آیا مردم وعده حل مشکلات اقتصادی در صد روز (که هم اکنون به هزار روز نزدیک شده است) را باید فراموش کنند؟ آیا مردم وعده حل بسیاری از مشکلات حتی آب خوردن که به بعد از برجام موکول شده بود را باید فراموش کنند و برطرف نشدنش را کار خدا بدانند؟؟ آیا کرسنت هم کار خدا است؟؟

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ در دهم فروردین 91 موشه یعلون معاون ملعون نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرد ترور دانشمندان هسته ای ایران "کار خدا بوده است و خداوند به اسراییل خیلی کمک می کند" و از این رو هنگامی که رهبر معظم انقلاب آمدن تفنگداران آمریکایی به آبهای ایران و دستگیری آنها را "کار خدا" توصیف کردند، مردم انقلابی ایران اسلامی پاسخی قاطع و عملی و "کاری خدایی" را در برابر یاوه گویی صهیونیستها و "کار خدا"ی جعلیشان مشاهده کردند و به خود بالیدند.

با این سخن می توان درک کرد که چرا رهبری انقلاب، زانو زدن و دست تسلیم روی سر گذاشتن مجهزترین ارتش جهان را در مقابل انقلاب اسلامی کاری خدایی می نامند.

"می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاورد، مگر ما برجام را آورده‌ایم؟ برجام را خدا آورد، همان خدایی که برجام را آورد رفاه هم خواهد آورد" اینها اظهارات حسن روحانی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران برجام است. نکته ای که مطرح است اینکه آیا باید برجام را کار خدا دانست یا کار کدخدا؟! اتفاقا خدای متعال میفرماید " وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً."

و طبق همین قاعده نفی سبیل باید همه راههای نفوذ کفار بر مومنان را مسدود کرد، اما آیا برجام اینگونه است؟؟ آیا مردم وعده حل مشکلات اقتصادی در صد روز (که هم اکنون به هزار روز نزدیک شده است) را باید فراموش کنند؟ آیا مردم وعده حل بسیاری از مشکلات حتی آب خوردن که به بعد از برجام موکول شده بود را باید فراموش کنند و برطرف نشدنش را کار خدا بدانند؟؟ آیا کرسنت هم کار خدا است؟؟

راستی اگر رئیس جمهور اینچنین دیدگاهی دارند رد صلاحیت برخی افراد و سایر مسائلی که باب میلشان نیست را نمی توانند کار خدا بدانند؟؟ خدایی دانستن برجام علاوه بر تقدیس آن، نشاندهنده روحیه نقدناپذیری دولت است و اینگونه القا می کند انتقاد از برجام انتقاد از کار خداست! در حالی که با دقت در اظهار نظرات آمریکاییها می توان گفت برجام کار کدخداست: جان کری در میان اعضای نیروی دریایی آمریکا در واشنگتن: "بیست و پنج سال ردیابی بر تمام تولید اورانیوم ایران خواهیم داشت... آمریکا و دوستان ما در منطقه در نتیجه این توافق امن تر خواهند بود...بازرسی های بی سابقه ای از تاسیسات ایران انجام می دهیم" .

وندی شرمن در گفتگو با سی ان ان : "بر اثر اجرای برجام ما خواهیم دید که ایران چقدر سریع می تواند آن چیزی را اجرا کند که لازم است تا آنها انجام دهند، یعنی گام های هسته ای تشریح شده در توافقنامه را باید بردارند"

اینگونه سخن گفتن روحانی از خدایی بودن برجام بی درنگ ما را یاد یکی از حکایات سعدی می اندازد: "ناخوش آوازی به بانگ بلند قرآن همی‌خواند ، صاحب دلی بر او بگذشت گفت تو را مشاهره (مزد) چندست؟ گفت هیچ. گفت پس این زحمت خود چندین چرا همی‌دهی؟ گفت از بهر خدای می‌خوانم. گفت از بهر خدای مخوان. گر تو قرآن بدین نمط خوانی ببری رونق مسلمانی..."(+)

دکتر حسین صفدری 

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/DnyeU