترسیم کند. بعد هم تلاش کرد به من بگوید اگر شما از راهی که در پیش گرفته اید، از ایستادگی و مقاومت در موضوع هسته‌ای دست بردارید، آن‌ها آماده هستند که بیایند در بعضی از بخش‌های انرژی ما سرمایه‌گذاری کنند. بعداز یک ساعت و نیم وعده و وعید و صحبت کردن دست آخر از من سوال کرد که آقای احمدی‌نژاد با این توضیحاتی که دادم آیا ملت ایران حاضر است که از خواست مسلم خود در موضوع هسته‌ای عقب نشینی کند. من برگشتم و به او گفتم: آقای محترم نخیر، ملت ایران عقب نشینی نخواهد کرد. آن آقا باز هم صحبت و اصرار کرد.

من دلم برایش سوخت.دستم را روی شانه‌اش گذاشتم و گفتم آقای محترم این قدر از امریکا و صهیونیست‌ها نترس. اینها رفتنی هستند. دوران اینها به پایان رسیده است. ملت خود را تسلیم آن‌ها نکن. آن آقا گفت که ما آماده این همکاری با شما هستیم و گفت‌و‌گو می‌کنیم.
بعد که بلند شدیم به من اشاره کرد و گفت آقای احمدی‌نژاد شما خیلی سرسخت و مقاوم هستید. من یک پاسخ به او دادم، گفتم: جناب آقای نخست‌وزیر در این دنیا اگر یک ملتی مقاوم نباشد و استقامت نداشته باشد همه ملت‌ را با دارایی‌هایش یکجا می‌خورند یک لیوان هم رویش می‌نوشند. اگر می‌خواهی از ملتت، سرزمین و استقلالت دفاع کنی هم خودت و هم ملتت باید بایستید.»

هیچ ملتی بدون استقامت و پایداری به جایی نمی‌رسد
دکتر محمود احمدی‌نژاد در سخنانی در سال 84 در جمع مردم شهرستان ازنای لرستان می‌گوید: «یکی از عوامل پیروزی، استقامت و پایداری است و هیچ ملتی بدون داشتن این دو مؤلفه پیروز نخواهد شد. راهی را که ملت ما انتخاب کرده راه ترقی و پیشرفت می‌باشد و پایداری و مقاومت رمز ترقی ملت ایران است.»
وی تصریح می‌کند: ما در یک مقطع حساس تاریخی و سرنوشت ساز قرار داریم که با پیروزی انقلاب اسلامی فرصت عظیمی در اختیار ما قرار گرفته است. امروز ملت ما در آغاز یک حرکت بزرگ و تاریخ ساز قرار گرفته است.

اهداف بلند نیازمند استقامت و پایداری است
رئیس جمهور همچنین در جمع منتخبین و نخبگان استان لرستان تاکید می‌کند: « اصل این حکومت برای خدمتگزاری و عدالت و رفع محرومیت برپا شده است و کسانی که فکر می‌کنند گرفتن پست فرصتی برای اشخاص، گروه‌ها و مسائل شخصی خود است در دنیا و آخرت زیانکار هستند. کسانی با فشار، رابطه و توقع انتظار دارند که در مسائل دخالت کنند و در برخی جاها هم موفق شده‌اند ولی ما مصمم هستیم تا از آن جلوگیری کنیم و این خط را بطور کامل از بین خواهیم برد. احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که اهداف بلند نیازمند پایداری و استقامت است، می‌افزاید: همه باید آن را پیگیری کنیم. مردم برای تحقق آرمان‌ها از جمله عدالت نیازمند مقاومت و سختی‌ها هستند وکارشکنی‌ها، ناتوانی‌ها، کم توجهی‌ها و بدفهمی‌ها را باید تحمل کنیم. علاوه بر این در عرصه جهانی هم پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند استقامت و پایداری است.»
٭ ٭ ٭
علی لاریجانی رئیس مجلس که به عنوان یکی از منتقدین دولت احمدی‌نژاد شناخته می‌شود، در فروردین ماه سال 88 به نکته‌ای قابل توجه و البته قابل تامل اذعان می‌کند، نکته‌ای که در مناظرات انتخاباتی سال 92 به یکی از چالش‌برانگیزترین موضوع‌ها تبدیل شد و هر کسی می‌خواست نشان دهد که خود قهرمان این میدان بوده است.
رئیس مجلس با اشاره به حرکت ارزشمند تولیدات جدید فناوری هسته‌ای تصریح می‌کند: «مجلس شورای اسلامی این پیروزی عظیم را مرهون همت عالی و هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌داند و پایداری و استقامت رئیس جمهور آقای دکتر احمدی‌نژاد را در موضوع هسته‌ای ستایش می‌کند.»

 مواظب باشید دشمن حرکت شما را متوقف نکند

امام خامنه‌ای طی بیاناتی در دیدار شرکت‌کنندگان اجلاس جهانی «جوانان و بیداری اسلامی» در سال 90 تاکید می‌کنند: «عزیزان من! فرزندان من! مواظب باشید دشمن حرکت شما را متوقف نکند. خدای متعال در دو جای قرآن به پیغمبرش می‌فرماید: «فاستقم کما امرت»، «و استقم کما امرت»؛ (استقامت کن) استقامت یعنی ایستادگی کردن، ادامه دادن، راه را دنبال کردن، متوقف نشدن؛ این رمز کار است. باید پیش برویم. این حرکت، حرکت موفقی است؛ چون آفاق روشنی دارد. افق، روشن است. آینده، آینده بسیار روشنی است. آن روزی خواهد رسید که امت اسلامی به حول و قوه الهی در اوج اقتدار و استقلال قرار بگیرد... ملت های مسلمان با حفظ خصوصیات خود، تمایزهای خود، در زیر چتر واحد دعوت الی‌اللَّه و الی‌الاسلام قرار بگیرند؛ همه با هم باشند. آن وقت است که امت اسلامی عزت خود را پیدا خواهد کرد.»