نگاهی به سخنرانی ها و نوشته های سایت ها و روزنامه های داخلی و خارجی نشان می دهد که کار از انتقاد و تهمت گذشته و شئونات اولیه اخلاقی، دینی و انسانی را زیرپا گذاشته اند و شگفت انگیزترین ابرازنظرها را در قبال رییس جمهوری بر زبان می آورند؛ شخصی که هنوز دوران ریاست جمهوری اش به پایان نرسیده و براساس قانون اساسی به عنوان شخص دوم مملکت شناخته می شود.

سال 1384 هنگامی که 'محمود احمدی نژاد' حاضر نشد توصیه جناح راست را بپذیرد و از صحنه رقابت بر سر تصاحب کرسی ریاست جمهوری کنار برود، چهره های سرشناس گروه ها و تشکل های جناح راست تنشی بی پایان با وی را آغاز کردند.

از سال 1384 اصولگرایان دیگر نمی توانستند باور کنند که فردی بدون پشتوانه احزاب نامدار در رقابت با شخصیت های صاحب نام گوی سبقت را از دیگران ربوده و قوه مجریه را در اختیار گرفته است. لذا به انتظار نشستند تا در فرصتی مناسب و روز موعود، آن آزردگی های خود را به جشن و شادمانی بدل کنند. آنان قادر نبودند در ابتدای راه منتخب ملت سنگ اندازی کنند. به همین خاطر در اوایل دوران ریاست جمهوری او تایید و سکوت مصلحتی پیشه کردند تا بتوانند در فرصتی مناسب و روز موعود، آن آزردگی ها را به شادمانی تبدیل کنند.
احمدی نژاد آن زمان به رقیبان خود گفته بود اگر استدلال شما این است که نزد ملت رای ندارم، چرا از ماندن من در صحنه انتخابات نگران هستید؟ جالب اینکه در باره اسفندیار رحیم مشایی هم همین وضعیت در حال تکرار شدن است.
او در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 چنان مقتدر ظاهر شد که برخی سازمان ها و شخصیت های بانفوذ در روزهای منتهی به رای گیری چاره کار را در این دیدند که از نامزدهای مورد علاقه خود چشم پوشی کنند و رو به احیای گفتمان انقلاب و امام خمینی (ره) که احمدی نژاد پرچم آن را در دست گرفته بود، آورند.
ناگفته پیدا بود که این وضعیت نمی توانست تداوم یابد و دیر یا زود اراده هایی دست به کار خواهند شد تا پرچمدار احیای این گفتمان فراموش شده را در مقاطع حساس، آسیب پذیر و منحرف نشان دهند. دست های پیدا و پنهان این اراده ها از دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد آغاز به کار کرد و اینک در آستانه پایان دومین دوره ریاست جمهوری وی به اوج خود رسیده است و همان کسانی که با سکوت یا تایید مصلحتی احمدی نژاد را احیاگر گفتمان انقلاب و امام خمینی (ره) معرفی می کردند، امروز کوشش می کنند تا تصویری غیردینی از احمدی نژاد در اذهان عمومی ارایه دهند.
نگاهی به سخنرانی ها و نوشته های سایت ها و روزنامه های داخلی و خارجی نشان می دهد که کار از انتقاد و تهمت گذشته و شئونات اولیه اخلاقی، دینی و انسانی را زیرپا گذاشته اند و شگفت انگیزترین ابرازنظرها را در قبال رییس جمهوری بر زبان می آورند؛ شخصی که هنوز دوران ریاست جمهوری اش به پایان نرسیده و براساس قانون اساسی به عنوان شخص دوم مملکت شناخته می شود. جالب است که فریاد 'وا اخلاق' همین افراد و نزدیکان و وابستگان آنان گوش جامعه ایران را کر کرده است.
ناکارآمد، منحرف، بی اعتنا به قانون، التهاب آفرین، نداشتن الترام به ولایت فقیه، زمینه ساز اختلاس و موارد دیگر از این دست در سخنان این افراد برای رییس جمهوری اسلامی ایران تکراری شده است و اکنون ادعاهایی نثار احمدی نژاد می شود که آشکار کردن آن کار آسانی نخواهد بود، ولی برای آن که مخاطبان بتوانند بهتر موضوع را هضم کنند و بدانند که داوری و نگاه به پدیده ها در فاصله کمتر از یک دهه در ایران از کجا به کجا رسیده است، ناگزیر عباراتی از یک سخنرانی را نقل می کنیم:
'وی به نقل از یکی از وزیران دولت نهم گفت که احمدی نژاد خود را بی واسطه در ارتباط با امام زمان (عج) می داند و این سخنان و رفتارها همچون بهاییت نشان از فرقه سازی داشته و بسیار خطرناک است....'
چنان که ملاحظه می شود رییس جمهوری اسلامی ایران در این سخنان منتسب به آیین بهاییت یا دست کم در ردیف فرقه های بهاییت قلمداد شده است. این سخنان از زبان مسوولی در جمع بسیجیان شنیده می شود که باید الگوی حاضران در پاسداشت از حرمت مومنان و مسلمانان باشد و خود به حسب وظایفی که برعهده دارد، نه تنها برزبان نیاورد، بلکه مانع برزبان راندن دیگران شود.
این در شرایطی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی کمتر از دو ماه قبل در اولین روز سال نو در حرم مطهر رضوی فرمودند: رییس‌ جمهورِ هر دوره‌ای باید امتیازات کسبی و ممکن‌‌الحصول رییس ‌جمهور قبلی را داشته باشد، ضعف های او را نداشته باشد. هر کسی بالاخره نقاط قوّتی دارد و نقاط ضعفی دارد. رؤسای جمهور ــ چه رییس‌ جمهور امروز، چه رییس‌ جمهور فردا ــ نقاط قوّتی دارند و نقاط ضعفی هم دارند. همه‌ ما همین جوریم؛ نقاط قوّتی داریم، نقاط ضعفی داریم. آن چیزهائی که امروز برای دولت و برای رئیس‌جمهور نقاط قوّت محسوب می شود، اینها باید در رئیس‌جمهور بعدی وجود داشته‌ باشد، اینها را باید در خود تأمین کند. ...
نیک می دانیم رهبر انقلاب پیش از این نیز بارها از عملکرد رییس جمهوری و شخص محمود احمدی نژاد تمجید و تجلیل کرده است، اما با این وجود عده ای به خود جرات می دهند تا رییس جمهوری را به فرقه بهاییت منتسب کنند.
این سیاه نمایی ها از اوضاع کشور در حالی انجام می شود که حضرت آیت الله خامنه ای صبح روز 25 اردیبهشت(چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با استناد به عملکرد هفته های اخیر 'شبکه بزرگ رسانه ها و خبرگزاریهای صهیونیستی' گفت: بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور، بزرگنمایی مشکلات، القای یأس و ناامیدی درباره حل مشکلات و تاریک جلوه دادن آینده ملت از جمله روشهایی است که شبکه بزرگ دروغ پردازی و تحریف، برای بی رونق کردن انتخابات ایران در دستور کار خود قرار داده است.