براستی ملاحضاتِ!! شما برای حضور در نمازجمعه چیست؟ آیا منظورتان ملاحضات! حضور به عنوان یک نمازگزار است؟ اگر پاسخ مثبت باشد باید گفت : شرکت شما در نمازجمعه( به عنوان یک نمازگزار ملاحضات!! خاصی نیاز ندارد)مگر ملاحضات شرعی! اما اگر منظورتان حضور در جایگاه امامت جمعه است: اولا این نظام و ستاد ائمه جمعه است که ملاحظات! این موضوع را مشخص میکند نه کسی که متقاضی قرار گرفتن در پشت این تریبون است و ثانیا...

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ سایت هاشمی رفسنجانی در مطلبی با تیتر «برای حضور در نمازجمعه ملاحضاتی دارم» به موضوع درخواست یک مادر شهید از ایشان برای حضور در نمازجمعه پرداخته است.

ابتدا به ساکن لازم است نکته ای درخصوص درج و نشر متون و اخبار فضای مجازی اشاره کرد و آنهم بیسوادی یا کم سوادی طیفی از قلم بدستان این عرصه است.

گاهی ممکن است به جای واژه ی «ثارالله» واژه ی «صارالله» در متن یک خبر یا مقاله تایپ کنند که در خوشبینانه ترین حالت میتوان گفت که به دلیل همسایگی حروف «ص» و «ث» در کیبوردهای متعارف، صرفا یک اشتباه تایپی(خطای انگشت) رخداده است و تایپیستِ آن متن، لزوما بیسواد و یا کمسواد نیست.

اما اگر به جای واژه ی «ملاحظات» واژه ی «ملاحضات» تایپ شود که معنا و مفهموم واژه را از بُن تغییر میدهد و از آنجا که این دو حرف روی کیبورد، مجاور هم نیستند و از آن بدتر این اشتباه چندبار در یک متن تکرار شود، بلاشک بیسوادی یا کم سوادی نویسنده و تنظیم کننده ی متن لو رفته است.

چه اینکه وبسایتی که چنین اشتباهی نماید وبسایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و محتوای نگاشته شده نیز گفتار شخص ایشان باشد که شایسته است ویراستار و نویسنده های خِبره برای آن گمارده شود.

 


از این اشتباه فاحش املایی که بگذریم (که قاعدتاً پس از درج این متن، از سوی گردانندگان محترم آن سایت، اصلاح خواهد شد) پرسشی از جناب آقای هاشمی مطرح است :

براستی ملاحضاتِ!! شما برای حضور در نمازجمعه چیست؟

آیا منظورتان ملاحضات! حضور به عنوان یک نمازگزار است؟

اگر پاسخ مثبت باشد باید گفت : شرکت شما در نمازجمعه( به عنوان یک نمازگزار ملاحضات!! خاصی نیاز ندارد)مگر ملاحضات شرعی!

اما اگر منظورتان حضور در جایگاه امامت جمعه است :

اولا این نظام و ستاد ائمه جمعه است که ملاحظات! این موضوع را مشخص میکند نه کسی که متقاضی قرار گرفتن در پشت این تریبون است.

ثانیاً : شما خیلی خوب مستحضرید که یکی از ملاحظات! امام جمعه بودن، «عادل» بودن اوست تا مأمومین بتوانند به ایشان اقتدا کنند.

به راستی اینکه شما در نمازجمعه 26 تیرماه 88 هیچ اعتراضی به نمازگزاران مختلطِ «کفش به پا» و هتاکان به دین و شریعت نکردید عادلانه! بود؟

جناب اقای هاشمی : بپذیرید که میان ملاحضات! شما با ملاحظات! مردم و نظام فواصلی هست.

598 - مهران موزون