هاشمی رفسنجانی در بیان خاطرات خود مربوط به روز 21 دیماه 1366 که در کتاب کارنامه و خاطرات سال 1366« دفاع و سیاست» منتشر گردیده، ضمن اذعان بر فقاهت رهبر معظم انقلاب در آن ایام، کلیدواژه های مهم "توانمندی"، "تعهد"، "فقاهت" و "نادر بودن شخصیت ایشان" را از زبان بنیانگذار جمهوری اسلامی متذکر می گردد! کلیدواژه هایی که تا سال ها بعد از رهبری معظم له از سوی مخالفین رهبری ایشان تکذیب گردیده و یا بهانه رقیب تراشی برای ایشان واقع گشته است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ امام خمینی در پاسخ به نامه آیت الله خامنه ای و به دنبال مباحث مطروحه پیرامون اختیارات ولایت فقیه طی نامه ای در مورخ 1366/10/21 (صحیفه نور، ج 20، ص 173) ضمن تأکید بر فراتر بودن اختیارات ولی فقیه از آنچه در قانون اساسی قید شده است، ابعاد جدیدی را در حوزه جایگاه ولایت مطلقه فقیه ترسیم نموده و ضمن تأکید بر فقاهت و تعهد آیت الله خامنه ای، ایشان را مدافعان جدی مبانی فقهی ولایت مطلقه فقیه می خوانند.

در قسمتی از خاطرت مربوط به روز 21 دیماه 1366هاشمی رفسنجانی چنین می خوانیم:

آیت الله خامنه ای در این نامه ضمن تشکر از ارشادات امام خمینی (ره) اعلام کردند که مقصود از حدود شرعیه در خطبه های نماز جمعه، چیزی است که در صورت لزوم مشروحاً بیان خواهد شد. حضرت امام نیز در پاسخ به تایید ایشان پرداختند. در بخشی از این نامه آمده است: «جنابعالی را یکی از بازوان توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسایل فقهی و متعهد به آن هستند و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جداً جانبداری می‌کنید، می دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی، از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید، روشنی می دهید.»"

منبع متن روز شمار : کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۶ « دفاع و سیاست» – دفتر نشر معارف انقلاب

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/bO5m3